"Tehnične ovire"

Vojska bo sramotno Cerarjevo žico pričela odstranjevati prihodnji teden

STA/J.V.
8. 7. 2022, 17.00
Posodobljeno: 8. 7. 2022, 17.04
Deli članek:

Migracije so del sodobnih družb, zato je najučinkovitejša migracijska politika zagotavljanje varnih in zakonitih migracij, poudarja notranja ministrica Tatjana Bobnar.

STA
Po predvidevanjih vojske je moč dnevno odstraniti do 200 metrov žice, odstranjevanje naj bi bilo tako končano v 150 delovnih dneh.

Slovenska vojska (SV) bo z odstranjevanjem žice na meji s Hrvaško začela v drugi polovici naslednjega tedna. Ocenjujejo, da je moč dnevno odstraniti do 200 metrov žice, odstranjevanje naj bi bilo tako končano v 150 delovnih dneh.

Odstranitev ograje na meji in hitri in učinkoviti azilni postopki za vse, ki so upravičeni do mednarodne zaščite, so ena od prednostnih nalog vlade. Ograja je bila postavljena kot začasen instrument, nesprejemljivo je, da postane trajen element migracijske politike, saj migracije niso krizne po sebi ampak so stalnost sodobnih družb, je po seji vlade poudarila notranja ministrica Tatjana Bobnar.

Novo posvetovalno telo in prenova zakonodaje

Na pobudo Bobnarjeve je ministrstvo ustanovilo novo posvetovalno telo, ki bo temeljilo na treh stebrih - dialogu s civilno družbo, nadgradnji strategije za celovito upravljanje migracij in prenovi področne zakonodaje. Na četrtkovem prvem sestanku so se sodelujoči strinjali, da novo telo obeta upanje za stabilno in konsistentno migracijsko politiko, ki naslavlja vse in širi polje svobode, demokracije in človekovih pravic, je dodala.

Posamezne podskupine posvetovalnega telesa bodo vodili Simona Zavratnik, državni sekretar Branko Lobnikar in Polona Mozetič, vsi iz kabineta notranje ministrice. Vanje pa bodo vključeni tudi predstavniki civilne družbe, nevladnih organizacij in pristojnih ministrstev. Telo se bo zavzemalo za varnejše migracijske poti, za učinkovitejše azilne postopke in postopke za pridobivanje dovoljenj za prebivanje, olajšanje pogojev za mednarodno zaščito in sistematično vključevanje v družbo.