Po poti teš 6?

Bratuškova: "Zdaj je jasno, zakaj je Dušan Zorko moral zapustiti družbo 2TDK"

S.R./STA
15. 10. 2020, 13.28
Posodobljeno: 15. 10. 2020, 16.06
Deli članek:

Nekdanjo infrastrukturno ministrico Alenko Bratušek zanima, kdo bo odgovarjal, če bodo Kitajci obrnili hrbet Luki Koper.

STA
Trasa drugega tira.

Projekt drugi tir med Divačo in Koprom je z odločitvijo uprave in nadzornega sveta družbe 2TDK, da iz igre za glavna gradbena dela izloči kitajske gradbince, po oceni predsednice SAB Alenke Bratušek stopil na pot projekta Teš 6. "Zdaj je jasno, zakaj je Dušan Zorko moral zapustiti družbo 2TDK," je v sredino odločitev o izločitvi kitajskih gradbincev iz igre za glavna dela na drugem tiru komentirala Bratuškova. "Z izločitvijo podjetij, ki več kot očitno izpolnjujejo pogoje, smo tudi s tem projektom stopili na pot Teša 6," je bila kritična. 

"Dejstvo je, da je državna revizijska komisija že 2. septembra sprejela odločitev, da tudi kitajsko podjetje izpolnjuje razpisne pogoje glede usposobljenosti. Kaj to pomeni? Da je bila včerajšnja odločitev uprave in nadzornega sveta 2TDK nezakonita in škodljiva," je prepričana nekdanja infrastrukturna ministrica.

Kritična je bila do ravnanj slovenskih gradbenih podjetij. "Lahko si pogledate, kaj dosegajo slovenska podjetja pri projektu Karavanke," je poudarila in dodala, da bomo drugo cev zaradi zamikov dobili za 10 milijonov evrov dražje, graditi pa smo jo začeli dve leti pozneje od predvidenega. 

Kdo bo odgovarjal?

"Zanima me, kdo od strokovnih služb projektnega podjetja, če sploh kdo, se je podpisal pod ta včerajšnji predlog. Nikogar ne favoriziram, še najmanj kitajska podjetja," je izpostavila Bratuškova, a po njenih besedah bi moral biti postopek voden drugače, da bi spoštovali zastavljene cilje - pregleden postopek in dobiti drugi tir čim hitreje in ceneje brez korupcije. 

Ob tem je Bratuškova vprašala, kdo bo odgovarjal, če bo Kitajska Luki Koper jutri obrnila hrbet. "V Luki Koper je 30 odstotkov posla vezanega na največjega kitajskega ladjarja. Če mi tako enostavno brez razlogov in brez strokovnih podlag v eni fazi obrnemo hrbet njim, ga verjetno lahko oni še lažje Luki Koper. In če se to zgodi, potem Slovenija drugega tira na žalost ne potrebuje," je še dejala predsednica opozicijske SAB. "Več kot očitno si je vlada včeraj izpisala novo parolo - ne za ljudi, ampak za gradbene barone," je sklenila. 

S Turki imajo sklenjen dogovor, s Kitajci ne

Novi generalni direktor 2TDK Pavle Hevka je v sredo sporočil, da v izboru za glavna dela na drugem tiru ostajajo še štirje glavni ponudniki. 

2TDK je sposobnost za oba odseka priznala Gorenjski gradbeni družbi v sodelovanju s češkim Metrostavom in CGP, avstrijskemu Strabagu, ki se je povezal s nemškim podjetjem Ed Züblin in turškim Gülermak Agirom, prav tako v igri ostajata ponudbi Kolektorja CPG v sodelovanju z Yapi Merkezijem in Özaltinom ter turškega gradbinca Cengiz. 

Hevka je pojasnil, da je uprava odločitev, ki jo je v sredo soglasno podprl nadzorni svet, sprejela po preučitvi vse dokumentacije in veljavne zakonodaje. Pri tem je izpostavil predvsem tretji protikoronski paket, ki je bil sprejet maja. 

"Družba 2TDK je pri odločitvi ravnala skladno z veljavno zakonodajo, ki spodbuja in pospešuje hitrejši razvoj gospodarstva in rast investicij po epidemiji covida-19. Skladno z omenjeno zakonodajo gospodarski subjekti iz tretjih držav v postopku javnega naročila sodelujejo, če imajo države sklenjen večstranski ali dvostranski trgovinski sporazum," so v sporočilu za javnost zapisali v projektnem podjetju. Hevka je dodal, da imajo Turki s Slovenijo sklenjen takšen dogovor, Kitajci pa ne.