Napadli direktorja ZD

»Kar imajo povedati o meni in mojem (ne)delu, naj mi povedo v obraz«

Polona Krušec
18. 11. 2021, 14.21
Posodobljeno: 18. 11. 2021, 14.50
Deli članek:

Ko je na spletni strani Zdravstvenega doma (ZD) Ajdovščina njegov direktor Egon Stopar za občane objavil poziv, naj zaradi epidemioloških razmer in preobremenjenosti ZD obiščejo le, če gre za nujne in neodložljive zdravstvene zadeve, je doživel pogrom.

Dreamstime
Kader je preobremenjen, izčrpan ...

Na družbenih omrežjih, kjer se je vsebina širila, so se namreč oglasili domačini, ki jim zapisano ni bilo všeč. Tako so začeli padati očitki, žalitve, kritike, nekatere tudi zelo neokusne. A za te ljudi ima Stopar novo sporočilo.

»Me zanima, kaj imajo več za delati? Se čohati po 'ta zadnji' in vleči dodatke?! Saj bolni ne smejo v ZD. Vsakič, ko sem šla z otroki tja na pregled, je bilo vse prazno. Dajte no, kakšna obremenitev? A to, da klicariš po 30-krat, in se nihče ne javi, potem pa prideš v ZD in vidiš, da so ambulante prazne?« je samo eden od ostrejših komentarjev njegovega poziva, viden na spletu. 

Sta
Egon Stopar, direktor ZD Ajdovščina.

Egon Stopar, direktor ZD Ajdovščina, se je odločil odzvati in občanom pojasniti, kaj je preobremenjenost, o kateri govori, pa tudi kako je voditi zdravstveni zavod v teh časih. Za lokalni spletni portal Lokalne Ajdovščina, kjer so bralci v komentarjih objavljali najglasnejše pripombe o preobremenjenosti in njegovem vodenju, je napisal pismo, ki ga je delil tudi z nami. »Nekomu, ki ne ve, kako potekajo zadeve v zdravstvu, zelo težko pojasnim stanje in vse probleme. Vse, kar želim, pa je, da ljudje zaupajo mojim besedam in po najboljših močeh pomagajo. Tako kot sam zaupam učitelju, da poučuje in vzgaja mojega otroka, vulkanizerju, da pravilno privije vijake na zamenjani pnevmatiki, vodovodarju, da kakovostno zatesni spoj podometne vodovodne napeljave, in uslužbencu na upravni enoti, da pravilno obdela mojo vlogo za novo osebno izkaznico. Bistvo delovanja družbe, kjer ne moremo vsega narediti sami in si moramo naloge razdeliti, je zaupanje in razumevanje,« so njegove uvodne besede.

S korono na štiri oči

Stopar je direktor ZD Ajdovščina šele dve leti in pol, a kot pravi, se je moral medtem skupaj s sodelavci spopasti z največjo preizkušnjo naše družbe v zadnjih 70 letih. »Nekateri sicer virusa in bolezni ne priznavajo, a če bi doživeli vse, kar smo jaz, moji sodelavci, delavci v domovih za starejše in zaposleni v bolnišnicah doživeli v zadnjih dveh letih, bi verjetno spremenili svoje mišljenje,« poudarja.

Pojasnjuje, da so morali zaradi epidemije, tako kot v drugih ZD, zelo prilagoditi način dela. Še posebno veliko pozornosti morajo posvečati obvladovanju prenosa okužb znotraj svojih prostorov, zato so morali popolnoma spremeniti sistem naročanja na preglede in s pacienti sprejeti dogovor, da na preglede prihajajo točno ob uri, da bi se izognili nepotrebnemu srečevanju obiskovalcev v čakalnicah.

Njegova vrata so odprta

Sicer se je število obravnav v primerjavi z letom 2019 zaradi epidemije izjemno povečalo, skoraj za 20 odstotkov, pravi direktor. »Zelo velik delež teh obravnav v skladu s konceptom digitalizacije rešujemo prek elektronske pošte in posebne spletne aplikacije. To uporabljamo za urejanje bolniških staležev ter izdajo napotnic na specialistične preglede in receptov za zdravila. Med epidemijo se je bistveno spremenila tudi telefonska komunikacija, povečala se je zaradi posvetov o ravnanju ob okužbi, o cepljenju in vsem, kar je povezano s covidom-19, ter zaradi vsakodnevnega ali občasnega spremljanja zdravstvenega stanja obolelih s to boleznijo,« pojasnjuje.

Vzroke, da so čakalnice prazne in da so težje dosegljivi po telefonu, nam torej Stopar nakaže z naštevanjem teh dejstev. »Če pa to za koga ni dovolj, ga vabim, naj si vzame čas in kak dan osem ur spremlja delo v ambulanti. Ponudim mu tudi, da mu bom skuhal kavo in zagotovil malico.«

Dreamstime
Prazna sedišča še ne pomenijo, da se v zdravstvenem domu nič ne dogaja.

Svetla izjema

Nemalokrat se sreča z očitki, da je nesposoben, neuspešen. »S tem se deloma lahko strinjam, ker mi je v teh dveh letih in pol uspelo narediti zgolj to, da sem nekako utegnil za neutrudno delo motivirati ekipo čudovitih sodelavcev, tudi najmlajše, ki bi lahko šli v zavode, kjer bi morebiti imeli manjše obremenitve, in najstarejše, ki bi se že lahko upokojili. Morda je uspeh tudi, da mi je s sodelavci uspelo pridobiti enega zdravnika in štiri mlade zdravnike specializante ter urediti sodelovanje z nekaj pogodbenimi zdravniki. Pa mogoče še kakšna malenkost. Ne vem, kaj večini to pomeni, jaz pa bi si gotovo želel doseči več, rešiti vse nakopičene težave,« so njegove besede. Glede na to, da ima večina slovenskih ZD težave z zadrževanjem svojega kadra, kaj šele z zaposlovanjem novega, je Stopar eden redkih direktorjev zdravstvenih zavodov pri nas, ki mu je to uspelo.

Sicer pravi, da ga ne moti, če o njem pišejo na spletu, še raje pa bi videl, da ga obiščejo in »mi vse, kar imajo povedati o meni in mojem (ne)delu, povedo v obraz. Izjemno namreč spoštujem ljudi, ki so delavni, prizadevni, aktivni in ki me znajo prepričati z argumenti in dejstvi. Če si bomo znali vse skupaj povedati še na dostojen in pozitiven način, je to gotovo pot, ki nas bo pripeljala zelo daleč, najprej pa iz te zdravstvene in družbene krizne situacije,« so zaključne misli direktorja ZD Ajdovščina.