Dvakratni prejemki Fursa

DDV so mu zaračunali ob nakupu izdelka, nato pa še carinska pošta!

G.G.
13. 9. 2021, 13.36
Posodobljeno: 13. 9. 2021, 13.50
Deli članek:

Rednega kupca na spletni prodajalni Aliexpress je razhudilo, ko so mu na Pošti Slovenije pri carini še enkrat odvedli DDV.

Osebni arhiv
Damjan je v zadnjih mesecih naročil več artiklov iz spletne platforme Aliexpress, kjer po 1. julija že sami odvedejo DDV, ki gre na račun slovenske finančne uprave.

Zmeda je nastala z novimi pravili, ki so stopili v veljavo julija letos, s katerimi so ukinili oprostitev plačila DDV za uvoz blaga v EU v vrednosti, ki ne presega 22 evrov. Pri spletnem velikanu Aliexpress so se pripravili na spremembe in slovenskim kupcem olajšali postopek, tako da pri vsakem nakupu zaračunajo DDV, ki nato roma v malho Finančne uprave Republike Slovenije (Furs). Tudi »glavnemu junaku« tega članka so pri nakupih manjših vrednosti po pravilih odvedli DDV. S tem se je kot kupec znebil postopka obračunavanja DDV pri slovenski carinski pošti.

V praksi pa se je zataknilo. Kupec Damjan je opravil, kar je od njega zahtevano. »Ko izvedem nakup na Aliexpress, po novem dobim za vsak nakup tudi račun (invoice). Po tem, ko paket pride na našo carinsko pošto, mi pošljejo sporočilo za posredovanje podatkov o nakupu. Podatke o nakupu potem vnesem na njihovi spletni strani, kjer vnesem ceno poštnine in izdelka, ter pripnem račun od Aliexpressa in sliko izdelka,« nam je postopek podrobno opisal Damjan. Težava je nastala, ko carinska pošta tega ni upoštevala in je še enkrat odvedla DDV, poleg tega pa je zaračunala še postopek. Ko se je to zgodilo prvič, je pomislil, da gre za lapsus, porodne krče novega načina, ko pa se je to zgodilo drugič, tretjič, četrtič, mu je bilo dovolj. Od pošte je zahteval pojasnilo, odgovor, zakaj mu vztrajno dodatno odvajajo DDV in zaračunavajo postopek.

Carinska pošta ga pošilja na pošiljatelja

Na carinski pošti so mu odvrnili, da je pošiljko carinil v »cenejšem-neposrednem carinskem postopku«, kar pomeni, da deklaranti na pošti ne preverjajo njegovih »opomb ali navedb« in da so bile zato uvozne dajatve obračunane avtomatično. »Svetujemo vam, da se za povračilo DDV obrnete na pošiljatelja,« so mu odgovorili.

"Mimo zakonov"

»Nemogoča zahteva,« odgovarja Damjan, saj DDV odvaja Aliexpress kot posrednik in ne sam prodajalec oziroma pošiljatelj. Poleg tega se sprašuje, zakaj mu računajo postopek, če deklaranti ne preverjajo opomb in gre vse avtomatsko. Ne gre toliko za zneske, čeprav je neupravičeno plačal že najmanj 50 evrov, bolj za rigidnost carinske pošte, ki po njegovi oceni dela »mimo zakonov in predpisov Fursa«.

Začetne težave zaradi novih postopkov

Z zapletom smo seznanili Furs, ki uvodoma postreže z razlago novih pravil igre. »Zakonodaja omogoča plačilo DDV na dva načina, preko uporabe posebne uvozne ureditve IOSS ali z uporabo posebne ureditve pri uvozu (v tem primeru se DDV obračuna s carinsko deklaracijo). Pri uporabi posebne uvozne ureditve IOSS se DDV plača že prodajalcu in se za blago opravijo samo carinske formalnosti, ki so potrebne za sprostitev blaga v prosti promet v Uniji. Pogoj za uporabo te ureditve je registracija prodajalca (npr. spletne platforme) v to posebno ureditev. Z registracijo mu je dodeljena posebna evidenčna številka IOSS, ki je podlaga za uporabo te ureditve. Navedena številka mora biti carinskemu organu predložena v trenutku carinjenja blaga. Njena veljavnost je podlaga za oprostitev plačila DDV. Če ta številka na carinski deklaraciji ni navedena, se DDV obračuna po veljavni davčni stopnji.«

Na Fursu so seznanjeni s primeri, ko »je evidenčna številka na spremni dokumentaciji k poštni pošiljki navedena, na sami carinski deklaraciji pa je ni«. »V takih primerih svetujemo, da stranke vložijo zahtevek za povračilo dajatev na Finančni urad Ljubljana, kjer bodo preverili potek postopka in v primerih, kjer bo ugotovljeno, da je bil DDV že plačan, stranki vrnili preveč plačan DDV,« svetuje Furs. Posredno torej priznavajo, da gre za nerodnosti v postopkih, ki gredo na škodo kupca. Z njihovimi besedami: »Gre za razmeroma nove postopke, v veljavi od 1. 7. 2021 in medsebojna komunikacija med spletnimi trgovci ter prenosniki poštnih pošiljk še ne teče najbolje (obstajajo tudi primeri, ko spletni trgovec obračuna DDV, evidenčne številke IOSS pa ne navede). Predvidevamo, da se bodo te začetne težave v nekaj mesecih uredile.«

Kupci, ki so v tem času dvakrat plačali DDV, so tako do rešitve teh »začetnih težav« napoteni na zamudno »barantanje« s Fursom.