TUDI V SLOVENIJI

Prestižni avtomobili cenejši s pomočjo države

Žiga Kariž
29. 8. 2019, 06.45
Deli članek:

Prestižna blagovna znamka električnih vozil Tesla je na svoj prodajni zemljevid vrisala tudi našo državo.

Tesla
V Sloveniji bodo na prodaj modeli S, 3 in X.

Slovenija se je pred dnevi tudi uradno pridružila seznamu držav, v katerih je mogoče prek spleta naročiti električna vozila Tesla. Naročiti je mogoče tako model 3 kot tudi S in X. Ljubljani najbližji servisni center za tesle je trenutno sicer v Gradcu, enega najdemo še v Padovi, uradni servis pa naj bi Tesla v kratkem odprla tudi v Budimpešti. Pri Tesli so bili s pojasnili zelo skopi. Novico so sporočili prek twitterja, kjer so poleg navedbe držav zapisali le, katere modele bo mogoče naročiti in da informacija res drži. Kot je razvidno iz Teslinih spletnih strani, bo vstopna cena modela 3 pri 40.380 evrih, cena za model X je 77.700 evrov, za model S pa 72.600 evrov. V tej ceni še niso upoštevane vse davščine, saj je treba prišteti še davek na motorna vozila in DDV. Tako je končna cena najcenejšega vozila okoli 51.000 evrov, finančni udarec pa se da nekoliko ublažiti s subvencijo EKO sklada, ki znaša 7500 evrov. Model S z davščinami in subvencijo bo slovenske kupce stal okoli 86.000 evrov, model X pa okoli 93.000 evrov. Slovenski dobavitelji, ki so ta vozila do zdaj uvažali iz drugih evropskih držav, ponujajo model 3 po ceni 45.500 evrov z že plačanimi davki in subvencijo.

Reuters
Pri gradnji Tesline supertovarne so sodelovali tudi Slovenci, ki so pričali o slabih delovnih razmerah in izkoriščanju delavcev.

Nakup zgolj prek spleta

Okvirni datum dobave je v prvi polovici leta 2020, zanimivo pa je, da si vozil kupci pred nakupom ne morejo ogledati v klasični prodajalni, a bodo imeli možnost vozilo, če jih ne bo zadovoljilo, vrniti. Za rezervacijo je ob naročilu treba plačati 2000 evrov. Tuji mediji, ki poročajo o vstopu Tesle na slovenski trg, sicer pišejo, da smo zaradi majhnosti trga za podjetje relativno nezanimivi, a da smo se v prodajni mreži znašli zaradi promocije uporabnosti električnih vozil in ciljev podjetja, da prodajno pokrije celotno EU. Infrastruktura, ki bo lastnikom omogočila hitro polnjenje vozil, je v Sloveniji delno že postavljena, saj je bilo že pred časom v uporabo danih 30 hitrih polnilnic.

Arhiv svet 24
Zabeleženih je več incidentov, ko so se vozila Tesla brez razloga vnela.

Konkurenca vse večja

Čeprav se Teslinih vozil do zdaj v Sloveniji ni dalo kupiti prek uradne spleten strani, jih več deset že vozi po naših cestah, saj so za to poskrbeli uvozniki vozil, mogoče pa jih je tudi najeti. O tem, ali bo uraden vstop Tesle v Slovenijo prinesel tudi višjo prodajo, je težko ugibati. Dejstvo je, da se razvpito podjetje s še bolj razvpitim lastnikom redno spopada s težavami. Tako je Tesla zabeležil velik padec prodaje vozil, kar 32 odstotkov v prvi polovici leta. Analitiki padec pripisujejo vstopu vse več električnih vozil na trg, predvsem v zgornjem cenovnem razredu, kjer je do zdaj kraljevala tesla. Predvsem v Evropi kupci veliko raje posegajo po uveljavljenih nemških znamkah. Model Audi eTron je prvi, ki se je zajedel v prodajni delež Tesle, tu pa sta še modela Jaguar I-Pace in Mercedes EQC, konkurenco pa bodo popestrili še modeli Porsche Taycan, BMW iX3 in Volvo Polestar2.