varnost in solventnost

Bo Adria Airways obdržala operativno licenco? Odločili bodo oktobra

B.K./STA
13. 9. 2019, 12.51
Posodobljeno: 13. 9. 2019, 14.54
Deli članek:

Agencija za civilno letalstvo (CAA) je uvedla postopek za ohranitev operativne licence Adrie Airways, je povedal direktor agencije Rok Marolt.

STA

Odgovorne osebe v Adrii so na agenciji skladno s pravilnikom povabili na pogovor, ki ga nameravajo opraviti v prihodnjih dneh. Odločitev glede licence bodo predvidoma sprejeli do konca oktobra.

Kot je pojasnil Marolt, so na obravnavo povabili predstavnike Adrie, ki so tudi z njihove strani potrjeni kot odgovorni za letalsko varnost. "Na sestanku se bodo izjasnili o nekaterih dejstvih. Vsa dejstva bomo nato preučili in sprejeli eno od štirih možnih odločitev: da se ne zgodi nič, da se začasno odvzame licenco, da se jo odvzame trajno ali da se izda začasno licenco," je pojasnil.

Zakonski rok za izdajo odločitve je tri mesece, a bo postopek pri Adrii hitrejši. "Glede na to, da Adrio že precej dolgo podrobno spremljamo, njeno revidirano letno poročilo za nas ni bilo veliko presenečenje. Tako ocenjujemo, da bomo odločitev sprejeli do konca oktobra in takrat tudi izdali odločbo," je povedal.

Adria: Izpolnjujemo vse pogoje za doseganje visokih standardov varnosti

V Adrii so danes poudarili, da gre za postopek rednega stalnega nadzora s strani agencije, in ne za postopek odvzema operativne licence. "V okviru stalnega nadzora imetnika operativne licence z izpolnjevanjem zahtev uredbe Evropskega parlamenta in sveta smo bili s strani agencije za civilno letalstvo vabljeni k poročanju v zvezi z dodatnimi pojasnili finančno-poslovnega stanja in načrtov družbe zaradi izpolnjevanja pogojev imetnika operativne licence," so zapisali v sporočilu za javnost.

Poudarili so še, da izpolnjujejo vse pogoje za doseganje visokih standardov varnosti v zračnem prometu, kar dokazujejo tudi z več certifikati, "med drugim z zelo zahtevnim CARA certifikatom, ki ga poleg Adrie Airways poseduje le še omejeno število letalskih prevoznikov v Evropi".

Več kot 10 milijonov evrov negativnega kapitala

Adriino poročilo je po navedbah časnika Finance razkrilo, da je imela družba že konec prejšnjega leta več kot 10 milijonov evrov negativnega kapitala. Pravila za operativno licenco določajo, da bi moral prevoznik dokazati svojo finančno sposobnost, da lahko pokriva svoje obveznosti.

V skladu z evropsko uredbo o letalstvu morajo letalski prevozniki revidirano bilanco lokalni agenciji za civilno letalstvo oddati v šestih mesecih po koncu poslovnega leta oziroma v skladu z državno zakonodajo, ki velja za gospodarske družbe - v Sloveniji torej do 31. avgusta. Agencija je ta rok Adrii Airways podaljšala.

Agencija za civilno letalstvo namreč med drugim nadzoruje finančno ustreznost letalskih družb, saj je s solventnostjo povezana tudi izdaja licence za letenje.

Na agenciji seznanjeni tudi s pritožbami potnikov

Agencija je seznanjena tudi s pritožbami potnikov, ki jih ti vložijo v primerih, ko prevoznik, ki je letel iz Slovenije, v zakonskem roku ni izplačal odškodnin. "Agencija za vsako pritožbo ugotavlja, ali je upravičena oz. ali bi moral prevoznik izplačati odškodnino. Če bi jo moral, pa je ni, ga kaznujemo, nismo pa pristojni za izplačila odškodnin potnikom," je pojasnil Marolt.

V zvezi z Adrio so letos prejeli nekaj manj kot 220 prijav, kar je po njegovih besedah približno toliko kot v enakem obdobju lani, a za 50 do 70 odstotkov več kot v tem obdobju leta 2017. Vseh pritožb je bilo letos okoli 350. "Velik delež jih tako pade na Adrio, kar pa je razumljivo, saj Adria največ leti iz Slovenije," je še poudaril Marolt.