Šolski bistro

»V šoli jemo svinjarijo, ki je še prašič ne bi jedel«

P.K.
20. 10. 2020, 06.53
Deli članek:

Na družbenih omrežjih so dijaki Elektrotehniško-računalniške strokovne šole in gimnazije Ljubljana ustvarili poseben profil, na katerem objavljajo to, kar jim je na voljo za malico. Slike so zgovorne – kakovost oziroma standard hrane na podlagi videnega, vmes je celo pomanjkljivo termično obdelano meso, je vprašljiva.

Zajem zaslonske slike
To je le nekaj slik s šolsko prehrano vprašljive kvalitete, ki jo neko ljubljansko podjetje dobavlja eni od največjih srednjih šol v prestolnici.

Naše uredništvo ste opozorili na slike, ki pričajo o vprašljivi kvaliteti toplih in hladnih malic, ki jih omenjenemu izobraževalnemu zavodu zagotavlja zunanji dobavitelj, neko ljubljansko podjetje.

Fotografije, ki so jih šolarji objavili, izkazujejo surove mesne kroglice, več sendvičev z borno vsebino, na primer s samo eno rezino salame, gnilo jabolko, preveč termično obdelan burek, obrok, plavajoč v olju, njoke v zamrznjeni omaki, mlečni riž s skisanim mlekom in podobno.

Slike, ki jih dijaki objavljajo na družbenem omrežju, so pospremili s komentarji, iz katerih je nesporno razbrati, kako so nekateri od njih nezadovoljni s ponudbo hrane. »Na vaših slikah (op. p. reklamnih fotografijah podjetja, ki dobavlja malico) vse izgleda lepo in prav. V šoli nam pa dajete jesti tako svinjarijo, da je včasih prašič ne bi jedel. Potrudite se malo, zagotovite nam okusno malico, nadzorujte kvaliteto, pa bo dobro,« so na spletu ob slikah zapisali mladi.

Ravnatelj tudi je to malico

Povezali smo se z ravnateljem omenjene šole, Urošem Breskvarjem, in preverili, kako poteka kontrola kakovosti šolske malice in ali imajo v zvezi z njo tudi pritožbe. Najprej je poudaril, da gre za stare fotografije, da so na slikah malice iz lanskega leta. Ob tem pojasnjujemo, da drži, da je glavnina slik na profilu, ki ga omenjamo, res iz leta 2019, ampak so na njem objavljene tudi fotografije malic zadnjih nekaj tednov.

Pritožbe so, pove. Tudi sam jo je že imel. »Malico pogosto v šolskem bistroju vzamem tudi sam in sem že imel pritožbe tako kot dijaki. Te zadeve dobavitelju malic povemo sproti. Za letos pa smo prek dijaške skupnosti celo določili dijaka, ki bo skrbnik kvalitete prehrane. Njegova naloga je, da pri vrstnikih poizve, kaj je v redu, kaj ne. Nato se bo povezal s ponudnikom in skupaj bomo iskali rešitve, izboljšanja, če bo potrebno,« je pojasnil.

»Bom tako rekel; na naši šoli je več kot 900 dijakov, od tega jih je več kot 800 naročenih na malico. Glede na to dejstvo bi lahko sklepal, da malica niti ne mora biti toliko slaba. Če bi bila, bi verjetno imeli precej manj naročil nanjo,« izpostavi.

Odziv podjetja

Obrnili smo se tudi na dobavitelja, ljubljansko podjetje, ki se ukvarja s prehrambno industrijo, in ga soočili s slikami. Prosili smo jih za komentar fotografij z malicami, informacije o cenah, številu pritožb in jih pozvali k informacijam o tem, kako poteka kontrola kakovosti. Uvodoma so nam povedali, da v tem šolskem letu s hrano kot zunanji dobavitelj oskrbujejo deset srednjih šol v Ljubljani in okolici in da malice pripravljajo v prenovljeni in IFS certificirani proizvodnji, »ki jih na podlagi prednaročil deklarirane dostavimo na šole skladno z vsemi HACCP-zahtevami,« so dejali.

Pritožbe rešujejo sproti. Dijaki, kot razlagajo v svojem odgovoru, lahko uveljavljajo reklamacijo že v šolskem bistroju, »kjer malico lahko zamenjajo ali pa jim je ne zaračunajo«. »Naši kontaktni podatki so navedeni na vsaki embalaži, prav tako ima vsaka šola zaposleno vodjo šolske prehrane, ki morebitne pritožbe zbira in jih posreduje odgovornim.« Poudarjajo še, da po drugi strani od dijakov velikokrat prejmejo tudi pohvale. Kako so šolarji zadovoljni s prehrano, preverjajo tudi z anketami.

Naj se jim oglasijo

»Konkretne primere malic na fotografijah pa težko komentiramo, saj v zvezi z njimi nismo prejeli uradnih pritožb. Tako ne moremo točno vedeti, kje in kdaj so bile fotografije posnete. Na podlagi izbora jedi in embalaže pa je razvidno, da so bile fotografije posnete že pred časom, vsaj v lanskem šolskem letu. V kolikor bi nas dijaki na napake obvestili že na sami lokaciji ali nas direktno kontaktirali, bi reklamacije lahko uspešno rešili,« so povedali.