Avtoštopar

Nekdanji župan čez Evropo kot avtoštopar

P.K. / STA
14. 5. 2019, 07.05
Deli članek:

Miran Ipavec je nekdaj županoval v eni od posoških občin, pred tremi tedni pa je dvignil palec in se ponovno podal na svojevrstno avanturo po tujih deželah. Tokrat je raziskoval Evropsko unijo.

Facebook
Tako je Miran Ipavec poziral pred kneževino Monako, drugo najmanjšo državo na svetu.

Nekdanji kanalski župan že vse življenje piše takšne ali drugačne avtoštoparske zgodbe. Po dveh doseženih rekordih v prejšnjih letih se je tokrat odločil za nov izziv. Ta je bil, da preštopa 42 evropskih držav od 47, torej vse razen Portugalske in štirih otokov, Malte, Cipra, Irske in Islandije. To mu je uspelo v 20 dneh, 16 urah in 58 minutah.

»Avtoštoparsko potovanje sem začel v Helsinkih na Finskem 1. aprila ob 21.17 po lokalnem času in ga končal v Haldnu na Norveškem 22. aprila ob 13.15. Vseh voznikov je bilo 161, preštopal pa sem 12.650 kilometrov. Skupaj s potjo na startno mesto in s cilja domov se je nabralo 211 voznikov, kilometrov pa 17.350. Tako se je moj števec, ki sem ga pognal leta 1984, zdaj ustavil pri 468.450 kilometrih, kar bi zneslo za 11 in pol krogov okoli zemeljske oble,« je svoj tokratni in dosedanje podvige opisal Ipavec.

Facebook
Vse te dežele je s prijaznimi evropskimi vozniki 'obdelal' nekdanji župan iz Posočja.

Francozinje so mu ustavljale

Zelo zanimiva je statistika njegovega zadnjega potovanja – ustavilo mu je 13 odstotkov žensk, tovornjakov je bilo 15 odstotkov. Med vozniki, ki so se mu odločili ustaviti in ga zapeljati del poti, jih je bilo največ rojenih leta 1967 (10), 1974 (9) in 1981 (8). Je pa avtoštoparski prevoz najhitreje dobil v Romuniji, Franciji in na Poljskem, najslabše pa so se pri ustavljanju štoparju iz Posočja odrezali Španci, Norvežani in Italijani. »Francozinj je bilo kar 43 odstotkov od vseh voznic na tem potovanju. Petino vseh prevozov sem dobil v zgolj petih minutah,« je navedel v zapisi, ki jih je o tokratnem rekordu s širšo javnostjo delil prek družbenih omrežij.

Facebook
Kanalski avtoštopar s Tadejem, Patricijo in športnico Evo Mori v Cannesu.

Papež, jopiči in težave

Poleg same poti so bili zanimivi tudi dogodki na poti – v Franciji se je srečal z rumenimi jopiči, v Vatikanu je na cvetno nedeljo videl papeža, na nekaj državnih mejah je imel »zaradi dolgega jezika« težave, vse svoje izkušnje pa je moral uporabiti za zastonj ali poceni vožnjo s trajekti. Pot ga je vodila tudi v Cannes, kjer se je ustavil pri prijateljih Tadeju, Patriciji in Evi Mori. Slednja je tam živeča Kanalka, kapetanka slovenske odbojkarske reprezentance, državna prvakinja Francije v lanskem letu in trenutno igralka Le Canneta v prvi francoski ligi.

Morijeva sicer ni bila edina Slovenka, ki jo je srečal na tujem. Naletel je še na muzikanta Janeza Krta, ki živi v Švici. Tudi ta ga je peljal kos poti. Miran je sicer v svojih zapisih na družbenem omrežju Facebook, kjer je redno poročal o tem, kaj se mu dogaja na poti in kje je, napisal tudi, da so bili na njegovi avanturi najbolj radodarni na Nizozemskem in v Srbiji in da je najdlje, da bi mu kdo ustavil in ga sprejel v svoje vozilo, čakal kar devet dolgih ur. 26. aprila pa je vesel sporočil, da ga je zadnji voznik, 224. po vrsti, pripeljal do njegovega rojstnega kraja Jesenice, kamor je sedel na vlak, ki pa ga je naposled peljal domov v Kanal, kjer so ga domači, vključno s psičkom Bonijem, nestrpno pričakovali.

Facebook
Zadnji voznik na avanturi Ipavca je bil Janez Krt, znan slovenski muzikant, ki živi na tujem.

Nenavaden muzej

Posočan je sicer aprila 2015 v desetih dneh preštopal 31 evropskih držav, marca lani pa deset držav v enem dnevu. O svojih rekordih piše knjige, doma pa je postavil tudi prvi avtoštoparski muzej na svetu. In kaj Miran odgovori na vprašanje, zakaj avtoštop? »Zato, ker se ti na poti dogajajo nepredvidljive in zanimive stvari,« pravi.

Si je pa sicer za zadnji podvig vzel kakšen dan več od načrtovanega, »ker sem se med potjo zaradi vsega lepega in pestrega dogajanja odločil vse skupaj malo upočasniti, iti za en dan domov in stvari sproti beležiti za novo knjigo. Res škoda bi bilo, če tega ne bi delil z vami,« je povedal.