Mednarodne organizacije kljub temu svarijo, da so somalijske vode še vedno nevarne. Hasan je v preteklosti s svojimi pirati teroriziral precejšen del Indijskega oceana in z odkupninami zaseženih ladij zaslužil na milijone dolarjev. Kljub temu, da so ga Združeni narodi lani razglasili za enega najbolj razvpitih in vplivnih voditeljev, želi Hasan sedaj postati uradnik in se boriti proti piratstvu. Lani je tedanji somalijski predsednik Šarif Ahmed Hasanu domnevno podelil diplomatski potni list za spodbudo, da bi Hasan razpustil svojo piratsko mrežo, poroča AFP.

Po Hasanovih besedah so mednarodne patrulje naredile že ogromno, da bi odvrnile Somalce od piratstva, vendar na kopnem potrebujejo finančno pomoč, s katero bi se lahko izučili za različne poklice, bodisi za ribiče, kmete ali prodajalce. Hasan trdi, da je prepričal že vsaj tisoč piratov, da prenehajo z zaseganjem ladij in ugrabljanjem talcev, poroča AFP.

Hasan je s piratstvom začel, ko so mu tuje flote uničile ribiške ladje med državljansko vojno leta 1991. S piratstvom je lahko uspel, ker je bila tedaj Somalija še brez vlade.

Leta 2008 so Hasanovi možje napadli ukrajinsko transportno ladjo MV Faina s 33 obnovljenimi sovjetskimi tanki in jo po 134 dnevih izpustili proti plačilu treh milijonov dolarjev. Istega leta je Hasanov sin zavzel saudski naftni tanker Sirius Star, za katerega je iztržil sedem milijonov dolarjev odkupnine.

Svetovna banka je prejšnji mesec preračunala, da so pirati od leta 2005 prejeli že skupno med 240 in 300 milijoni evrov v odkupninah. Po njenih ocenah piratstvo svetovno gospodarstvo stane približno 18 milijard evrov na leto.

Po podatkih protipiratske misije EU v Somaliji EU-NAVFOR so v zadnjih letih kitajske, evropske, ameriške in ruske patrulje obvarovale številne transportne ladje pred piratskimi napadi, tako da je število napadov med leti 2011 in 2012 upadlo za 80 odstotkov.

Slabotna somalijska vlada s podporo 17.000-članske misije Afriške unije Amisom težko nadzira ključna področja, kjer je piratstva največ, vendar nad njimi postopoma prevzema nadzor. Gospodarstvo in trgovina, predvsem v somalijskih lukah, zaradi boljše varnosti naraščata.

Kljub temu Mednarodni pomorski urad (IMB) opozarja, da so somalijske vode še vedno izjemno nevarne. Somalijski pirati imajo še vedno pod nadzorom pet ladij in 77 talcev. Nekateri pirati v zadnjih letih ropajo celo več kot 3500 km stran od somalijske obale, nekateri pa so pričeli ugrabljati in ropati tudi na kopnem.