Svet

Za biogoriva 10 milijard evrov letno

STA/R.S.
20. 4. 2013, 08.47
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Države članice EU, ki jih tare pomanjkanje denarja, so v letu 2011 porabile 10 milijard evrov za podporo industriji biogoriv, razkriva nova študija, ki jo je objavil Mednarodni inštitut za trajnostni razvoj.

Thinkstock

Prejšnje raziskave so sicer že pokazale, da politika EU na področju biogoriv ne zmanjšuje izpustov toplogrednih plinov iz prometa.
Če bi upoštevali tudi izpuste zaradi posrednih sprememb rabe tal zaradi biogoriv, bi večina biodizla, ki je danes na trgu, oddajala več izpustov toplogrednih plinov kot fosilna dizelskega goriva, so sporočili z Inštituta za trajnostni razvoj in društva Focus.
Ob tem so zapisali, da so omenjena javna sredstva porabili za ohranjanje 4,5-odstotnega tržnega deleža, ki so ga biogoriva imela v letu 2011, kar je malo pod petodstotno zamrznitvijo, ki jo je predlagala Evropska komisija pred pol leta.
Če količine biogoriv ne bi zamrznili na pet odstotkov, temveč bi jih povečali na 8,6 odstotka do leta 2020, kot se pričakuje v okviru sedanje politike, bi to po omenjeni študiji zahtevalo med 28,8 in 33,1 milijarde evrov dodatne kumulativne javne finančne podpore v obdobju 2014-2020, menijo.
Vodja programa za goriva pri nevladni organizaciji Transport & Environment Nuša Urbančič je poudarila, da zdaj že vemo, da politika EU na področju biogoriv ne koristi podnebju niti gospodarstvu. Izpostavila je, da je letna podpora enaka letni finančni pomoči Cipru. "Države članice se morajo zavedati, da zamrznitev deleža biogoriva na sedanji ravni, kot predlaga komisija, ne bo samo prihranila izpustov, temveč tudi veliko denarja," je dodala Urbančičeva.
Študija kaže, da stopnja podpore krepko presega polovico celotnega prometa evropskega sektorja biogoriv, ki je v letu 2011 znašal med 13 in 16 milijard evrov. Tudi letna podpora je višja od celotnih investicij v proizvodnjo biogoriv od leta 2004 do danes, ki znašajo približno 6,5 milijarde evrov. To kaže, da je sedanja podpora še posebej neučinkovita pri zaščiti teh naložb, pišeta inštitut in društvo v sporočilu.
Katarina Otrin iz Focusa opozarja, da študija tudi poudarja, da so strožji standardi CO2 za avtomobile bolj stroškovno učinkovit in okolju prijazen način za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov iz prometa.
Na evropsko organizaciji Birdlife pa izpostavljajo, da je ta politika enostavno predraga za to, kar ponuja, saj imajo vlade velike težave že z zagotavljanjem finančne podpore za politiko, ki je po eni strani odvisna od uvoza, po drugi pa sploh ne dela razlike med različnimi biogorivi.