Družina Prešeren ni imela izkušenj z maskami. Na srečo jih je država rešila in sprejela njihove neprimerne in veliko precenjene maske.

O družini Prešeren, ki si lasti podjetje Hmezad TMT, v Ljubljani kroži marsikatera govorica. Za to s svojimi ekscesi najbolj poskrbijo sami. A začnimo pri maskah.

Logika države in predvsem ministra za gospodarstvo Zdravka Počivalška glede nabave zaščitnih mask v negotovih razmerah trga je bila, da je te treba za mastne provizije kupovati prek posrednikov, ker se na ta način dobavljeno plača po povzetju in se izogneš mačka v žaklju.

Takšne neustrezne maske je dobavilo tudi podjetje Hmezad TMT, ki jih povrhu ni dobavilo v roku, saj so zaradi neustrezne dokumentacije obtičale na carini, poroča portal Necenzurirano.si. Zavod za blagovne rezerve je maske nato kljub temu sprejel kot ustrezne, kar so za nazaj definirali z aneksom, ki je malce znižal ceno mask, s 56 na 52 centov, kar se je Tomiju Rumpfu, ki po novem vodi zavod za blagovne rezerve, zdelo vredno izpostavljati.

Takšne maske je danes na trgu mogoče kupiti že za deset centov. V zahtevkih za popravek je Rumpf pojasnjeval še, da je v prvi pogodbi prišlo do tehnične napake, saj je zahtevala certifikate CE, ki jih takšne maske ne potrebujejo.

miloš prešeren
Mediaspeed
Miloš Prešeren leta 2008 med dekleti.

Kdo so Prešerni, ki jih država rešuje?

Miloš Prešeren in njegov sin Domen sta znana ljubljanska veseljaka, ki sta do svojega prvega denarja prišla med divjo privatizacijo v devetdesetih. Takrat naj bi se Miloš preimenoval iz rojstnega priimka Tatalović v lokalnejšega – Prešeren. Prve večje poslovne uspehe so doživeli s tovornjaki za prevoz sipkega tovora, resnično pa jim je sekira padla v med po propadu velikih gradbincev po letu 2008.

Takrat se podjetje Hmezad TMT začne ukvarjati še z nizkimi gradnjami in se po prehranjevalni verigi prebije iz statusa podizvajalca. Kljub temu še ne prenehajo s poslovnim blefom, saj imajo na svoji spletni strani fotografijo konceptnega tovornjaka Renault Radiance, ki je mizo načrtovalcev zapustil le za kakšen avtošov leta 2004. Da bi bila stvar verodostojnejša, so nanj s fotomontažo napisali ime svojega podjetja Hmezad TMT.

hmezad tmt
Hmezad TMT
Konceptni tovornjak Renault Radiance s katerim podjetje Hmezad TMT na svoji spletni strani predstavlja dejavnost prevoza sipkega tovora.

domen prešeren mediaspeed
Mediaspeed
Domen Prešeren, solastnik podjetja Hmezad TMT in sin Miloša Prešerna.

Pustili pečat v prestolnici

Skladno s svojim slavnejšim soimenjakom so Prešernovi v prestolnici pustili svoj pečat. Izvedli so več velikih nepremičninskih in gradbenih projektov. Največ obrvi pa so dvignili leta 2018, ko so tik ob mestni hiši prenovili enodružinsko hišo in v ta namen poškarpirali grajski grič ter na mestni veduti pustili svoj odtis.

Dovoljenja za to pri zavodu za kulturno dediščino niso pridobili, vlogo za soglasje so nanj poslali naknadno, za medije pa je Domen Prešeren takrat pojasnil, da nameravajo zasaditi rastlinje, ki bo obnovljeno škarpo preraslo. Zavod za kulturno dediščino je pojasnila sprejel, Prešeren pa je kasneje dejal še, da so težave nastale, ker so dela začeli pozimi, ko drevesa niso imela krošenj.

Z maskami toliko prihodka kot prej v vsem letu

Podjetje Hmezad TMT je med letoma 2014 in 2018 na letni ravni ustvarilo od osem do 14 milijonov prihodka. Pri tem so prikazovali med 100 in 300 tisočaki dobička. Dohodku, ki ga podjetje ustvari v gradbeni panogi, bodo lahko letos prišteli še dobrih 13 milijonov, kolikor jim je zavod za blagovne rezerve že nakazal za prve korake v panogi uvoza medicinske upreme.

Je razbil porscheja in audija?

S temi novimi dohodki bo Domen Prešeren verjetno lažje pokril izgubo, ki naj bi si jo pridelal med splošno karanteno. Po naših informacijah je namreč v tem času razbil kar dva avtomobila, znamk Porsche in Audi. Z njim smo stopili v stik s prošnjo za komentar, ali informacija drži, vendar odgovora nismo prejeli.