Zaradi koronavirusa so se za več tednov ustavile tako tovarne avtomobilov kot prodaja jeklenih konjičkov. Evropsko združenje prodajalcev avtomobilov je ocenilo, da bo prodaja vozil v primerjavi z lanskim letom upadla za četrtino. Trenutno podatki kažejo celo, da je prodaja vozil padla za več kot 41 odstotkov, a prodajalci upajo, da bo zaostalo akumulirano povpraševanje v naslednjih mesecih številke vseeno obrnilo navzgor. V strahu pred velikim padcem povpraševanja, ki bi prodajalce lahko spravilo v likvidnostne težave, so številne blagovne znamke na trgu ponudile avtomobile po izredno znižanih cenah. V prvih dneh po sprostitvi ukrepov so prednjačile predvsem znamke Škoda, Ford, Opel, Kia in Volvo. Ko prebiramo oglase tako naletimo na 40-odstotna znižanja, razprodaje, sofinanciranje pologa ... Na prvi pogled je videti, da tako poceni, kot so avtomobili danes, še niso bili.

Avtomobili za vabo

A na nas se je obrnil razočarani bralec, ki meni, da je vse skupaj velika prevara. »Iskal sem družinski avto in preverjal aktualno ponudbo. A ko sem našel avto, ki me je zanimal, in klical prodajalca, je bil odgovor vedno, da so tega, ki sem ga želel, ravno prodali, a seveda mi lahko ponudijo kaj drugega, vendar dražjega,« nam je razložil. Njegove besede smo preverili tudi sami, izbrali štiri najugodnejše nove družinske avtomobile znamk Peugeot, Citroen in Opel ter poklicali prodajalce. Enega od izbranih peugeot rifterjev so prodali ravno dva dni, preden smo klical, čeprav je bil še v salonu in bi ga lahko dobili za testno vožnjo. Drugega so prodali ravno na dan, ko smo klicali. Naš izbrani citroen berlingo je šel dan, preden smo izrazili interes, prav tako opel zafira. Naključje? Morda.

profimedia-0010650545
Profimedia
Želja po novem avtu večkrat premaga finančne zadržke.

Ugodno financiranje

Ker pri eni od omenjenih avtomobilskih znamk ravno poteka akcijska prodaja novih družinskih vozil, nas je zanimalo, ali avto, ki ga imajo v akciji in bo v akciji vse do 31. avgusta, sploh obstaja. Po krajšem ovinkarjenju je bil odgovor: »Ne. Takega avta v Sloveniji ni. Lahko pa ga naročimo, a bo za dobavo treba čakati več mesecev.« Nato sledi še pogovor o ceni. Ker je zaradi omejitev, ki jih imajo banke pri potrošniških kreditih, te težje dobiti, je najbolj priljubljena oblika financiranja lizing. A za »vozilo, ki ga ni, a je v akciji«, katerega minimalna cena je malce manj kot 16.000 evrov, izračun pokaže, da bi ga v sedmih letih v resnici plačali več kot 24.000 evrov. Kar je še huje, za 10.000 evrov financiranja bi morali vrniti kar 18.000 evrov. Ob predpostavki, da se v tem času ne bi spreminjal Euribor. Če bi se, bi ta znesek lahko še znatno narasel. V kolikor pa bi za nakup najeli potrošniški kredit, bi avto preplačali kar okoli 2000 evrov manj, mesečni obrok pa bi bil skoraj 30 evrov nižji.

Vzemi ali pusti

A kot nam je razložil bralec, ki se je obrnil na nas, smo ob tem soočeni še z dejstvom, da akcijske cene veljajo le, če se odločimo za lizing pri finančni inštituciji, ki jo predlaga prodajalec, ob tem pa moramo zavarovanje avtomobila skleniti pri točno določeni zavarovalnici. V kolikor si želimo sami poskrbeti za financiranje in zavarovanje, se nominalna cena zviša tudi za več tisoč evrov, izgubimo pa tudi celo vrsto ugodnosti. Ob tem je precej zgovoren podatek, da je višina pologa, ki ga lahko damo za vozilo, navzgor omejena, običajno na 50 odstotkov vozila. Pri tržnem inšpektoratu smo preverili, ali gre za legalne prodajne prakse, in dobili s strani glavne tržne inšpektorice Andrejke Grlić odgovor, da v kolikor je kupec s pogoji nakupa seznanjen vnaprej, ni v takem načinu poslovanja nič spornega. »Potrošnik ima možnost, da takšen nakup pod pogoji, ki mu ne ustrezajo, enostavno zavrne,« je še zapisala prva med tržnimi inšpektorji in inšpektoricami, oziroma kot bi rekli na drugi strani morja: »Take it or leave it.« (Vzemi ali pusti, op. p.)