"Predstavili smo vizijo nadaljnjega razvoja letalstva v Sloveniji," je za STA dejal Marko Kastelic iz sindikata pilotov in dodal, da so ministru in premierju, s katerima so se sicer sestali ločeno, predstavili argumente, zakaj Slovenija potrebuje nacionalnega letalskega prevoznika. "Vlada pa nas je seznanila z njihovimi aktivnostmi na tem področju," je dejal. Piloti so vladi ponudili tudi možnost sodelovanja in pomoči pri morebitnih nadaljnjih korakih. "Nikoli nismo bili samo piloti in znamo na stvari tudi drugače pogledati," je dejal.

Po njegovih besedah imajo piloti po stečaju Adrie Airways sicer ogromno ponudb za delo, vendar jih je le malo dobrih. Zato so tudi predsedniku vlade povedali, da morajo dokaj hitro dobiti povratne informacije o usodi letalstva v Sloveniji, sicer po odhodu pilotov v tujino ne bodo mogli s kom sodelovati.

Da se bo sestal s piloti, je ob robu izjave o Mercatorju danes Počivalšek potrdil. Dejal je, da o sestanku ne želi govoriti. "Ko bom imel kaj več povedati o morebitnem koraku v smeri takšnega ali drugačnega letalskega prevoznika, bom to tudi storil," je dejal.

Dve možnosti

Vlada ima po stečaju Adrie Airways dve možnosti: subvencioniranje nekaterih pomembnejših letalskih linij, za katere ne bi bilo zanimanja tujih letalskih prevoznikov, in pa ustanovitev novega letalskega prevoznika. Pristojni organi so vladi in koalicij že predstavili nekatere izračune, povezane s tema rešitvama, vendar javno še niso bili predstavljeni.

Vlada je sicer prejšnji teden že sprejela predlog novele zakona o letalstvu, ki izjemoma omogoča vzpostavitev gospodarske javne službe za opravljanje posameznih letalskih linij, o možnosti ustanovitve nove letalske družbe pa po besedah ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek takrat ni govorila.