Gradbišče

Kako na drugo stran? Kmetje ne vedo, kako do svojih njiv

Gabrijel Toplak
5. 1. 2018, 20.14
Deli članek:

Domačini predlagajo gradnjo začasnega nadomestnega prehoda preko stare struge Drave, a izvajalec zaradi varnosti na to ne pristaja.

Arhiv Svet24
Kmetje računajo, da jim bodo nekako uredili začasen prehod čez Dravo.

Za obvestilo za javnost o gradnji nadomestnega cestišča preko jezu Markovci, ki ga je tamkajšnja občina objavila tudi na svoji spletni strani, si najverjetneje nihče od odgovornih ni mislil, da bo naletelo na takšno neodobravanje tamkajšnjih domačinov in okoličanov. Slednji so namreč zdaj precej zaskrbljeni, kako bodo na pomlad prišli s kmetijskimi stroji na njive, ki so na drugi strani.

Na DEM pravijo, da bodo nekajurne zapore prometa napovedane, in sicer preko lokalnih medijev (radio, spletne strani občin in medijev ter facebook strani).

PROMET IZMENIČNO ENOSMERNO

»Investitor, Dravske elektrarne Maribor (DEM, op. p.), je začel gradnjo nadomestnega cestišča preko jezu Markovci. Med gradnjo bo občasno moten oziroma onemogočen promet preko jezu. Gradbena dela bodo predvidoma zaključena v začetku leta 2019, promet preko jezu oziroma obstoječega cestišča pa bo v prihodnje urejen izmenično enosmerno s semaforji. V tem času bo zaprt tudi prehod preko mostu čez dovodni kanal hidroelektrarne Formin,« so med drugim zapisali.

PODPRLA STA JIH SVETNIKA

Domačine sta podprla tudi tamkajšnja svetnika Anton Kekec in Zvonko Črešnik, ki rešitev vidita v izgradnji začasnega nadomestnega prehoda preko stare struge Drave. To pa zato, dodajata, ker je v času gradnje ptujskega mostu promet zelo moten, vožnja s traktorji in delovnimi stroji pa bi bilo zaradi tega še posebej moteča in težko izvedljiva. To je za Novice Svet24 potrdil tudi domačin Konrad Bezjak, ki ima tudi sam na desni strani Drave v smeri Vidma pri Ptuju kmetijske površine. »Njive, na katerih gojimo pšenico in ječmen in ki jih bo treba v manj kot dveh mesecih začeti škropiti, so od mojega doma zdaj oddaljene štiri kilometre. Vožnja preko jeza je naša edina pot, najbližja, drugače je treba preko Ptuja ali Cirkulan v Halozah. To je skoraj zagotovo kakšnih 15 kilometrov. In z avtomobilom bi še šlo, s traktorjem, ki ima pripet še kakšen priključek, pa si tega res ne znam predstavljati,« je pojasnil Bezjak.

VPRAŠANJE VARNOSTI

In kaj pravijo na DEM? Majna Šilih, vodja Službe za komuniciranje na Dravskih elektrarnah Maribor, odgovarja, da bo tudi v času gradnje vzporednega cestišča omogočen prehod preko obstoječega cestišča, ki je za bolj tekoč potek prometa reguliran s semaforji. »Potrebne bodo nekajurne zapore prometa, ki bodo najavljene vnaprej. Izgradnja nadomestnega prehoda pa ni smiselna, saj bi ga ob vsakem pretakanju vode preko zapornice odplavilo in bi bilo s stališča varnosti zelo vprašljivo za udeležence v prometu,« pojasnjuje Šilihova.