Mobilna telefonija

Prihaja pravi čas, da zamenjate operaterja

Marjan Kodelja
19. 4. 2017, 09.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Še dobra dva meseca sta do ukinitve podatkovnega gostovanja, operaterji pa so v nizkem startu za odprti lov na uporabnike!

Profimedia
Predstavniki operaterjev že dolgo govorijo, da jih vezave in subvencije za telefone motijo ter jih stanejo milijone na leto

Skrajni čas je že za prevetritev ponudbe. Pa ne v višanju cen posameznih paketov, temveč v čem novem, kar bo pretreslo trg in spodbudilo zdravo tržno tekmo.

Telemachov podatkovni šok

50 GB mobilnega interneta za 25 evrov bo zadostilo skoraj vsem podatkovnim manijakom. Enigma pa je, čemu niso v najcenejšem paketu ponudili 1 GB podatkov ...

Iz Simobila je nastal A1

Avstrijski lastniki so tamkajšnjo blagovno znamko razširili prek meja. A s tem ni pravzaprav nič narobe, če bodo uporabnikom na voljo boljše storitve.

Kaj bo z Izimobilom?

Telekom je že pred časom prevzel in pripojil Debitel, po nekaterih informacijah pa naj bi šel po isti poti Izimobil. Nadaljevanje s konsolidacijo trga je bilo pričakovano.  

T2 se je rešil stečajev

Pustimo ob strani preteklost, vendarle je bila saga s pošiljanjem podjetja v stečaj na škodo uporabnikov in tržne tekme. Zdaj se lahko T2 posveti svoji ponudbi.

Primer podražitve zaradi plačljivih kanalov komercialne televizije je pokazal, da na našem telekomunikacijskem trgu ni zdrave tržne tekme, alternativnih ponudb, posledica pa je, da moramo uporabniki hočeš nočeš požreti vsako spremembo. Delno smo sami krivi, ker se vežemo za dlje časa, spodbujeni z na videz boljšo ceno nakupa telefona ali katere druge naprave. Pri tem je zanimivo, da operaterji ves čas javno govorijo, da bi najraje prenehali tako imenovano »subvencioniranje«, v praksi pa počnejo ravno nasprotno, saj ob vsaki posebni akcijski ponudbi najprej znižajo cene telefonov v vezavi.

Uporabniki (smo) zaprti v udobnih ječah

Takšno govorjenje je bolj kot ne mešanje megle, kajti jasno je, zakaj si operaterji želijo »vezave«. Vezani uporabnik je kot z lisicami vklenjeni človek, ki mora tiho in ubogljivo požreti vse, kar hočejo od njega. Pa še nebogljen je. Zaradi nižje cene, do katere je bil morebiti upravičen, pri čemer je veliko vprašanje, koliko bi stal dotični »telefon«, če bi bil podvržen tržnemu boju, mora dostikrat požreti spremembe med časom vezave. Iz takšnih ali drugačnih razlogov. Ni važno, da je pri tem kršeno pravilo, da podrobnosti pogodbe veljajo do njenega izteka. Operater lahko spreminja skoraj vse, kar si zaželi, naročnik pa nima vzgiba, da bi ga kaznoval. V teoriji ga sicer ima, vendar je v praksi brezzobi tiger.

Težavna zamenjava operaterja

V času vezave je namreč predrago in prezapleteno presedlati na drugega operaterja, ki ima za nas boljšo ponudbo. To vedo, večini operaterjev pa tudi ustreza. Igrica, ki se jo gredo, je preprosta. Ukradi uporabnika, nato pa ga veži nase, da ne bo pobegnil drugam. Na žalost pa je to tudi vse, kar je ostalo od konkurenčnega trga. Zakaj o tem govorimo? Ker se bliža ukinitev gostovanja v državah Evropske unije, posledično pa lahko pričakujemo prevetritev ponudbe ne samo mobilnih, temveč morda tudi fiksnih storitev.