Iščejo rešitve

Na ministrstvu se pripravljajo na stečaj Adrie Airways

J.P./STA
20. 9. 2019, 21.10
Posodobljeno: 20. 9. 2019, 22.23
Deli članek:

Adria Airways je ostala brez dela flote, saj ji je Trident Aviation Leasing Service odpovedal najem dveh letal Bombardier CRJ900, agencija za civilno letalstvo pa prepovedala letenje s tema letaloma. Vodstvo družbe, ki se sooča z odpovedmi letov, poudarja, da intenzivno išče rešitve, medtem ko se ministrstvo pripravlja na morebiten stečaj.

Bobo
Agencija za civilno letalstvo je pristrigla peruti Adrii Airways.

Družba Trident Aviation Leasing Service je po neuradnih informacijah medijev omenjeni letali prizemljila zaradi dolgov letalskega prevoznika, ki je od leta 2016 v lasti družbe AA International Aviation Holding oz. posredno v pretežni lasti nemškega sklada 4K Investments. Po odpovedi pogodbe je morala ukrepati tudi agencija.

Predstavniki agencije so se v četrtek zato srečali z vodstvom družbe, s katerim so govorili o nastalih težavah. Kot je za STA dejal direktor agencije Rok Marolt, so Adriine letalske operacije po oceni agencije še vedno varne. Agencija namreč vodi postopek za ohranitev operativne licence Adrie Airways. "Postopek, ki presoja finančno kondicijo, je sicer nedvomno povezan s tem. Vse to bo gotovo vplivalo pri končni odločitvi," je dejal direktor agencije za civilno letalstvo.

Po njegovih zagotovilih agencija redno, "iz ure v uro" spremlja razmere v letalskem prevozniku. "V kolikor bi zaznali, da bi prišlo do odstopanja od letalske varnosti, bomo ne glede na postopek, ki ga vodimo v zvezi z licenco, nemudoma ukrepali," je zagotovil. Adria namreč za letenje potrebuje tudi spričevalo letalskega prevoznika, tudi pri tem pa jo agencija redno preverja.

Odpovedali več poletov

Adria je imela po lastnih navedbah sicer doslej v floti 16 letal, vendar številna od njih skupaj s posadko oddaja v najem drugim letalskim družbam in si tako pomaga izboljšati poslovanje. Iz družbe so popoldne sporočili, da se soočajo z zahtevnimi poslovnimi razmerami, zato intenzivno iščejo rešitve, ki bi omogočile stabilnejše poslovanje. Prizadevajo si, da bi vse lete izvedli po predvidenem voznem redu, potnikom pa svetujejo spremljanje informacij na njihovi spletni strani.

Kljub temu so morali danes odpovedati več poletov. Kot je razvidno iz njihove spletne strani, sta bila odpovedana jutranja leta Skopje-Ljubljana in Ljubljana-Zürich, prav tako so odpovedali dopoldanske lete München-Ljubljana, Zürich-Ljubljana in Dunaj-Ljubljana. Do številnih zamud je prišlo že v četrtek. Med drugim so potniki Adrie zaman čakali lete v Pariz, Koebenhavn in Amsterdam. Odpovedani so bili tudi leti v Bruselj, Tirano in Prago.

Ignorantski odnos lastnikov

Zaradi vse večje negotovosti glede prihodnosti družbe se je po poročanju spletnega portala 24ur danes ob 12. uri zgodil spontani protest zaposlenih v Adrii Airways, ker imajo dovolj ignorantskega odnosa lastnikov. Zbrali so se piloti in kabinsko osebje, najbolj jih moti to, da ne vedo, kaj se bo zgodilo s podjetjem in z njihovimi karierami.

Trident Aviation Leasing Service je del skupine Falko, ki ima v lasti tudi irskega nizkocenovnega prevoznika CityJet in je med največjimi upniki Adrie, poroča spletni portal Siol. Prav Falko naj bi bil tisti, ki so ga v Adrii v zadnjih tednih predstavljali kot skorajšnjega rešitelja slovenskega letalskega prevoznika.

Prvi mož Adrie Holger Kowarsch je sicer sinoči za STA zanikal poročanje medijev, da naj bi lizinške hiše zaradi neporavnanih obveznosti odpovedale lizinške pogodbe za omenjeni letali. Dejal je, da pogajanja z lizinškimi hišami še vedno potekajo. Po neuradnih informacijah naj bi Kowarsch obiskal več državnih institucij in jih je prepričeval, naj mu pomagajo z državnim poroštvom, drugače bo Adrii zmanjkalo denarja za plače. Pri tem naj bi imel, kot poroča Siol, tudi pismo o nameri Falka, ki naj bi vstopil v lastništvo Adrie.

V primeru, da bi šel letalski prevoznik v stečaj, bi to pomenilo tudi težave za državno upravo, saj bo Slovenija v letu 2021 predsedovala Svetu EU, zaradi česar bo toliko večje povpraševanje po letalskih prevozih. O tem naj bi Kowarsch spomladi govoril tudi s premierjem Marjanom Šarcem.

Na ministrstvu za infrastrukturo so pojasnili, da nimajo vzvodov za pomoč Adrii Airways, ker ta ni v državni lasti. "Naša ključna skrb v tem trenutku je, da je zagotovljena maksimalna varnost njenih letalskih operacij," so zapisali. V primeru prenehanja obratovanja Adrie Airways bo ministrstvo odgovorno, da zagotovi povezljivost Slovenije z zunanjim svetom tudi prek letalskih povezav, zato so pripravili "zakonski predlog, ki bo, če bo to seveda potrebno, omogočil subvencioniranje nekaterih letalskih linij".