NOV SISTEM NI UČINKOVIT ZA VSE

Osnovne šole z nekaterimi učenci že več tednov popolnoma brez stika

Nenad Glücks / Reporter
15. 4. 2020, 20.05
Posodobljeno: 15. 4. 2020, 20.10
Deli članek:

Osnovnošolsko šolanje je obvezno in obvezna je tudi udeležba pri pouku na daljavo v zdajšnjih razmerah.

Profimedia
Učitelji z nekaterimi učenci in njihovimi starši ne morejo vzpostaviti nobenega stika.

Osnovne šole se srečujejo s problemom, da so nekateri učenci oziroma njihovi starši že vse od zaprtja šol povsem neodzivni. Učitelji ne morejo ne s posameznimi učenci ne s starši vzpostaviti nobenega stika, kar pomeni, da se s temi učenci sploh ne izvaja nikakršen pouk. 

Na nekaterih šolah kljub mnogim poskusom šole s posameznimi učenci oziroma njihovimi starši že več tednov nimajo nobenega stika. So povsem neodzivni. Ali bo starše zaradi neodzivnosti doletela globa od 500 do 1000 evrov? Ministrstvo za izobraževanje od ravnateljev zahteva podatke. Vse od 16. marca, ko je vlada izdala odlok, s katerim je do nadaljnjega zaradi epidemija koronavirusa zaprla tudi vse osnovne šole, so slednje dolžne izvajati pouk na daljavo. Hkrati obstajajo seveda enako kot do zdaj po zakonu o osnovni šoli tudi obveznosti učencev za redno obiskovanja pouka in obveznost staršev, da to zagotovijo. Kljub temu smo izvedeli, da se osnovne šole srečujejo s problemom, da so nekateri učenci oziroma njihovi starši že vse od zaprtja šol povsem neodzivni. Učitelji ne morejo ne s posameznimi učenci ne s starši vzpostaviti nobenega stika, kar pomeni, da se s temi učenci sploh ne izvaja nikakršen pouk. Šlo naj bi za posamezne primere, vendar pa bi se morala vodstva šol po zakonu o osnovni šoli ob izgubi stika oziroma neodzivnosti, ki traja več dni ali celo več tednov, odzvati in o tem obvestiti inšpektorat za šolstvo ter pristojni center za socialno delo.

Koliko otrok pri pouku na daljavo ne sodeluje?

Zakon o osnovni šoli za starše, če njihov otrok ne obiskuje pouka iz neopravičljivih razlogov, določa globo od 500 do 1000 evrov. Ministrstvo za izobraževanje je v sredo na vse ravnatelje naslovilo dopis, naj od razrednikov pridobijo podatke o številu otrok, ki se sploh ne izobražujejo na daljavo. Torej o tistih, s katerimi »niste uspeli vzpostaviti nobenega kontakta, ki bi lahko opredeljeval izobraževanje na daljavo«. Ministrstvo zahteva pojasnilo, koliko od teh je devetošolcev (ti zaključujejo šolanje), in kratko obrazložitev vzrokov za opustitev izobraževanja. Rok, do kdaj so morale šole te podatke vpisati v posebno aplikacijo, se je iztekel včeraj. Na ministrstvo za izobraževanje smo zato naslovili vprašanja, koliko je otrok, s katerimi šole nimajo nobenega stika, kako se spoprijemajo s to težavo, v koliko primerih je ukrepal inšpektorat za šolstvo in v koliko primerih so vodstva osnovnih šol o izostajanju obvestila pristojne centre za socialno delo. Zadeva je zelo resna, saj lahko opisano ravnanje učencev oziroma predvsem njihovih staršev šteje tudi kot opustitev šolanja.