Zapleti pred začetkom

Drugi tir: izvajalca ne zahtevata več 2,4 milijona evrov vrednega aneksa

T.L.
8. 10. 2018, 08.35
Posodobljeno: 8. 10. 2018, 10.42
Deli članek:

Kolektor CPG in Euroasfalt sta umaknila zahtevo po povečanju stroškov.

STA
Kontroverzna in preplačana maketa drugega tira.

Izvajalca pripravljalnih del za drugi tir, Kolektor CPG in Euroasfalt, sta umaknila zahtevo po povečanju stroškov. Postavila sta jo, ker že eno leto nista bila uvedena v delo, vmes pa naj bi zrasle cene materialov od podpisa pogodbe. Podjetji Kolektor CPG in Euroasfalt sta zaradi zamud pri projektu, ki jih nista sama povzročila, zahtevala 2,4 milijona evrov več oziroma dobrih 17 odstotkov pogodbene cene, je v četrtek poročala oddaja Tarča na TV Slovenija. V vmesnem času od oddaje ponudbe do danes je namreč preteklo polno leto, v posle nista bila uvedena, zvišale pa so se cene energentov, materialov in dela. Podjetji je k umiku zahteve pozvala ministrica Alenka Bratušek. Ministrica je z odločitvijo zadovoljna, hkrati pa napoveduje, da bodo na ministrstvu storili vse, da bodo dela na terenu čim prej stekla, poroča STA.

Zdaj časopis Delo poroča, da sta podjetji zahtevo po aneksu umaknili. Direktor Kolektorja CPG Kristjan Mugerli je pojasnil, da so zadevo znova preučili in sklenili, da bi jih nadaljnji zapleti lahko stali še več. 

Kot je pojasnil Mugerli, so stroški dela zaradi povečanega povpraševanja po gradbenih delavcih zrasli za več kot 12 odstotkov. "Višji so stroški najema gradbene mehanizacije in posledično cena opravljenega dela, dizel kot pogonsko gorivo se je v zadnjih 12 mesecih podražil za osem odstotkov, elektrika za petino, cement se je podražil za 12 odstotkov, bitumen za 18 odstotkov, betonsko železo pa za desetino, z elektronskim cestninjenjem so občutno višje cestnine," je naštel.

Pogodba za pripravljalna dela med direkcijo za infrastrukturo in konzorcijem omenjenih družb v višini 14,5 milijona evrov je bila sicer podpisana decembra lani z odložnim pogojem, da začne veljati skupaj z zakonom o drugem tiru. Zakon je po dveh neuspelih referendumih začel veljati šele 21. julija letos.

Ministrica Bratuškova je od podjetij zahtevala umik zahteve za aneks, sicer po njenih napovedih ne bi prišlo do prenosa pogodbe z direkcije za infrastrukturo na 2TDK, tako da bi propadel tudi izbor izvajalcev, ki bi ga 2TDK potem najverjetneje ponovil, poroča STA. O prenosu investitorstva projekta bo ta teden odločala vlada, v gradivu pa bo tudi jasno zapisano, da se izvajalec pripravljalnih del odpoveduje zahtevku za aneks.

Pripravljalna dela so v tem primeru predvsem gradnje dostopnih cest do gradbišča drugega tira. Finančna konstrukcija celotnega projekta drugi tir sicer še ni zaprta. Vladna delegacija se je zato odpravila na obisk k Evropski investicijski banki, kjer želi vzeti posojilo.

Pojavljajo pa se tudi pomisleki o sodelovanju Madžarske pri projektu izgradnje drugega tira. Bratuškova je sicer v četrtkovi Tarči na TV Slovenija napovedala, da bo vladi predlagala, da Slovenija 27-kilometrsko železniško progo med Koprom in Divačo Slovenija zgradi sama.