Negotovost

Ali sme vrtec zahtevati testiranje otroka na covid-19?

J.P.
26. 5. 2020, 11.33
Posodobljeno: 26. 5. 2020, 12.03
Deli članek:

Otroci se vračajo v šole in vrtce. V kolikšni meri pa bodo ti še podobni tistim pred epidemijo?

Profimedia
Fotografija je simbolična.

Vladni govorec Jelko Kacin je uvodoma vsem zaželel lep majski dan, to pa nadgradil z dejstvom, da imamo v bolnišnicah manj kot 10 bolnikov s covidom-19, zaprli bodo tudi "covid oddelek" na Golniku. Napis za njim, torej "Ostani doma", je po njegovih besedah presežen.

Ni travmatski dogodek

V kakšne šole se torej vračajo otroci? Kot je dejal predsednik komisije za otroke s posebnimi potrebami pri strokovnem svetu za izobraževanje Kristijan Musek Lešnik, se slovenskim otrokom z epidemijo ni zgodil travmatski dogodek, temveč sprememba življenjskega sloga. Ostal jim bo spomin za nekatere manj, za druge bolj grenak. Katastrofične napovedi so zato po njegovem mnenju nekonstruktivne, saj da zgolj povzročajo tesnobo pri otrocih in starših.

Ukrepi so imeli tudi nekaj pozitivnih posledic: otroci so v tem času razvili tudi nekaj sposobnosti prilagajanja in soočanja s frustracijami, obvladovanja nepredvidljivega okolja, kompetentnosti, ustvarjalnosti in vztrajnosti pri soočanju z manj ugodnimi okoliščinami, je dejal Musek Lešnik.

Drugače je za tiste otroke, ki so imeli težave, ki izvirajo tudi iz družinskega okolja, že pred epidemijo in za katere je šola bila zatočišče. Musek Lešnik je zato dejal, da morajo to ranljivo skupino prepoznati in ji nuditi potrebno strokovno pomoč. Posledice bi lahko pri nekaterih otrocih izzvenele tudi same od sebe.

Poudaril je, da tesnobo pri starših in otrocih najbolj krepi občutek negotovosti, zato je pozval medije, naj ne bombardirajo ljudi z vprašanji, ki povzročajo tovrstne občutke.

Se je pa v tem času izkazalo celo, da nekaterim otrokom šolanje na daljavo ustreza.

Izpostavil je tudi dve skupini, ki ju je šolski sistem v koronačasu najbolj zanemarjal: otroke s posebnimi potrebami in tiste najbolj nadarjene.

O ključnih izziv je dejal, da se bodo morali otroci spet navaditi na rutino in da so se razlike med šolarji v času šolanja na daljavo še povečale. Kot nekatera druga ključna vprašanja pa je navedel naslednja: "Čim prej zagotoviti vračanje v šole, ravnovesje med tveganjem – zdravstvenim in psihosocialnim, zmanjšati nastale razlike med šolarji, ravnovesje med spoznavnim in vzgojim vidikom šole, psihološka preventiva, kaj pa učitelji?"

Glede slednjih je dejal, da so bili učitelji premalo opremljeni z znanjem, kako poučevati na daljavo. In dodal, da je večini te veščine uspelo usvojiti, zato si za svoje delo zaslužijo zahvalo.

Znaki okužbe dihal

Kacin je nato spregovoril še o vrtčevskih otrocih in posredoval navodila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ). Otrok naj ob znakih okužbe dihal ostane doma, starši pa naj o tem obvestijo otrokovega izbranega zdravnika. Ta bo dal nadaljnja navodila in presodil, če je testiranje potrebno. Če otrok ni okužen s covidom-19, naj ostane doma, dokler ne ozdravi. Če je, naj ostane v samoizolaciji v skladu z navodili izbranega zdravnika, predvidoma pa najmanj 14 dni po pojavu prvih bolezenskih znakov, če ima vročino pa še 14 dni po tistem, ko je ne bo imel več.

Navodila NIJZ pa nikjer ne navajajo, da bi bilo za vrnitev v vrtec potrebno potrdilo, da je otrok negativen.