Covidska kriza vas je prizadela, ko ste se preselili na novo, večjo lokacijo, a ste se dobro prilagodili. Kako na vas vplivata energetska draginja in vsesplošen dvig cen?

Za nas je bila najhujša covidska kriza. Prihodki so nam dve leti zapored padli za 60 odstotkov. Dobro smo se prilagajali. Stroške smo precej znižali, žal tudi na področju delovne sile. To je bilo najtežje. Zelo nam je pomagala država, tako da smo izplavali z minimalnimi izgubami. Moja strategija je bila obdržati ključni kader, da lahko po koncu krize čim prej reagiram. To se je izkazalo za dobro, saj smo lahko konec lanskega leta, ko se je začelo okrevanje, takoj udarili z agresivno prodajo, kar nam tudi zdaj uspeva.

Ob koncu leta 2021 ste napovedali, da boste letos presegli deset milijonov evrov prihodkov in dosegli dva milijona evrov dobička.

Rezultati kažejo, da se temu planu približujemo.

Kako občutite rast cen energentov?

Nismo velik porabnik energentov. Imamo nov, energetsko učinkovit objekt, tako da tudi odstotkovno velike spremembe v cenah na naše poslovanje bistveno ne vplivajo.

V covidski krizi ste znižali plače zaposlenim. Zaradi energetske draginje to očitno ne bo potrebno?

Ne, ravno obratno. Najprej smo vrnili plače v osnovno stanje, potem smo jih zaradi inflacije zvišali za dodatnih pet odstotkov. Mislim, da se bodo rahlo zvišale tudi konec leta. Izplačali smo največji možni regres. Vračamo se v kondicijo, v kateri smo bili leta 2019. Trenutno nas je 60 in več, a zunaj imamo osem razpisov. Počasi rastemo. Do konca leta bi lahko imeli 70 zaposlenih.

Rast cen energentov na vas ne vpliva. Kako pa nove razmere in draginja vplivajo na vaše stranke, kupce in končne potrošnike?

Draginja se pozna, predvsem pri materialu za naše produkte. Velike težave imamo z logistiko. To, da material dobimo pravočasno in da naši dobavni roki veljajo, je treba tudi financirati, tako da se je treba opreti na banke. Te pa so pri dogovarjanju in odobravanju financiranja počasne.

NA VSEH CELINAH IN V VSEH IGRALNIŠKIH CENTRIH

Lani ste vstopili na ameriški trg. Ali vam gre tam vse po načrtih?

ZDA predstavljajo za nas tak trg kot ves preostali svet. Pustili smo ga za konec, ker je vstopni prag zelo visok. Certifikati, da ti sploh dovolijo prodajo produktov, so zelo dragi. Zdaj imamo certifikate za Oklahomo in Kalifornijo. In tudi že prve inštalacije. Postopoma se bomo širili po preostalih državah. Vse poteka po načrtih.

Kaj pa Azija, ki je bila dolgo vaš prvi trg in kjer so zaradi covida zategnili ročno zavoro? Ali so jo že sprostili?

Ne. Azija se počasi sprošča, ampak Macao, ki je bil pred covidom naš paradni konj, je še vedno skoraj blokiran. Danes sem prebral, da imajo v Macau 36 covidnih primerov, kar je zanje že katastrofa. Sami blokirajo svoj biznis in ne vem, kam to pelje.

Kaj pa drugi trgi?

Avstralija se je odprla. Dobro delamo v Evropi, kjer imamo precej novih poslov. Že med covidom smo odprli Švico in Monako. Zdaj odpiramo Francijo in Nemčijo. Z novim produktom prihajamo na Nizozemsko. Okrepiti želimo Španijo. Zelo močni smo v Južni Ameriki (Argentina, Paragvaj, Urugvaj), prebili smo se v Čile. Na Karibih smo ustvarili nekaj novih poslov. Zdaj smo prisotni na vseh kontinentih in v vseh igralniških centrih – kjerkoli na svetu je igralništvo popularno. In na teh lokacijah imamo ogromen potencial za rast.

Niste le ustanovitelj in večinski lastnik Spinteca, ampak vodite še nekatera druga podjetja. Katera in s čim se ukvarjajo?

Sem stoodstotni lastnik družbe Invego, ki je moja holdinška družba. Ta ima v lasti družbo Go Invest, ki ima v lasti nepremičnino, ki jo oddaja, 25-odstotni delež družbe Go Sup, ki smo jo ustanovili s tremi iz ekipe Mladi Renče-Vogrsko, in 16-odstotni delež družbe na Nizozemskem. Spintec, v katerem sem 62-odstotni lastnik, ima tudi svojo hčerinsko distributersko družbo na Nizozemskem in je njen stoodstotni lastnik.

Na Goriškem ste znani tudi kot sponzor – koga podpirate?

Smo velik podpornik Smučarskega kluba Gorica, dolgo sem bil sponzor Ane Bucik, pa sponzor Mladim Renče-Vogrsko. Tu so še različni projekti v povezavi s tehnološkim parkom, kjer nastopam kot mentor. Zdaj se dogovarjamo za novo sponzorstvo perspektivne mlade jadralke iz Renč.

