Je obnova Ukrajine priložnost?

Zakaj slovenska podjetja še vedno poslujejo z ruskimi?

P.T./STA
23. 3. 2022, 13.20
Posodobljeno: 23. 3. 2022, 13.24
Deli članek:

Slovenska podjetja se za zdaj ne umikajo iz Rusije, pomembno pa jim je, da se lahko ves čas prilagajajo na različne situacije.

STA
Glede na to, da je ukrajinski bruto domači proizvod po nekaterih ocenah upadel že za polovico, je beseda na 26. Izvoznem forumu tekla tudi o tem, ali bi bila lahko "obnova Ukrajine" priložnost tudi za slovenska podjetja.

Direktor podjetja Riko Janez Škrabec in direktor podjetja Duol Dušan Olaj sta povedala, da sta njuni podjetji že desetletja vpeti v trge nekdanjih sovjetskih republik. Ocenila sta, da vojna za njihove posle ne bo imela hujših posledic.

Poudarila sta tudi pomen stalnega prilagajanja na različne situacije, Škrabec pa je omenil tudi pomembnost diverzifikacije dejavnosti podjetij in prisotnosti na različnih trgih.
Na vprašanje, kako to, da se slovenska podjetja ne umaknejo iz Rusije, kot so to storile nekatere svetovne multinacionalke, je Olaj odgovoril, da je za slednje to predvsem marketinška poteza. S tem se je strinjal tudi Škrabec.

Olaj je dejal še, da se pri Duolovem poslovanju v Rusiji in sosednjih državah doslej nikoli ni pojavljalo vprašanje narodnosti. Škrabec je dodal, da je ruska zgodovina zapletena, vendar to po njegovem ni razlog za prekinitev odnosov in poslov. Potegnil je tudi vzporednice z Nemčijo po drugi svetovni vojni in z vojno na Balkanu, kjer "smo seveda obsojali Srbijo, toda vedeli, da bomo spet vzpostavili poslovne odnose, kar je tudi prav".

Olaj je to domnevo potrdil. Kot je dejal, je Duol že v pogovorih z Ukrajino. Škrabec je medtem povedal, da ne pričakuje "nič spektakularnega" in dodal, da bo zadovoljen, če bo Riko ohranil svoj dosedanji delež izvoza v Ukrajino.

Komunikacija z ruskimi in ukrajinskimi partnerji

Partner pri podjetju Herman & partnerji Denis Mancevič je spregovoril o komuniciranju z ukrajinskimi in ruskimi partnerji v teh razmerah. Dejal je, da je situacijsko pogojeno in odvisno od mnogih dejavnikov. Komunicirati je treba premišljeno, je poudaril. Opozoril je tudi na različno percepcijo resnice na obeh straneh in omenil nekaj ključnih točk za komunikacijo med podjetji, denimo uskladitev stališč in predhodno pripravo smernic za sodelavce v podjetjih na vseh ravneh.

Mancevič je opozoril tudi na pomen splošnega nasprotovanja vojni, empatije in usmerjanja pogovora stran od komentiranja razmer, da ne poskušamo vsiljevati mnenj ali se obnašati navijaško. To so sicer smernice za podjetja, ki pa lahko veljajo tudi za splošno komunikacijo med posamezniki, je menil.

V nadaljevanju triurnega spletnega dogodka 26. Izvozni fokus v organizaciji časnika Finance so spregovorili še izvršni direktor prodaje in trženja pri podjetju Adria Mobil Matjaž Grm, član izvršnega odbora pri Knauf Insultation Saša Bavec, in direktor prodaje pri podjetju FerroČrtalič Benjamin Hlebec.

Med drugim so govorili o prilagajanju poslovnih aktivnosti v obdobju med in po krizi zaradi covida-19 in tudi v luči ukrajinske krize, o višjih cenah surovin in še nekaterih drugih aktualnih izzivih za podjetja.