Brezobzirno

Kako je mogočni Pišek gradil Mali logistični center Lopata

Biserka Karneža / Reporter
16. 6. 2022, 17.24
Deli članek:

Mogočnemu kamionarju Petru Pišku v celjski občini dovolili gradnjo na območju trase mednarodnega plinovoda.

Matic Gabrijel/Večer
Kdo v državi nadzoruje izdajo soglasij, potrebnih za območja, kjer poteka trasa mednarodnega prenosnega plinovoda?

Mediaspeed
Celjski podjetnik Peter Pišek je tudi predsednik sekcije za tovorni promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije.

Gradnja načrtovanih objektov in cestnih omrežij za Mali logistični center (MLC) Lopata, ki je v lasti Petra Piška, podjetnika in predsednika sekcije za tovorni promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, se je začela brez soglasij operaterja plinovodov! Ta so bila pridobljena šele dve leti po koncu gradnje! Kako je to mogoče?

Kdo v državi nadzoruje, ali se izdajajo soglasja, potrebna za območja, kjer poteka trasa mednarodnega prenosnega plinovoda? Kdo ima lahko dobiček, če soglasja ob posegih na varovana območja niso izdana, in kdo služi ob izdanih neustreznih in nestrokovnih soglasjih? Koliko vsa takšna neustrezna, nestrokovno izdana soglasja stanejo državo, nas – davkoplačevalce?

V Uredbi o lokacijskem načrtu za avtocestni priključek Celje zahod, povezovalno cesto in Oskrbni center Lopata (OC Lopata) – UL SRS 114/2000 z dne 11.12.2000, je v 17. členu obravnavan plinovod. Zanj je bila predvidena zaščita oziroma prestavitev plinovoda zven območja OC Lopata na zahod in na globino, ki je za 1,90 metra globlja od obstoječega plinovoda.

»Investitor in projektant nista vedela«

Na območju ceste je plinovod v raščenem terenu zaščiten z armiranobetonskimi ploščami(!). Nič od tega ni bilo potrebno za MLC Pišek! Če se gradi brez soglasij, ker »investitor in projektant nista vedela«, da na območju gradnje potekajo visokotlačni mednarodni plinovodi, pa četudi se ti »vidijo iz aviona«, torej ni potrebna nobena zaščita in se lahko soglasja izda tudi dve leti po zaključeni gradnji!?

A to še ni vse. Območje MLC Pišek posega tudi v območje kontroliranega dela zračnega prostora, namenjeno varovanju letališkega prometa Letališča Celje. Čeprav je ministrstvo za infrastrukturo, direktorat za letalski in pomorski promet, 7. decembra 2018 na ta poseg opozorilo v strokovnem mnenju, še vedno niso izvedli celovite presoje vplivov na okolje. Tako se brez ovir izdajajo nova soglasja za MLC Pišek!