Inšpektorji so lani pregledali 956 obratov, več kot 260 so zaradi ugotovljenih nepravilnosti izdali opozorila, zaradi najhujših kršitev pa je 44 obratov prejelo celo začasno prepoved obratovanja.

»Objavljeni so bili leto in pol stari podatki, ki z nami nimajo prav nič, kajti na tej lokaciji je takrat posloval bivši najemnik.« je opozoril novi najemnik gostinskega lokala ob ormoškem bazenu Franc Škorjanec, ki se je pod nekdanjim imenom Picerija Park znašel na seznamu lokalov, v katerih so inšpektorji v lanskih nadzorih gostinskih obratov zabeležili nepravilnosti.

Slaba luč padla na novega najemnika, ki s tem nima nič

Zaradi manjših kršitev (ker hladilna in zamrzovalna naprava nista dosegli ustreznih temperatur in tako nekatera živila niso bila na predpisani temperaturi) so opozorilo med drugim izdali tudi Piceriji Park v Ormožu, kjer je danes Picerija ob Parku in v kateri se je v tem času zamenjal tudi najemnik. Novi najemnik, samostojni podjetnik Franc Škorjanec, opozarja, da je zaradi teh starih objav slaba luč padla nanj, ki z odločbami prejšnjega najemnika nima prav nič. »Stranke hodijo k nam in sprašujejo, ali bomo lokal zaprli in podobno … Dela se nam nepopravljiva poslovna škoda. Promet nam je v zadnjih dveh oziroma treh tednih padel za približno polovico. Katastrofa!« je obupan Škorjanec. Dodal je še: »Tudi jaz ne bi šel jest tja, kjer nekaj ne 'štima'. Najmanj, kar lahko rečem, je, da se mi zdi smešno, da se šele zdaj objavljajo leto in pol stari podatki iz nadzorov inšpekcij. Če so to sveže informacije …«

franc škorjanec
M.H.
Novi lastnik picerije Park Franc Škorjanec

Kaj odgovarjajo na upravi za varno hrano

Na upravi za varno hrano so si oprali roke in na očitke preprosto odgovorili: »Uprava za varno hrano, veterinarstvo in varstvo rastlin (UVHVVR) sama ni objavila nobenega seznama. Je pa UVHVVR prejela zahtevo medijske hiše za posredovanje vseh odločb, izdanih po pregledih gostinskih obratov in pekarn, izvedenih v letu 2018. Zahteva je bila podana v skladu z zakonom o dostopu do informacij javnega značaja. V skladu s citiranim zakonom je UVHVVR dolžna posredovati zahtevane dokumente, ki jih je nato objavila medijska hiša, in ne UVHVVR.«

Zbornica: Zahteve inšpektorjev so velikokrat neživljenjske

V sekciji za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije menijo, da je ustrezen nadzor potreben, a hkrati poudarjajo, da mora biti izveden objektivno. Ob tem pa opozarjajo prav na to, kar se je dogodilo našemu sogovorniku: »Odločbe so iz leta 2018 in je večina nepravilnosti že odpravljenih. Prav tako so se v nekaj lokalih celo zamenjali najemniki in zdaj slaba luč pade na nove najemnike, ki z odločbami prejšnjih najemnikov nimajo nič. Tudi zahteve inšpektorjev v Sloveniji so velikokrat neživljenjske in so bistveno višje od zahtev inšpektorjev v sosednjih državah, zato se Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS zavzema za razbremenitev administrativnih obveznosti, ki jih je pri gostincih vsak dan več.«