Rok Capl

Sinergija med športom in gospodarstvom se mi zdi resnično pomembna

Andrej Miljkovič
11. 3. 2023, 07.59
Deli članek:

V. d. direktorja javne agencije SPIRIT Slovenija Rok Capl pravi, da ga šport spremlja vse življenje in da je kot športnik po duši zelo vesel, da je v tem mandatu ta močan element slovenskega združevanja in ponosa prišel pod okrilje resornega ministrstva in s tem v domeno javne agencije, ki jo vodi.

Bobo
Rok Capl: "Šport povezuje Slovence, mi pa povezujemo gospodarstvo s športom in želimo poslovni javnosti približati naše brezplačne storitve na poti podjetništva."

Kje se poslanstvo vaše agencije sreča s športom in obratno? Zakaj poudarjate zadovoljstvo, da je šport zdaj del vaših aktivnosti, vašega delovanja?
Nič novega ne bom povedal, če rečem, da je šport kot fenomen neločljivo povezan s poslom, z razvojem, izvozom in investicijami. Tudi mnogi predsedniki zvez, predsedniki klubov, direktorji klubov, da ne govorimo o lastnikih, so gospodarstveniki. Primarno so svoj kapital ustvarili v gospodarstvu in imajo tam tudi svojo osnovno mrežo. Na agenciji SPIRIT Slovenija, ki je odgovorna za promocijo slovenskega gospodarstva, vodimo mednarodno oglaševalsko kampanjo, ki se podpisuje z državno znamko »I feel Slovenia« in sporočilnostjo »Green. Creative. Smart.« Mednarodna in domača javnost je sporočilo kampanje, ki poudarja trajnostno usmerjenost naše države, ustvarjalnost in inovativnost Slovencev ter pametne rešitve slovenskih podjetij, izredno pozitivno sprejela. Zato menim, da je priložnost, da se skozi šport ali ob športu predstavlja slovensko gospodarstvo, naravnost idealna. Ob športnih dogodkih dodatno organiziramo gospodarske dogodke, na katerih sodelujejo slovenska podjetja, hkrati jih povezujemo s predstavniki tujega gospodarstva. To je ta dodana vrednost. Šport Slovence združuje, in ko lahko v to vključimo gospodarstvo ter s tem dobimo dodaten medijski doseg naše kampanje, je to prava sinergija med gospodarstvom in športom.

Preden gremo od tu naprej, dovolite korak nazaj. Pred intervjujem ste se predstavili kot nekdo, ki je vse življenje v športu – kaj točno to pomeni?
Od mladih nog sem bil aktiven tenisač, potem sem bil aktiven odbojkar v odbojkarskem klubu Krka Novo mesto, odkar sem se odločil za poslovno pot, pa me šport vedno spremlja tudi kot rekreativca, spremljevalca športnih dogodkov in navijača. In zdaj, ko lahko združujem svoj zelo ljub hobi s svojo poslovno potjo, sem resnično zelo vesel.

Kako izbirate športne dogodke oziroma projekte, v katere se vključujete s svojimi aktivnostmi?
Smo izvajalska agencija ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport. Strateško se v sodelovanju z njimi odločamo, kje in kako sodelovati. Zelo pomembno nam je – pravzaprav je to edino vodilo –, da skozi te projekte peljemo našo nacionalno kampanjo za promocijo gospodarstva. Tu vidimo možnost, da skozi šport predstavimo slovenske gospodarstvenike v različnih državah, in ta sinergija med športom in gospodarstvom se mi zdi resnično pomembna.

Celo mnogi ljudje, ki niso športni navdušenci, pravijo, da v tujini ugotovijo, da Slovenijo v pogovoru s tujci zelo hitro na zemljevid postavijo ravno s pomočjo slovenskega športa in slovenskih športnikov. Kako gledate na to?
Nikakor ne smemo reči, da je šport edini, vendar pa je dejstvo, da nas šport v tujini tako povezuje kot tudi identificira. Slovenija seveda ima tudi mnoge druge stvari, na katere je lahko ponosna, vendar pa ima šport vsekakor prav posebno povezovalno predstavitveno vlogo in ravno zato je skladno s tem naša naloga, da športu ob velikih športnih dogodkih pridružimo spremljajoče gospodarske aktivnosti, ki lahko pripomorejo k večji prepoznavnosti naše države in njenega gospodarstva.

