Adria Airways

Tuji ponudniki že trkajo na vrata, roke si manejo tudi Slovenske železnice

S.R./STA
1. 10. 2019, 15.48
Posodobljeno: 1. 10. 2019, 18.55
Deli članek:

Ob propadu Adrie Airways je glavna skrb Fraporta Slovenija nadomestitev ukinjenih letalskih povezav z Letališča Jožeta Pučnika. Pogovorih z letalskimi prevozniki so intenzivni, za ključne linije računajo, da bodo nadomeščene kmalu, primerljiva mreža letov pa naj bi bila vzpostavljena v letu in pol.

STA
Na ljubljanskem letališču naj bi Adrijine lete nadomestili v letu in pol.

Koalicija zaenkrat brez rešitve
Koalicijski partnerji so popoldne razpravljali o možnem ukrepanju države po napovedi stečaja Adrie Airways. Odločitve po srečanju premier Marjan Šarec še ni mogel predstaviti, saj, kot je pojasnil, zaenkrat še nimajo na voljo dovolj podatkov. 

Šlo je le za prvi informativni sestanek, je pojasnil Šarec. Na mizi sta sicer dve možnosti: zagotavljanje drugih linij ali pa ustanovitev novega nacionalnega prevoznika. "Ne gre za kupovanje avta, gre za bistveno večje zadeve," je dejal Šarec in dodal, da so si zato vzeli čas za preučitev možnosti, ki so na voljo.

Kot je na današnji novinarski konferenci na Brniku povedal vodja letaliških storitev v Fraportu Slovenija Janez Krašnja, so že pred časom intenzivirali stike s prevozniki, ki so najverjetnejši kandidati za to, da zapolnijo vrzel po ukinitvi Adrijinih letov. Gre tako za članice združenja Star Alliance, ki se zaradi Adrijinega članstva doslej niso odločale za intenzivnejši vstop na ljubljansko letališče, kot za ostale, tudi nizkocenovne letalske prevoznike. 

Krašnja je izpostavil, da Slovenija nikakor ni izgubila povezave s svetom. Od 29 rednih povezav jih je s prenehanjem letenja Adrie izgubljenih 11, od tega jih je za povezljivost Slovenije res pomembnih pet, je pojasnil in dodal, da je moč pričakovati, da bodo linije do pomembnih letališč nadomeščene že kmalu. Poslovodni direktor Fraporta Slovenija Zmago Skobir je dejal, da so optimistični in da se aktivno pogovarjajo ter dogovarjajo s prevozniki. Ne morejo pa napovedati časovnice, saj je največja težava v tem, da poletna sezona še ni zaključena in imajo prevozniki trenutno zmogljivosti že razporejene. Meni, da bodo do novega leta že dobili vseh pet ključnih izgubljenih povezav, in sicer povezave do Bruslja, Frankfurta, Dunaja, Münchna in Züricha. "V letu in pol pa računamo, da bo mreža letov primerljiva s tisto, ki smo jo imeli do včeraj," pa je poudaril Krašnja.

Potez vlade ne želijo komentirati

Na vprašanje, ali je v luči tega, da naj bi povezave v kratkem prevzeli drugi letalski prevozniki, vseeno smiselna morebitna ustanovitev nove letalske družbe, ki bi nastala na pogorišču Adrie, je Skobir odgovoril, da tega, kar pripravlja država, ne more komentirati. "Lahko komentiram samo to, da je povpraševanje po destinacijah, ki so bile ukinjene, in da imamo prve signale, da bodo nadomeščene," je izpostavil.

Finančna plat

Fraport Slovenija ima do Adrie tudi več kot štiri milijone evrov terjatev, pri čemer so jih del uspeli zavarovati. Skozi vsa leta je bila sicer plačilna disciplina dobra, bistveno pa se je začela poslabševati letos, je povedal Skobir in pojasnil, da so ves čas delovali v smeri, da bi bila sanacija uspešna, zato so v to šli tudi z zavestnim tveganjem. 

V Fraportu obžalujejo najavo stečaja Adrie in to, da zaposleni v Adrii izgubljajo službo. Naj pa to ne bi vplivalo na število redno zaposlenih v Fraportu Slovenija, saj ves čas sledijo politiki fleksibilnega zaposlovanja in bodo število zaposlenih lahko uravnali z odpovedjo agencijskih delavcev. 

"Pri redno zaposlenih bomo skušali obdržati raven, ki jo imamo, in slediti tudi zastavljeni plačni politiki," je povedal Skobir in glede pogajanj s sindikati o dvigu plač dejal, da vsi socialni partnerji razumejo dano situacijo in se zato sedaj ne pogajajo naprej. Tako bo, dokler ne bodo videli, kako bosta potekala promet in vzpostavitev novih linij.

Slovenske železnice z večjim povpraševanjem

Potniki, ki se soočajo s težavami zaradi odpovedanih letov letalskega prevoznika Adria Airways, se odločajo tudi za uporabo železniških prevozov. Rast povpraševanja tako beležijo tudi Slovenske železnice. Kot so pojasnili v družbi, imajo večje povpraševanje in število potnikov predvsem za München, Zürich in Frankfurt. Nekoliko je poraslo tudi povpraševanje po železniških prevozih v Zagreb in na Dunaj.