Po aferi

V skupinsko tožbo 6024 Slovencev

T.L./STA
9. 4. 2018, 14.45
Posodobljeno: 9. 4. 2018, 14.57
Deli članek:

Če postopek ne bo uspešen, potrošniki ne bodo imeli stroškov: v primeru uspeha bo družba zadržala do 35 odstotkov izterjanega zneska, v primeru neuspeha pa krila vse stroške postopka.

Profimedia
S tožbo zahtevajo povrnitev kupnine za vozilo v zameno za njegovo vračilo.

K skupinski tožbi proti Volkswagnu, ki jo je zaradi prirejanja podatkov o izpuhih prek nemške družbe Financialright vložila Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), je pristopilo 6024 slovenskih potrošnikov. S tožbo zahtevajo povrnitev kupnine za vozilo v zameno za njegovo vračilo. Če postopek ne bo uspešen, potrošniki ne bodo imeli stroškov.

Kot je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani povedala Breda Kutin iz ZPS, gre za vozila znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen, izdelana med letoma 2007 in 2015, v katera je Volkswagen vgradil sisteme za prirejanje meritev količine izpustov dušikovih oksidov.

Pri tožbi so se odločili za sodelovanje z družbo Financialright, kar potrošnikom omogoča, da odškodnino zahtevajo brez prevzema tveganja. Družba je namreč prevzela terjatve ter se zavezala, da bo zanje vložila tožbo in nosila vse stroške postopka. Kot je pojasnil njen direktor Sven Bode, si bo družba v primeru uspeha zadržala do 35 odstotkov izterjanega zneska, v primeru neuspeha pa krila vse stroške postopka.

Bobo
K tožbi je pristopilo 6024 slovenskih potrošnikov.

Tožbo so vložili pri okrožnem sodišču v nemškem Braunschweigu, ki je glede na sedež Volkswagna pristojno za odločanje, v postopku pa bo moralo sodišče uporabiti slovensko materialno pravo. V kampanji, ki so jo poimenovali PreVWara, je sodelovala tudi Odvetniška družba Kavčič, Bračun in partnerji iz Ljubljane, ki je, kot je pojasnila njena predstavnica Dajana Janjatović Savić, nudila pomoč pri pripravi tožbenega zahtevka.

Vodilna odvetniška družba, ki zastopa tožnika na nemškem sodišču, je sicer Hausfeld Rechtsanwälte. Partner v tej družbi Christopher Rother je pojasnil, da dosedanji dogodki in mnenje sodišča kažejo na precejšnjo možnost uspeha slovenske tožbe.

Od septembra lani do januarja letos so zbirali dokumentacijo, sledilo je preverjanje

ZPS je kampanjo zagnala sredi septembra lani in prijave zbirala do januarja. Lastniki avtomobilov so morali prijavi predložiti dokumentacijo, ki dokazuje, da so ali pa so bili lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji z vgrajeno programsko opremo za zavajanje na testih izpustov v času do 18. septembra 2015, ko je izbruhnila afera. Do januarja so zbrali okoli 6500 prijav, nato so preverili dokumentacijo za tožbo, ki so jo vložili 29. marca.

Kot je pojasnila Savićeva, lahko v postopku sodelujejo tudi potrošniki, ki so avtomobil že prodali ali bodo to storili pred razpletom postopka, a bodo morda dobili vrnjen drugačen delež kupnine.

Boštjan Okorn iz ZPS je povedal, da v tožbi sodelujejo tudi nekateri potrošniki, ki so vozilo že odpeljali na servis, da bi jim Volkswagen odstranil goljufivo programsko opremo. Kot je pojasnil Rother, namreč takšna vozila porabijo več goriva, njihova življenjska doba pa se skrajša.

Na vprašanje, koliko časa bo predvidoma trajal postopek, je Rother odgovoril, da lahko zelo dolgo. Je pa Bode ob tem poudaril, da bi moralo biti Volkswagnu v interesu, da zadevo reši čim prej, saj slovenski potrošniki zahtevajo tudi osemodstotne obresti.