Preverite in ukrepajte

Renaultova vozila z okvaro na motorju

ZPS
2. 6. 2019, 11.02
Deli članek:

Je tudi v vašem vozilu srce Renaultov 1,2-litrski bencinski motor? Če je bilo vozilo izdelano med 1. oktobrom 2012 in 20. julijem 2016, ima motor verjetno težave, povezane s povečano porabo olja.

Dreamstime
Znaki okvare se kažejo kot zmanjšana moč motorja, modrikast izpuh in povečana glasnost. motor avtomobila: Omenjeni motor je bil vgrajen v zmanke Renault, Dacia, Mercedes-Benz in Nissan.

Zaradi omenjenih težav s povečano porabo olja, lahko pride do poškodb na motorju. Gre namreč za porabo motornega olja, ki je višja od enega litra na 1000 kilometrov. Napako povzroča prenizek tlak v sesalnem kolektorju, zaradi česar v motor ne pride dovolj zraka, zaradi nastalega podpritiska v valju pa manjkajoči zrak skupaj z oljem posrka z dna motorja. Olje med izgorevanjem proizvaja kalamin, ki sčasoma povzroči deformacijo ali celo uničenje ventilov. Popravilo okvare lahko stane tudi več tisoč evrov. Voznik bi možnost okvare lahko opazil po nekaterih znakih, kot so zmanjšana moč motorja, modrikast izpuh in povečana glasnost motorja, a bi med vsakdanjo vožnjo moral biti zelo pozoren, opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

Prizadeti avtomobili
Napaka se lahko pojavi pri vseh avtomobilih z bencinskim motorjem iz družine Euro 5 H5 (H5FT), ki so bili izdelani med letoma 2012 in 2016. Omenjeni motor je bil na voljo z različnimi močmi, vgrajen pa je bil v avtomobile znamk Renault, Dacia, Mercedes-Benz in Nissan. Več podatkov najdete na spletni strani ZPS.

Rešitve so. Kaj pa cena?

Rešitev težave je odvisna od stopnje razvitosti okvare. V vsakem primeru je treba nadgraditi motorni računalnik in na ta način odpraviti težavo s prenizkim tlakom v sesalnem kolektorju. Glede na okvarjenost sledi zamenjava posameznih delov ali celo celotnega motorja, lahko se zgodi, da bo potreben tudi nov napenjalnik verige. Strošek je seveda odvisen od tega, kaj vse je zajeto v popravilo. Previsoka poraba olja pa ni značilna za vsa vozila, opremljena z motorjem TCe 1.2. Lahko se pojavi zaradi različnih vzrokov – maziva, pogojev uporabe …. Ker ne gre za splošno napako na vseh motorjih iz te serije, splošni vpoklic ni organiziran. Če kupec izrazi zaskrbljenost glede mogoče previsoke porabe olja, naj vozilo pripelje na pooblaščeni servis, ki bo to vozilo preveril. Če se poraba olja izkaže za previsoko, služba za stike s kupci določi obseg komercialne podpore, ki jo bo kupec dobil za popravilo svojega vozila. Višina te podpore je odvisna od napake, starosti in kilometrine vozila ter je lahko odobrena tudi po preteku garancijske dobe vozila.

Dreamstime
dolivanje motornega olja