Stroški v nebo

Policist lani s potnimi stroški pokasiral neverjetnih 9000 evrov

Mojca Zemljarič / Štajerski tednik
4. 4. 2019, 06.45
Deli članek:

Med letoma 2012 in 2013 je policija doživela krepek kadrovski udarec. Na to se je pozneje sproti prilagajala, tudi s premestitvami, ki pa predstavljajo precejšen strošek.

Bobo
Od leta 2013 se je usposobilo 618 policistov, usposabljanje za policiste nadzornike državne meje pa jih je končalo 262.

»Policija se je spremenjenim okoliščinam vsako leto posebej ustrezno prilagodila, in sicer z določitvijo internega kadrovskega razreza po policijskih upravah (PU) in organizacijskih enotah Generalne policijske uprave (GPU). Interni kadrovski razrez upošteva številne kriterije, od obsega operativne problematike na vseh področjih policijskega dela (kriminaliteta, prometna varnost, splošne policijske naloge na policijskih postajah v notranjosti države, naloge nadzora in varovanja zunanje schengenske meje) do zakonsko določenih nalog na državni ravni in projekcij fluktuacije,« so pojasnili na GPU in dodali, da glede na interni kadrovski razrez za leto 2019 in trenutno kadrovsko zasedbo ugotavljajo, da na območju vseh policijskih uprav, razen murskosoboške, primanjkuje policistov ter administrativno-tehničnega osebja.

»Največ policistov primanjkuje na PU Ljubljana (na petih policijskih postajah in postaji prometne policije). Največ policistov bi sicer potrebovali na večjih policijskih postajah, ki delujejo na območju mestnih občin. Za področje nadzora in varovanja zunanje schengenske meje bi kader potrebovali na PU Novo mesto in PU Koper.« Na GPU so pojasnili, da je kadrovska zasedenost na policijskih postajah na območju Spodnjega Podravja relativno dobra. Gre za postaje Ptuj, Ormož, Gorišnica in Podlehnik ter mejne postaje Gruškovje, Zavrč, Ormož in Središče ob Dravi. Občasni kadrovski primanjkljaj v času poletne turistične sezone beležijo na Mejnem prehodu Gruškovje. Rešujejo ga s premestitvijo kadra iz manj obremenjenih enot policije.

Pri katerih policistih največji primanjkljaj

Težav s kadrovskim primanjkljajem v policiji ne skrivajo. Kot pojasnjujejo, največji primanjkljaj beležijo pri profilih policistov, ki izvajajo splošne policijske naloge v notranjosti države, pri policistih za nadzor državne meje in policistih na postajah prometne policije. Na GPU so še navedli, da primanjkljaj kadra na nekaterih enotah rešujejo z začasnimi premestitvami in ustrezno organizacijo dela. Številni policisti tako delo opravljajo daleč od svojega doma, s čimer so povezani precejšnji potni stroški, ki jih policija kot delodajalec zaposlenim izplačuje za pot na delo in z dela. Lani je potne stroške prejemalo 7207 zaposlenih v policiji, skupni znesek izplačil je znašal dobrih 10 milijonov evrov.

Najvišje potne stroške je dobil izplačane uslužbenec oziroma policist na Policijski postaji Vič Ljubljana (9032 evrov), ki se v službo vozi iz Lendave, 8700 evrov potnih stroškov so lani izplačali policistu, ki se s Hajdine vozi v službo na Policijsko postajo Piran, 8000 evrov potnih stroškov pa je dobil izplačanih policist, ki se iz Radencev vozi na delo v Metliko na postajo mejne policije. Enak znesek je prejel policist iz Markovcev, ki je v službi na Policijski postaji Koper.

Štirim policistom so plačali po 7800 evrov potnih stroškov za pot na relacijah Slovenska Bistrica–Ljubljana, Maribor–Jelšane, Hoče–Piran in Murska Sobota–Ljubljana, 7700 evrov so znašali potni stroški policista iz Podlehnika, ki se na delo vozi v Škofije, in 7400 evrov potni stroški policista iz Spodnjega Dupleka, ki je v službi na Postaji mejne policije Jelšane.