Aneksi

Dražijo se gradbeni materiali in energenti, z njimi se draži tudi drugi tir

S.R./STA
18. 11. 2022, 17.15
Posodobljeno: 18. 11. 2022, 17.25
Deli članek:

Gradbeništvo bremenijo višje cene gradbenih materialov, surovin in energentov, kar ima posledice tudi za največji infrastrukturni projekt pri nas. Uprava 2TDK je namreč danes s soglasjem nadzornikov potrdila aneks o podražitvah in viaduktu Vinjan v vrednosti 2,98 milijona evrov brez DDV.

Bobo
Dela na projektu izvajata podjetje Kolektor in turški Yapi Merkezi, končana pa naj bi bila do konca leta 2025.

Projekt drugi tir se je po navedbah prvega moža 2TDK Pavleta Hevke, ki je spregovoril za Radio Slovenija, doslej podražil za približno osem milijonov evrov. 

Kot so pojasnili v projektnem podjetju 2TDK, višanje cen gradbenih materialov, surovin in energentov vpliva na celotno panogo gradbeništva, podražitve pa se občutijo tudi pri gradnji drugega tira. Največji infrastrukturni projekt pri nas je po popravljeni oceni vrednosti ocenjen na nekaj več kot 800 milijonov evrov.

Dodali so še, da večina gradbenih pogodb družbe 2TDK vsebuje določbo o fiksnosti cene, za kar so se odločili, da bi se izognili morebitnim tveganjem, povezanim s spreminjanjem cen. A tak dogovor skladno z obligacijskim zakonikom velja le v primeru, če se cene za elemente, na podlagi katerih je bila določena, niso zvišale toliko, da bi morala biti cena za dela več kot za 10 odstotkov višja, so pojasnili v podjetju in dodali, da lahko v tem primeru izvajalec zahteva razliko v ceni, vendar le razliko nad 10 odstotki.

Indekse za obračun razlike v ceni gradbenih storitev mesečno izračunava zbornica gradbeništva in industrije gradbenega materiala pri Gospodarski zbornici Slovenije.

Fosilni plaz

Kot so zapisali v sporočilu za javnost, se je na območju viadukta Vinjan izkazalo, da poteka preko potencialno nestabilnega območja, pri čemer so dodatne raziskave potrdile, da se na območju podpor viadukta nahaja fosilni plaz. Po pojasnilih 2TDK so bile potrebne spremembe, iz prvotno predvidene zasnove in izvedbe s tehnologijo postopnega narivanja se zdaj uporablja tehnologinja prostokonzolne gradnje.

"Zaradi varnosti je treba zagotoviti dolgoročno stabilnost viadukta, ki pa ima tudi številne druge prednosti. Po novem zasnovana konstrukcija viadukta bo upoštevajoč ugotovljeno stanje podlage zagotavljala bistveno večjo varnost v primeru potresa in vpliva vetra, hkrati pa se bo povečala tudi trajnost objekta. Spremembe pa bodo imele tudi finančne posledice," so dodali.

Vrednost aneksa znaša 2,98 milijona evrov brez DDV, medtem ko se bodo dolgoročno znižali stroški vzdrževanja objekta v predvideni življenjski dobi 100 let.