NA GORIŠKEM BI STAVIL NA TURIZEM

Ena od idej, pri katerih ste nastopali ne kot direktor in solastnik Spinteca, ampak kot investitor, je bil projekt igralnice in hotela v bližini vašega podjetja, a svetniki Občine Renče - Vogrsko temu projektu niso prižgali zelene luči ...

Pri tem bi sodeloval kot investitor v nepremičnino, ki bi jo potem oddal lastniku koncesije. Na krajevni skupnosti, raznih odborih in javni razgrnitvi je bilo med občani in svetniki zaznati veliko strinjanje, na seji občinskega sveta pa iz meni neznanega razloga ni bila izglasovana prodaja občinske parcele, kjer naj bi se izvedel projekt. Ker sem ocenil, da v tej sestavi občinskega sveta tega ne bodo sprejeli, sem se kot investitor umaknil. Ta naložba bi bila zame ugodna, zelo ugodna pa bi bila tudi za kraj. Občina bi dobila 600 tisoč evrov dodatnega čistega investicijskega denarja na leto. Trenutno ga je okoli milijon evrov. Torej 60 odstotkov več. Pridobili bi približno od 60 do 80 delovnih mest. Hotel bi bil za igralniške goste zanimiv čez vikend, med tednom pa tudi za druge oblike turizma. To se mi je zdel dober projekt in sem bil zelo presenečen, ko se je na občinskem svetu vse skupaj podrlo.

Kako gledate na položaj Hita, iz katerega ste prišli in kjer ste pridobili znanje ter izkušnje?

Hit stagnira. Želel bi si, da se hitreje razvija, da naredi kakšen bolj konkreten strateški korak, osveži ponudbo. Park in Perla sta precej stara konja, ki ju jahajo. Hitu manjka nov produkt.

Kaj bi naredili s Hitom, če bi imeli proste roke?

Uresničil bi res velik center v Vrtojbi, na meji, takoj ob avtocesti. Igralništvo bi selil na periferijo. Umaknil bi ga iz mesta.

Kako pa gledate na razvojni potencial Goriške?

Goriška je turistično zelo zanimiva destinacija, sploh glede vinskega turizma. Z vini smo v Brdih in Vipavski dolini dosegli zelo visok ugled in spoštovanje. Sam bi na tem območju stavil na turizem.

Kje se vidite čez nekaj let, še vedno na čelu Spinteca ali vas zanima še kaj?

Spintec je šele na začetku svoje zgodbe. Naš glavni konkurent Interblock se je pravkar prodal ameriškemu skladu za približno pol milijarde evrov. To so številke, do katerih se da priti. Zdaj smo dobro razvili svoje prodajno ožilje. Imamo zelo jasno strategijo, kako se razvijati naprej. Če ne bi bilo covida, bi bili že zdaj bistveno višje. Že letos bomo zrasli za 300 odstotkov, seveda zato, ker smo prej zelo padli, ampak mislim, da bo leto 2022 najboljše v zgodovini Spinteca. In tudi v naslednjih letih pričakujem hitro rast, tako da se kratkoročno in srednjeročno vidim primarno kot vodja Spinteca.

NE GRE SAMO ZA DOBIČEK IN KAPITAL

Kaj pa naložbe, vlaganje v nepremičnine?

Pri tem gre za diverzifikacijo tveganja, da nisem odvisen samo od ene branže.

Še kakšna zgodba, izziv?

Veselijo me projekti, pri katerih lahko nekaj dam tudi okolju, da ne gre samo za dobiček in kapital. Take projekte si želim razvijati tudi v prihodnje. Seveda bodo vedno povezani z mojo osnovno dejavnostjo, kjer imam v mislih nekega dne morda širitev na splet, internet igre, na igralne avtomate, sodelovanje s partnerjem, kar se tiče igralnega salona. Nekega dne lahko pride do nove investicije, tu ali kje drugje. Deloval bom na področju, kjer imam znanje.

Nekateri pravijo, da ste primorski Joc Pečečnik. Kaj pravite na to?

Lepo. Joca Pečečnika zelo spoštujem. Tudi lepo sodelujeva, zdaj vedno bolj, ko ni več v vlogi lastnika, ampak v vlogi predsednika Kluba slovenskih podjetnikov, v katerem je tudi naše podjetje. Poln idej, pravi podjetnik. Drugačen od povprečnega Slovenca, ker si upa takoj razmišljati v svetovnem merilu, kako bo zmagal, ne kako bo tretji, četrti. Nikogar se ne ustraši. Te njegove karakterne lastnosti so mi zelo všeč. Mislim pa, da imamo v Spintecu glede tehnološkega razvoja produktov določene prednosti pred Interblockovimi produkti, saj ni malo trgov, kjer smo bili konkurenca in smo mi pridobili posle. Mi se moramo dokazati predvsem še v količini, v prodaji. Preostalo – razvoj, tehnologija, paleta produktov, certifikati, prodajno ožilje – smo vse sestavili, infrastrukturo imamo.