Vsaka generacija, tako moških kot žensk, ima svoje idole in junake, ljudi, po katerih se zgleduje, osebnosti, ki po zaslugi takšnih ali drugačnih dejavnosti in uspehov ustvarjajo občestvo, ki se po njihovem navdihu vključuje v javni prostor. Influencerji so tudi dokaz, da moči interneta in družbenih omrežij že dolgo ne gre več zanikati. Kaj ta navidezno brezmejni potencial širitve pogledov, mnenj in življenjskega sloga pomeni za ženske?

Po mnenju kolektiva Rdeče zore, ki vsako leto okrog osmega marca prireja feministični in kvirovski festival, influencerke, ki imajo mnogo sledilcev, soustvarjajo nekakšno družbeno mnenje. V kolektivu menijo, »da imajo družbeno odgovornost, da uporabijo svojo platformo tudi za to, da v družbi spodbudijo medsebojno solidarnost, se zavzemajo za ljudi, ki so manj vidni, in na splošno vplivajo na to, da je družba bolj odprta in vključujoča«. V kolektivu Rdeče zore obenem poudarjajo, da se morajo influencerji tudi zavedati, da ne gre samo za njihovo samopromocijo, ampak da imajo »dejansko družbeno moč in vpliv, še posebej na mlajše generacije«. Menijo, da vplivneži s »svojimi dejanji lahko bodisi škodijo ali pa koristijo. Pozitiven zgled vedno nosi v sebi emancipatorni potencial, še posebej če se sledilke_ci združijo in artikulirajo zahteve po družbenih spremembah«.

Samozavestna mama in podjetnica

Teja Perjet, instagramovskemu občinstvu bolj znana kot Cool Mamacitaa, zagotovo spada v skupino ljudi z velikim številom sledilcev (54.900). Na svojem profilu objavlja predvsem srečne utrinke družinskega življenja. Cool Mamacitaa dan žena dojema kot vsak drug praznik. »Naj bo dan žena vsak dan, kot valentinovo in ostali prazniki,« pravi.

Sebe dojema kot žensko, ki je samozavestna, ima cilje in ve, kaj hoče. Na vprašanje o prispevku k enakosti med spoloma odgovarja, da je njen prispevek precej velik. »Že to, da sem, kar sem – podjetnica, mama, da imam uspešno podjetje ter za sabo uspešno zgodbo, pove veliko.« Perjetova meni, da s svojo pojavnostjo sporoča, kako pomembne so v družini vloge tako moških kot žensk ter da so stvari drugačne, kot so bile včasih. »Pri našem gospodinjstvu si delimo vloge,« sklene vplivnica. Ostale influencerke so bile žal prezasedene z delom in si niso uspele odtegniti časa za pogovor. Pa vendar, kdo so največje vplivnice pri nas?

Indira Ekić, finalistka šova The Biggest Loser Slovenija in umetnica ličenja, 35.400 sledilcev

Lea Filipovič (Lepa afna), vlogerka, 67.000 sledilcev

Ines Juranovič, manekenka in podjetnica, 109.000 sledilcev

Nika Erčulj, vlogerka, 48.800 sledilcev

Valerija Slapnik, fitnes model, 446.000 sledilcev