V Ljubljani pa tudi nekaterih drugih slovenskih krajih je iskanje parkirnega prostora zamudno opravilo. Predvsem v strnjenih spalnih naseljih, kjer ni garažnih hiš, se ob tem bijejo prave vojne. Vedno več blokovskih naselij se odloča dostop do parkirišč omejiti z zapornicami, a vsi te možnosti nimajo. Eno od teh območij je v ljubljanski Šiški, okoli stolpnic Na jami, kjer je boj za parkirne prostore neusmiljen. Tako ne preseneča, da so jezni na lastnika vozila, ki svojega vozila s parkirnega prostora ni premaknil že skoraj eno leto.

»Ne vemo, čigavo je vozilo, in zaradi zakona o varstvu podatkov tudi ne moremo izvedeti. Ne vemo, ali je sploh registrirano oziroma vozno,« povedo stanovalci. Beli renault clio je parkiran tik ob stolpnici, v kateri je 60 stanovanj, parkirnih prostorov pa je v okolici na voljo morda za tretjino njih. »V stavbi se veliko stanovanj tudi oddaja študentom, ki imajo praviloma vsak svoje vozilo, zaradi česar je stanje še hujše,« pojasnijo stanovalci.

pajek, odvoz vozil
Sašo Avramovič
Redarstvo vozila odvaža le z javnih površin.

Težav ni

Da bi sprostili trajno zasedeni parkirni prostor, so poklicali policijo in redarstvo, ki sta se na njihov klic sicer odzvala, a ugotovila, da je vozilo pravilno parkirano ter da ne izvira iz kaznivega dejanja, zato nimajo pooblastil za ukrepanje. Kot so zapisali, zaradi varovanja zasebne lastnine policija in redarji nimajo pristojnosti za nadzor parkiranih vozil na zasebnih parkiriščih. Stanovalci bi morali, če bi želeli imeti red na parkirišču, dostop do tega omejiti in prepoved parkiranja jasno označiti s predpisano prometno signalizacijo. Kot kaže, lahko torej na vseh zasebnih površinah, do katerih je omogočen dostop, parkiramo, ne da bi nas pri tem moralo skrbeti, kaj porečejo policija, redarstvo ali celo lastnik zemljišča. »Zdaj se bojimo, da nas bo lastnik avta še tožil, če ga odstranimo na lastne stroške,« pojamrajo zaskrbljeni Šiškarji.

Parkirajo vsepovprek

S to težavo se večkrat srečujejo tudi v turističnih krajih, kjer se želijo vozniki izogniti plačilu parkirnine in tako svojega jeklenega konjička parkirajo v vsako »luknjo«, ki ni zaščitena z ograjo. Pristojni so se s to problematiko srečali že večkrat. O tem so razpravljali na ministrstvu za infrastrukturo, na policiji, pa tudi pri varuhu človekovih pravic, na katerega se je pred leti obrnil voznik, ki je parkiral na enem od pašnikov v okolici Bohinja in za to dobil kazen tamkajšnjega občinskega redarstva. A ker se je izakazalo, da je pašnik v zasebni lasti, je kasneje sodišče kazen preklicalo.

Čas pozdravi rane

V primeru v ljubljanski Šiški bodo vozilo odstranili le, če se bo ugotovilo, da gre za zapuščeno vozilo. To je po predpisih vozilo, ki nima registrskih tablic ali ni registrirano več kot 30 dni in ni nerabno ali zavrženo motorno vozilo, ki se mu je življenjska doba iztekla zaradi poškodb, starosti ali drugih razlogov. Če se bo izkazalo, da gre za tako vozilo, bodo redarji najprej nanj namestili pisno odredbo, s katero bodo lastniku naložili odstranitev vozila, če se ne bo odzval, pa bo avto na njegove stroške odstranilo mestno redarstvo. Stanovalci v Šiški lahko tako le upajo, da je vozilu že potekla registracija, medtem pa očitno poskušajo stopiti v stik z lastnikom. Nekdo je namreč na vetrobransko steklo že obesil liste s sporočilom, da bi avto kupil.