250 milijonov evrov

Drugi tir vse bliže evropski finančni injekciji

S.R./STA
15. 2. 2019, 11.41
Posodobljeno: 15. 2. 2019, 13.50
Deli članek:

Evropska investicijska banka je projekt izgradnje drugega tira uvrstila na seznam za financiranje. Predvidena višina financiranja je 250 milijonov evrov.

Reuters
Bratuškova je zadovoljna z uvrstitvijo drugega tira na seznam financiranja EIB.

Družba za razvoj projekta drugega tira 2TDK je na Evropsko investicijsko banko (EIB) konec maja 2018 posredovala vlogo za odobritev 250 milijonov evrov posojila družbi. Vse od takrat so med EIB in družbo 2TDK potekala pogajanja, na podlagi katerih bo EIB projekt dokončno ocenila in ga predvidoma aprila uvrstila v potrditev upravnemu odboru banke. 

Z EIB so danes sporočili, da so projekt izgradnje drugega železniškega tira Divača-Koper uvrstili na seznam za financiranje. Novico so potrdili tudi na ministrstvu za infrastrukturo, ministrica Alenka Bratušek pa je izjavila, da je "vesela, da se stvari premikajo v pravo smer," in da so pogovori s predstavniki EIB "očitno obrodili sadove." Bratuškova je še dejala, da odločitev sicer še ni dokončna, da pa to pomeni, da je tudi "banka prepoznala kakovost in pomen tega projekta, kar sem ves čas verjela in pričakovala."

V investicijskem programu projekta drugi tir je med predvidenimi viri financiranja projekta drugi tir tudi posojilo mednarodnih finančnih institucij in SID banke ob kapitalskem vložku, nepovratnih evropskih sredstvih in posojilu komercialnih bank.

Dva scenarija

Vlada je investicijski program za gradnjo drugega tira Divača-Koper, po katerem bo zanj potrebnih 1,194 milijarde evrov brez DDV, potrdila 24. januarja. Dokument, ki je zakoličil finančno konstrukcijo projekta, predvideva dva scenarija: enega s sodelovanjem zaledne države in drugega, po katerem bi Slovenija projekt financirala sama. 

Madžarska se je sicer že odločila, da ne bo sodelovala pri projektu drugega železniškega tira Divača-Koper, Bratušekova pa je ocenila, da bi bil v primeru, da bi drugi tir gradili z Madžarsko, strošek gradnje proge nekaj sto milijonov evrov višji, kot če bi ga zgradili sami. 

Delo naj bi steklo konec meseca

Po potrditvi investicijskega programa je projektna družba 2TDK izbrana izvajalca gradnje dostopnih cest do trase že vpeljala v delo, ki naj bi steklo konec tega meseca. Že od decembra pa v okviru priprav na gradnjo na trasi na sedmih lokacijah potekajo arheološka izkopavanja, ki naj bi bila končana spomladi. 

Projekt izgradnje 27 kilometrov dolgega železniškega tira, ki je bil več let na mrtvi točki, je v konkretnejšo fazo prišel po tem, ko se tudi drugega referenduma o zakonu o drugem tiru ni udeležilo dovolj volivcev, da bi bil izpolnjen referendumski kvorum, zakon pa je julija lani vendarle stopil v veljavo. Pobudnik referenduma o drugem tiru Vili Kovačič sicer vztraja, da bi država morala drugi tir zgraditi po alternativni vzhodni trasi Koper-Kozina-Divača, želi si tudi ustavne presoje zakona o drugem tiru.

Dobra novica za projekt drugi tir je danes prišla tudi z državne revizijske komisije, ki ni ugodila zahtevku za revizijo javnega naročila za izdelavo projektne dokumentacije. Zahtevek Geoportala za revizijo zoper objavo in dokumentacijo razpisa je pred mesecem dni zavrnila že družba 2TDK, zdaj pa je državna revizijska komisija odločitvi prikimala, s čimer je sklep pravnomočen. 

Na razpis, ki ga je družba 2TDK objavila novembra, je sicer prispela ena ponudba. V vrednosti 19,93 milijona evrov brez DDV jo je oddal konzorcij podjetij Elea iC, SŽ-Projektivno podjetje in IRGO Consulting.