7884 evrov je vlada leta 2017 plačala za 33 promocijskih oblačil celjskega ponudnika.

»Izbrani slovenski proizvajalec je izkazal velik interes za implementiranje znamke v svoje izdelke,« se glasi pojasnilo UKOM.

Enake bunde, kape, šali – in vse na račun davkoplačevalcev. Ja, ko boste videli premierja Šarca denimo v Planici v lepi svetlo modri bundi, morate vedeti, da ste mu jo kupili vi. Ali pa denimo gospodarskemu ministru, šolskemu ... Ja, da jim je toplo, smo poskrbeli davkoplačevalci.

Zdaj pa vprašanje: zakaj vladna ekipa na športnih dogodkih postane uniformirana enota? Kot pojasnjujejo na Uradu Republike Slovenije za komuniciranje, so premier in vladna ekipa »skrbniki nacionalne znamke I feel Slovenia, s katero se Slovenija uspešno predstavlja v tujini in doma. Z njeno pomočjo naša država krepi svojo prepoznavnost v svetu, privablja potencialne nove naložbe, povečuje kulturno sodelovanje, prodajo svojih izdelkov in storitev ter mednarodni ugled.« 

CENA BUNDE: 238,90 EVRA BREZ DDV

Fino, lepo pravzaprav. Pri čemer pa vseeno bode v oči dejstvo, ki smo ga omenili zgoraj: da te bunde, kape in šale kupimo davkoplačevalci, med katerimi je mnogo takih, ki sami sebi ne morejo privoščiti niti bunde, kaj šele takšno, kot jo nosi denimo gospodarski minister Počivalšek.

Poglejmo še nekatera dejstva v zvezi bundami, kapami in šali, s katerimi se na naših mednarodnih športnih dogodkih grejejo izbrani voditelji države. Leta 2017, ko je bil premier Miro Cerar, je vlada kupila 33 promocijskih oblačil celjskega ponudnika And by Andraž v vrednosti 7884 evrov. To je bilo za vladno ekipo Mira Cerarja. Za Šarčevo ekipo so bunde stale 238,90 evra brez DDV. 

MINISTRI BUNDE OBDRŽIJO

Na vladi zagotavljajo, da so kupili zgolj 33 promocijskih športnih oblačil. Od tega so bila predana v uporabo naslednjim takratnim predstavnikom države: predsedniku vlade, 16 ministrom, predsedniku Republike Slovenije, predsedniku državnega zbora, generalni sekretarki vlade. »Trinajst teh oblačil hrani UKOM: uporabljamo jih zaposleni ob promocijskih dogodkih ali pa jih damo v začasno uporabo drugim predstavnikom države. Iz tega nabora je promocijsko oblačilo v začasno uporabo prejela tudi spremljevalka sedanjega ministra za zunanje zadeve (Mojca Stropnik si je oblačilo izposodila za obisk praznika pod Pohorjem, Zlate lisice, o. p.). Vsi uporabniki ob prevzemu podpišejo prevzemnico in oblačilo po uporabi vračajo na UKOM.« V brezplačno uporabo, da ne bo pomote.

Med Zlato lisico je bila opažena tudi nekdanja ministrica Maja Makovec Brenčič z bundo, ki jo je dobila prejšnja vladna ekipa. Te seveda ne potrebuje več, saj ni ne ministrica ne sekretarka, a je »zimsko darilo« vendarle obdržala. Verjetno enako kot preostali ministri prejšnje vlade in generalna sekretarka prejšnje vlade.

DRUŽINSKI ČLANI SI BUNDE IZPOSOJAJO

Družinski člani ministrske ekipe bund, ki naj bi bile promocija za Slovenijo, ne dobijo zastonj, si jih pa lahko izposodijo in jih potem vrnejo.

To pomeni, da družinski člani ministrske ekipe ne dobijo zastonj bund, ki naj bi bile promocija za Slovenijo, si jih pa lahko izposodijo, kot si je bundo izposodila partnerica Mira Cerarja.

Vladno ekipo toplo oblači znamka And by Andraž, slovenski proizvajalec, ki naj z vlado ne bi imel sklenjenega dolgoročnega sodelovanja. Izbrani so bili za opremo ministrov in premierja, zaradi tehtnih razlogov: »Nakup je bil premišljen, z raziskavo tržišča in izbiranjem ponudb. Izbrani slovenski proizvajalec pa je izkazal velik interes za implementiranje znamke v svoje izdelke.«

No, oblastniki imajo poleg bund in tiskovin za promocijo na voljo tudi »kape, majice, navijaške šale in rokavice, ki so namenjeni za različno promocijsko uporabo in za širše javnosti«, so nam še sporočili z Gregorčičeve ulice, kjer domuje vlada.

Oblastniki imajo poleg bund in tiskovin za promocijo na voljo tudi kape, majice, navijaške šale in rokavice.

RAJE ZA PREMIERJA ALI ZA OTROKE?

Z omenjenimi materiali pa naj bi podpirali poleg vladnih projektov tudi zunanje nevladne prosilce, skladno s pogoji dodeljevanja promocijskega materiala. Nič ni narobe, če se podpira slovenskega proizvajalca, da skrbi za promocijo Slovenije na prizoriščih, kjer so propagandni materiali, čeprav v obliki bunde in kape na denimo gospodarskem ministru Zdravku Počivalšku, vidni po vsem svetu.

A glede na to, da te bunde, kape in šale plačamo davkoplačevalci, se moramo vseeno vprašati, ali ne bi bilo nemara bolje dati 30 bund, kap in šalov otrokom iz socialno ogroženih družin in jih povabiti na dogodke, za katere njihove družine nimajo denarja. Znamka bi se promovirala tudi skozi tak socialni program, pri čemer je skoraj gotovo dejstvo, da bi ti otroci omenjene bunde, kape, šale nosili tudi sicer, da bi jim bilo toplo, in ne zgolj kot že omenjeni Počivalšek, ki bo promocijsko bundo oblekel zgolj za dogodke, kamor se gre naša politična elita pokazat. Morda bi bilo tudi davkoplačevalcem bolj toplo pri srcu, če bi toplo in z reklamnimi emblemi opremili otroke iz socialno ogroženih družin namesto ljudi, ki si lahko bundo, kapo ali šal kadarkoli kupijo sami. Brez odrekanj.