Prevozniki, združeni v sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS), s svojimi zahtevami in napovedmi protestov po mnenju Sindikata delavcev prometa in zvez izsiljujejo vlado. 

Dodatno poklicno zavarovanje je redkost

"Ne trdimo, da tudi ta panoga ni utrpela posledic uvedbe posebnih razmer, kot tudi marsikatere druge, ki so jim namenjeni splošni ukrepi spodbud s strani države. Popolnoma je ohromljen avtobusni promet, namenjen turizmu, dva meseca so stali avtobusi javnega prevoza," so uvodoma zapisali v sindikatu.

Opozorili pa so, da je povprečna plača v panogi kljub dejstvu, da podjetja veliko prispevajo k bruto domačemu proizvodu, ena najnižjih v Sloveniji. "Gre za panogo, kjer država že leta izgublja milijone vplačil v zdravstveno, pokojninsko in ostale blagajne, saj je večinska praksa avtoprevoznikov ustni dogovor plačila na kilometer, nato goljufiv prikaz minimalne plače, preostali znesek pa se nakaže v obliki povračila stroškov," so navedli v sporočilu.

Dodatno poklicno zavarovanje delavcem plačujejo le redka podjetja, čeprav so k temu zakonsko obvezana. Vsak delodajalec s tega naslova letno prihrani okoli 1500 evrov na račun pokojnine delavca. V sindikatu ocenjujejo, da pogoje za vplačilo zneskov izpolnjuje več kot 20.000 ljudi, kar pomeni vsaj 30 milijonov evrov letno. Država je do sedaj delavce napotila na individualne tožbe, ki pa jih je malo, so izpostavili v sindikatu.

"Gre za panogo, kjer sedaj dnevno prejemamo plačilne liste voznikov, ki nam kažejo, kako je na plačilni listi sicer prikazano izplačilo kriznega dodatka iz interventnega zakona, za enak znesek pa so zmanjšana povračila stroškov. Na avtoprevoznike tako ne vpliva niti povišanje dnevnic niti minimalne plače, prav tako ne zakonsko določeno izplačilo dodatka. Vozniku se ne pozna nič. In te voznike bi sedaj delodajalci poslali, da izvajajo motenje prometa po Sloveniji, da bo delodajalec pridobil dodatno ugodnost? Če kdo, so delavci tisti, ki bi morali že davno dvigniti svoj glas," so opozorili.

Izpostavili so še, da so vozniki tovornih vozil tudi v času koronavirusne krize dnevno prehajali državne meje, da so prebivalcem zagotovili hrano in druge dobrine. Ministrstvu za infrastrukturo se vključitev predstavnikov zaposlenih v krizno delovno skupino kljub vsemu ni zdela potrebna, so dodali.

Grozijo s protesti

Prevozniki iz sekcije za promet pri OZS so večkrat opozorili, da bodo ob neupoštevanju njihovih zahtev protestirali. Osrednje zahteve prevoznikov, ki opravljajo turistične prevoze, so zagotovitev finančnih sredstev s strani SID banke, podaljšanje veljavnosti pogodb za posebne linijske prevoze in nadomestila za izvajalce občasnega prevoza, ukrepi iz prvega in drugega paketa ukrepov pa naj za sektor občasnega prevoza potnikov veljajo do konca leta.

Turistični prevozi

Prevozniki, združeni v sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, z infrastrukturnim ministrom Jernejem Vrtovcem nadaljujejo pogovore o morebitni pomoči, potem ko vlada njihovih zahtev ni vključila v tretji paket protikoronskih ukrepov. Upajo, da se bodo lahko še danes srečali z ministroma za gospodarstvo in finance.

Predsednik sekcije Peter Pišek je danes pojasnil, da z infrastrukturnim ministrom še niso našli rešitve za pomoč prevoznikom, ki jih je epidemija novega koronavirusa močno prizadela, vendar pa nadaljujejo pogovore.

Pišek je zadovoljen z delom ministra, ki prevoznike, kot je ocenil, razume, vendar pa bodo morali v nujnost ukrepov prepričati tudi gospodarskega ministra Zdravka Počivalška in finančnega ministra Andreja Širclja. Če do petka ne bodo dosegli dogovora, pa prevozniki napovedujejo protest.

"Če bomo tako, kot pravi vlada, sedaj na polno začeli s turizmom, potem naš sektor ne bo potreboval pomoči. Vendar vsi vemo, da se to ne bo zgodilo," je dejal Pišek.

Osrednje zahteve prevoznikov, ki opravljajo turistične prevoze, so zagotovitev finančnih sredstev s strani SID banke, podaljšanje veljavnosti pogodb za posebne linijske prevoze in nadomestila za izvajalce občasnega prevoza, ukrepi iz prvega in drugega paketa ukrepov pa naj za sektor občasnega prevoza potnikov veljajo do konca leta.

S težavami se sooča tudi tovorni promet, kjer prevozniki po Piškovih besedah potrebujejo ugodne kredite za zagon investicij. Sektor je "na kolenih, saj je 70-odstotkov prevoznih kapacitet na razpolago, zaradi česar prihaja do nelojalne konkurence in pritiska na cene", je sklenil.