Sodba še ni pravnomočna. Železniška nesreča leta 2009 je bila najhujša železniška nesreča na Hrvaškem doslej. Poleg človeških žrtev je v nesreči nastala tudi gmotna škoda v višini več sto tisoč evrov.

Svetovalec v podjetju Intrade Jozo Bazina je obsojen na tri leta zapora, ostali trije obtoženci pa so oproščeni. Medak in Bazina sta obsojena zaradi sodelovanja pri nakupu in protipožarnega sredstva retardant, ki so ga pred nesrečo nanesli na progo zaradi uničevanja plevela in se je spremenilo v vosku podobno drsečo snov.

Sodni izvedenci so ugotovili, da je retardant povzročil nesrečo nagibnega vlaka, ki je iztiril 24. julija 2009 pri Rudinah pri Splitu in terjal šest smrtnih žrtev. Vlak je bil tehnično brezhiben, v njem pa je bilo več kot 100 potnikov.

Do nesreče je prišlo, ko je vlak zaviral, a je zaradi omenjenega sredstva najprej prišlo do blokade koles vlaka, nato pa je ta z nenadzorovano hitrostjo v ovinku pri železniški postaji Rudine zdrsnil s tirov.

Strokovnjaki so ugotovili, da je vlak nenadzorovano v treh minutah in 46 sekundah prevozil šest kilometrov in 245 metrov s povprečno hitrostjo 99,5 kilometra na uro.

Sojenje je potekalo dve leti in pol, sodišče pa je oprostilo direktorja podjetja Intrade, Ivana Tomaškovića, vodjo protipožarne zaščite Hž v Splitu Draga Rogulja in gasilca Branka Tišlerja. Vsi trije so bili obtoženi malomarne povzročitve kaznivega dejanja proti splošne varnosti.

Odvetniki obtoženih so menili, da peterica ni odgovorna za kazniva dejanja iz obtožnice.

Hrvaške železnice so družinam umrlih potnikov izplačale slabe štiri milijone kun (533.000 evrov), ranjenim pa 1,2 milijona kun (160.000 evrov) odškodnine.