projekt poplavne varnosti

Iskanje rešitve za varne Železnike: odvetnica Konjarjeva predstavlja alternativni predlog

G.G./STA
24. 11. 2019, 10.46
Posodobljeno: 24. 11. 2019, 12.31
Deli članek:

V Železnikih še vedno niso varni pred poplavami. Odvetnica Marija Konjar vztraja, da načrtovani projekt poplavne varnosti Železnikov ni ustrezen.

STA
Konjarjeva v obrazložitvi natančno pojasnjuje slabosti ukrepov, ki jih načrtuje država.

Upravno sodišče je okoljevarstveno soglasje Agencije RS za okolje razveljavilo prav po preučitvi pritožbe Konjarjeve, ki je lastnica ene od stanovanjskih hiš ob Selški Sori, ki po prestavitvi načrtovane ceste skozi Železnike ne bo več primerna za bivanje in je predvidena za odkup.

Kot je ugotovilo sodišče, je bila namembnost zemljišča že spremenjena v površino ceste, čeprav prodajna pogodba zanj še ni bila sklenjena, niti ni bila izvedena razlastitev. Zato bi bi bilo po odločitvi sodišča treba v presoji vplivov na okolje upoštevati dejansko stanje namesto spremenjene rabe.

Načrt Konjarjeve

Konjarjeva sicer že vse od katastrofalnih poplav, ki so Železnike prizadele leta 2007, predstavlja svoj predlog zagotovitve poplavne varnosti kraja. Prepričana je, da načrtovana ureditev vodne infrastrukture in načrtovana varianta prestavitve regionalne ceste Podrošt - Češnjica niso ustrezni in Železnikom ne bodo zagotovili poplavne varnosti ter bodo prebivalcem povzročili dodatne težave.

Kot pravi Konjarjeva, strokovnjaki poplavno varnost zagotavljajo izključno z izgradnjo suhega zadrževalnika, ki pa naj bi se zgradil kasneje, medtem ko naj bi prestavljena cesta celo zožila strugo Sore. Zato se Konjarjeva sprašuje, zakaj se projekt ne začne z gradnjo zadrževalnika namesto z izgradnjo ceste. Za katero je prepričana, da bi se morala zgraditi po najboljši varianti, ne po tej, ki je najcenejša in najslabša.

Prepričana je, da je za zagotovitev poplavne varnost treba Dolenčev in Dermotov jez postaviti v prvotni obliki in vsebini. Odstraniti bi bilo treba vsa namerno nasuta in degradirana izlivna območja. S tem bi pridobili prostor za izlivanje vode ob visokih vodostajih, ob nizkih vodostajih pa prostor za ribolov in druženje ob vodi. Hkrati bi bilo treba zgraditi in obnoviti vse porušene škarpe, ki so nekdaj obstajale, meni Konjarjeva.

Konjarjeva v obrazložitvi natančno pojasnjuje slabosti ukrepov, ki jih načrtuje država ter utemeljuje drugačne ukrepe s spremenjeno varianto prestavitve regionalne ceste, ki jih je posredovala tudi številnim državnim inštitucijam. Prepričana je, da bi njeni predlogi obvarovali Železnike pred poplavami in ohranili preostali del nekdanjega železarskega mesta ter ga mogoče tudi gospodarsko oživili in mu vrnili življenje.

Kot je zagotovila za STA, sama ni edina ovira pri načrtovani gradnji ceste in protipoplavnih ukrepov, temveč se je še kar nekaj drugih prebivalcev uprlo prodaji nepremičnin in služnostim, ko so ugotovili, da se bo posegalo na njihova zemljišča v takšni bližini, da bodo omejeni v uporabi stanovanjskih hiš, čeprav so jim na javni obravnavi strokovnjaki zagotovili, da se bodo vsa dela opravljala v strugi reke Sore in se za gradnjo ne bo posegalo v njihova zemljišča.

STA
Hiša Marije Konjar.

Župan upa, da se bodo dogovorili za odkup s kupnino

Župan Občine Železniki Anton Luznar je na drugi strani povedal, da so poglobitev struge in na nekaterih mestih tudi njena razširitev ter zadrževalnik vode vsekakor rešitev za protipoplavno varnost Železnikov. Kar se tiče obvozne ceste oziroma prestavitve ceste, pa je dejal, da imajo daleč najboljšo možnost, da pridejo do nove ceste, če se ta vključi v projekt protipoplavne zaščite.

O odkupih potrebnih zemljišč je župan pojasnil, da so bile opravljene parcelacije in cenitve, do konca leta pa bodo lastniki v podpis prejeli pogodbe. Pri tem ni le hiša Konjarjeve tista, ki jo nameravajo odkupiti in ki bi bila po prestavitvi ceste zaradi hrupa neprimerna za bivanje. Upa, da se bodo s Konjarjevo uspeli dogovoriti za odkup s kupnino ali pa za nadomestno gradnjo in ne bo treba sprožiti postopka razlastitve.