"Mehki ukrepi"

Renault v množično ukinjanje delovnih mest po vsem svetu

S.R./STA
29. 5. 2020, 08.56
Posodobljeno: 29. 5. 2020, 15.26
Deli članek:

Francoski avtomobilski proizvajalec Renault bo v treh letih ukinil kar 15.000 delovnih mest.

Profimedia
Uporabili bodo tako imenovane mehke ukrepe.

Renault, pod katerega okrilje sodi tudi novomeški Revoz, je danes sporočil, da bo skladno z dve milijardi evrov vrednim varčevalnim programom v prihodnjih treh letih po svetu ukinil skoraj 15.000 delovnih mest, od tega 4600 v Franciji. "Ta načrt je ključen," je po poročanju STA informacijo pospremila začasna generalna izvršna direktorica Clotilde Delbos

Program, ki je glede na sporočilo za javnost še v fazi osnutka, predvideva krepitev odpornosti podjetja. "Temelji na bolj učinkovitem pristopu do operativnih aktivnosti in rigoroznem upravljanju virov," so pojasnili v Renaultu. Da bi zagotovili povratek k dobičkonosnosti in vzdržni rasti, so predvidene "nujne prilagoditve obsega delovne sile". Pri tem bodo v ospredju prostovoljni odhodi, prekvalificiranje in notranja prožnost (premestitve), ukinjanje delovnih mest pa nameravajo izvesti v socialnem dialogu in dialogu z lokalnimi oblastmi.

Kot so nam sporočili iz novomeškega Revoza, tega ni na seznamu tovarn, ki so predvidene za prestrukturiranje.
Prav tako v Revozu ni predvideno dodatno zmanjševanje števila zaposlenih. 

Več elementov

Danes predstavljeni program ima več elementov. Med drugim predvideva izboljšanje učinkovitosti in krčenje inženirskih stroškov, s čimer naj bi privarčevali 800 milijonov evrov. Optimizacija virov se v tem delu naslanja na razvoj strateških tehnologij z visoko dodano vrednostjo in večji poudarek na digitalizaciji. 

Nadaljnjih 650 milijonov evrov naj bi Renault privarčeval z optimizacijo proizvodnje. V tej luči pričakuje zmanjšanje svetovne proizvodnje s štirih milijonov vozil v letu 2019 na 3,3 milijona vozil do leta 2024. V načrtu je tudi opustitev širitve v Maroku in Romuniji, preučili pa bodo še, kaj in kako s proizvodnjo v Rusiji. Spremembe se obetajo tudi v tovarnah v Franciji. 

Tu naj bi bil v prihodnje poudarek na strateških poslih, vezanih na električna vozila, lahka komercialna vozila, krožno gospodarstvo in inovacije z visoko dodano vrednostjo. Prav to naj bi predstavljalo temelj okrevanja. Poleg tega naj bi francoski avtomobilski velikan 700 milijonov evrov prihranil z optimizacijo splošnih in tržnih stroškov. 

Hkrati naj bi prihranke dosegel še s preusmeritvijo aktivnosti, pri čemer naj bi poskrbel za bolj primerno razporeditev virov. To naj bi zadevalo tako njegovo evropsko distribucijsko mrežo kot sistem na Kitajskem. Varčevalni program, implementacija katerega naj bi bila skupaj vredna 1,2 milijarde evrov, bo vodstvo Renaulta zdaj predstavilo sindikatom. 

Predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard zagotavlja, da je njihov cilj zagotoviti vzdržnost podjetja in njegov dolgoročen razvoj, tako da bo proizvajalec v prihodnjih letih ostal pomemben igralec v avtomobilski industriji.

Povpraševanje strmoglavilo

Avtomobilska industrija se je zaradi pandemije novega koronavirusa znašla v hudih težavah. Povpraševanje je namreč strmoglavilo.

Renault se s francosko vlado sicer trenutno dogovarja za 5 milijard evrov vredno državno posojilo, a vlada to pogojuje z jamstvi, da bodo zaposleni in proizvodnja ostali v državi, še poroča časnik. 

Avtomobilska industrija se je zaradi pandemije novega koronavirusa znašla v hudih težavah. Povpraševanje je namreč strmoglavilo. A Renault se je v težavah znašel že pred krizo, ko je podjetje zapustil kontroverzni izvršni direktor Carlos Ghosn. Tega so zaradi obtožb o finančnih malverzacijah, povezanih novembra 2018 aretirali na Japonskem, od koder je pozneje zbežal v Libanon.