Dva scenarija

Investicijski program za drugi tir potrjen, Madžarska še vedno opcija

J.P./STA
24. 1. 2019, 14.06
Posodobljeno: 24. 1. 2019, 15.36
Deli članek:

Vlada je na današnji seji soglasno potrdila investicijski program za drugi tir.

STA
Vlada je potrdila investicijski program za drugi tir (fotografija je simbolična).

Investicija je finančno in ekonomsko upravičena, projekt pa se bo v celoti poplačal iz poplačal iz prihodkov 2TDK - dajatev prevoznikov tovora po cesti, železnici in skozi Luko Koper.

Infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek je dokument na 316 straneh, pri pripravi katerega je sodelovalo svetovalno podjetje Deloitte, minuli teden predstavila koaliciji, kjer so bili po odzivih z dokumentom zadovoljni. Dokument so danes podprli tudi ministri iz vrst SMC, čeprav do danes ni bilo jasno, ali se bodo z njim strinjali.

Dva scenarija

Program predvideva dva scenarija, enega s sodelovanjem zaledne države in drugega, po katerem bi Slovenija ta trenutno največji načrtovani investicijski projekt v državi financirala sama. Čeprav je bila država v času prejšnje vlade pod vodstvom Mira Cerarja že bila v pogovorih z Madžarsko, so nato ti zamrli, madžarski premier Viktor Orban pa je nedavno celo izjavil, da so v Budimpešti zgodbo zaprli in se bodo osredotočili na sodelovanje s Trstom.

1,194 milijarde evrov

Za izgradnjo projekta drugega tira železniške proge Divača-Koper je potrebnih 1,194 milijarde evrov, piše v investicijskem programu, ki ga je danes soglasno potrdila vlada. "Projekt je ekonomsko upravičen," je po seji vlade poudarila Bratuškova in dodala, da se bo na koncu poplačal sam, z dajatvami za uporabnike.

Kot je ministrica pojasnila na novinarski konferenci v Ljubljani, država namreč od 1. januarja že pobira pribitek k cestnini za tovorna vozila na določenih avtocestnih odsekih, sredstva pa se bodo s 1. marcem v 2TDK stekala še od takse na pretovor v Luki Koper (uredba je pripravljena in je v medresorskem usklajevanju), in uporabnine za železniške tire (sklep je v medresorskem usklajevanju, zaračunavati pa se bo začela s 1. januarjem 2020).

"Ti trije viri so dejansko zagotovljeni, ne samo na papirju," je dejala Bratuškova.

Kar se tiče morebitnega sodelovanja Madžarske ali katere druge države pri gradnji projekta, pa je ministrica pojasnila, da vlada o tem še ni odločala. "Ta opcija še ni šla z mize," je dejala. Po njenih besedah se sicer na tem področju od prejšnjega tedna do danes ni spremenilo nič, se pa bo morala koalicija odločiti, ali se pogovori z Madžarsko ali drugimi zalednimi državami nadaljujejo.