Poseben protokol

Nova realnost slovenskega pacienta: čakanje v koloni pred bolnišnico?

P.K.
30. 9. 2020, 19.30
Deli članek:

Naše uredništvo je v zadnjem obdobju več bralcev obvestilo, kaj opažajo pred nekaterimi bolnišnicami in zdravstvenimi domovi. »Je to še ena stopnja manj od zaradi epidemije že tako nedostopnega zdravstva in standarda za bolnika?« je vprašanje, ki so si ga zastavljali.

Novice Svet24
V deževnem in hladnem vremenu čakajo pred vhodom v novomeško bolnišnico.

Enega od takih prizorov so lahko videli tisti, ki so se v ponedeljek peljali mimo Splošne bolnišnice (SB) Novo mesto. Tam je stalo precej ljudi z dežniki v rokah, ki so čakali na vstop v notranjost.

Zakaj takšna vrsta? Pojasnilo nam je posredovalo vodstvo omenjene bolnišnice. Sporočili so, da so postali covid-19 bolnišnica, ki že sprejema paciente s koronavirusom, »zato smo bili prisiljeni sprejeti dodatne varnostne ukrepe, da bomo lahko čim uspešnejši v boju z virusom. Zaradi tega so za vse, ki prihajajo v bolnišnico, spremenili režim vstopa.«

Novi protokol vstopanja zaradi povečanega števila obiskovalcev predstavlja tudi varnostnik, ki na vhodu pomaga pri nadaljnjih usmeritvah, prav tako ob vhodu potekajo meritve telesne temperature na avtomatskem merilniku, so še povedali v SB Novo mesto in dodali, da vse našteto lahko upočasni proces vstopanja.

Kako lahko pomagamo

Vodstvo prosi za razumevanje in svetuje, da si pred vstopom v bolnišnico pripravimo vabilo na pregled in izpolnjeni vprašalnik o zdravstvenem stanju, kar bomo izročili osebju na vhodu. »Izpostavili bi radi, naj ljudje na dodeljeni termin prihajajo čim bolj točno, in ne več kot 15 minut pred predvidenim posegom, preiskavo oziroma sprejemom.«

Ob vprašanju, kaj naj storijo tisti, ki morajo dlje časa čakati pred vhodom in so bolni, se slabo počutijo, ali pa je zelo slabo vreme, so dejali, naj se v primeru težje pokretnosti, oviranosti in podobnega obrnejo na osebje pri vhodu, s pomočjo katerega bodo lahko aktivirali dodatno pomoč.

Grelniki in šotori

Da za paciente čakanje, o katerem poročamo, ni prav prijetno, se zavedajo tudi v Univerzitetnem kliničnem centru (UKC) Ljubljana. Tudi o klinikah, ki delujejo v okviru UKC, javnost namreč večkrat poroča, da so pred vhodi, sploh na Polikliniko na Njegoševi cesti, daljše kolone ljudi.

Tudi oni priporočajo, naj naročeni ne prihajajo več kot 15 minut pred predvidenim terminom. Sicer se zavedajo, da je temu težje ugoditi, če prihajamo s taksijem ali mestnim avtobusom. »Nemogoče je planirati točen prihod, zato ljudje raje pridejo malo prej, kot da bi zamudili,« so dejali na oddelku za stike z javnostmi ljubljanskega UKC.

Povedali so še, da jih, še posebno pozimi, v zvezi s tem čaka velik izziv. Razmišljajo, da bi za čakajoče pred vhodom namestili grelnike, sicer pa tudi streho, za primer slabega vremena. »Pred Polikliniko sicer je nadstrešek, tudi klopce za sedenje, saj nekateri, starejši ali bolni, težje stojijo. Ta sedišča so varna za uporabo, saj jih ves čas razkužujemo. Pred drugimi klinikami pa običajno streh ni, tako da bomo poskušali vložiti vse napore v to, da razmere uredimo, morda s šotori,« so dodali. Da bi ljudi hitreje spuščali v notranjost, pa ni mogoče zaradi protokolov, ki veljajo zaradi epidemije in varujejo tako osebje kot paciente ter vključujejo poseben režim vstopanja.

Prezgodnji in nenaročeni

Čekajoče v vrsti je mogoče večkrat opaziti tudi pred zdravstvenimi domovi v prestolnici. Iz Zdravstvenega doma Ljubljana, pod okriljem katerega delujejo, so nam glede tega sporočili, da dokler se v državi soočamo z epidemiološko situacijo, se ob upoštevanju varnostnih navodil in priporočil »žal ni mogoče izogniti čakanju na pregled na vhodu v zdravstveni dom«. »Poskrbeli smo tudi za stole pred vsemi vhodi v zdravstvene domove za tiste, ki težko stojijo. Res pa je, da bolj ko bodo pacienti disciplinirani in upoštevali usmeritve, da se na pregled naročijo in v zdravstveni dom prihajajo največ pet minut pred terminom, manj bo čakanja. Težava s čakanjem pred vrati nastopi, kadar pacient pride prezgodaj ali če pride nenaročen. V čakalnice namreč lahko usmerimo le toliko pacientov, da je med njimi še zagotovljena varna razdalja, kar pa je odvisno od velikosti posamezne čakalnice in potreb,« so pojasnili.

Kako bodo ukrepali?

Kot je razvidno iz pisem, ki ste jih bralci naslovili na nas, ali pa iz pričanj na družbenih omrežjih, večina ta pojav razume kot nov korak nazaj v zagotavljanju dostopnosti in kakovosti zdravstvenih storitev za slovenskega pacienta. Na ministrstvo za zdravje smo naslovili vprašanje, zakaj se to dogaja, in še posebno, kako naj se s čakanjem pred bolnišnicami in zdravstvenimi domovi spoprimejo bolni in starejši, ter kako bo poskrbljeno za čakajoče v slabših vremenskih razmerah, a se nam do zaključka včerajšnje redakcije, tako kot na vse podobne teme do zdaj, niso oglasili.