Se strinjate, da ravno slovenski športniki spadajo med naše najboljše in najbolj prepoznavne globalne blagovne znamke?
S svoje pozicije zelo spoštujem in cenim ambasadorje slovenskega gospodarstva. V okviru večkrat omenjene nacionalne kampanje »I feel Slovenia. Green. Creative Smart.« združujemo enainštirideset zelo uspešnih slovenskih podjetij iz najrazličnejših področij delovanja, ki tvorijo odlično reprezenatativno sliko slovenskega gospodarstva. Med njimi so tako majhna, inovativna podjetja kot izjemno uspešna mednarodna podjetja. Seveda pa vsi vemo, kaj za Slovenijo pomenijo naši, kot jim radi rečemo, športni ambasadorji. In naša naloga je ravno to – povezati ti dve stvari. Ker vsekakor je dejstvo, da se kjerkoli v tujini Slovenci najlažje in najhitreje identificiramo s slovenskim športom in našimi športniki. Imamo pa tudi izjemno uspešne in prepoznavne podjetnike, ki gredo odlično lahko z roko v roki z našo športno prepoznavnostjo.

Verjetno je za slovensko podjetje in slovenskega podjetnika dejansko lažje, če na kakem pomembnem sestanku na kakšnem tujem trgu na drugi strani mize sedi neki športni navdušenec?
Zagotovo je lažje, in to tako zaradi uspešnosti in prepoznavnosti naše države kot tudi zaradi narave športa kot takega. Še tako bežen in kratek pogovor v športu namreč zelo hitro in zelo uspešno vse skupaj postavi v nekoliko bolj sproščeno vzdušje. In dejansko je to tudi nekaj, kar si želimo. Seveda je formalnost v nekaterih trenutkih potrebna in pomembna – vendar pa ni dobro, če ta formalnost ostane preveč izrazita, ko to ni več nujno. Za posel je odlično, če se vzpostavi dobra povezava in dobra komunikacija tudi z določeno mero sproščenosti in prijetnosti – in šport je resnično idealno orodje za nekaj takega.

Deseta obletnica delovanja agencije SPIRIT Slovenija sovpada s Pokalom Vitranc, ki ga ta konec tedna gostita Kranjska Gora in Podkoren. Kako ste se pripravili na to sovpadanje, načrtujete kakšne posebne aktivnosti?
Zelo vesel sem, da moj mandat poteka v času desete obletnice agencije SPIRIT Slovenija, ki že desetletje deluje pod tem imenom, sicer pa se lahko pohvalimo s tridesetletno zgodovino uspešnega delovanja v prid spodbujanja podjetništva, internacionalizacije in tujih investicij. In zadovoljen sem, da obletnica prihaja v času mednarodno odmevnega športnega dogodka, organiziran v Sloveniji. Kot že omenjeno, šport povezuje Slovence, mi pa povezujemo gospodarstvo s športom in želimo poslovni javnosti približati naše brezplačne storitve na poti podjetništva. Poleg poslovnih javnosti nagovarjamo tudi širšo splošno javnost. Njej poskušamo približati sporočilnost zelenega, ustvarjalnega in pametnega gospodarstva. Med njimi najdemo tudi naše ciljne skupine, na primer mlade in podjetnike začetnike, ki šele razmišljajo o svoji poslovni poti. To je najlažje in najboljše narediti ravno na športni prireditvi, kot je Pokal Vitranc. Izjemno me veseli, da je odziv tako poslovne kot splošne javnosti na organiziranih poslovnih dogodkih na zimsko-športnih prireditvah izjemen. Za informacijo – udeležbo na jubilejni prireditvi je potrdilo 12 predstavnikov tujih veleposlaništev, kar je največ v naši zgodovini, pa tudi s strani gospodarstva imamo povem polne kapacitete. Ta odziv si štejem kot velik uspeh in prepričan sem, da bomo na tem našem dogodku ob deseti obletnici lahko zgradili še boljše medsebojno sodelovanje za prihodnje.