Da se ne ponovi Teš6

FOTO: Pod vodstvom Milana Kučana razpravljali o drugem tiru

G.G./STA
12. 1. 2017, 21.01
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Drugi tir železniškega tira med Koprom in Divačo je strateškega pomena za Slovenijo, njegovo gradnjo pa je treba po mnenju govorcev na današnji razpravi, ki jo je organiziral Forum 21, še posebej skrbno nadzirati. Prisotni so ponovno spomnili na številne zaplete, ki so spremljali projekt Teš 6, in poudarili, da se zgodba tokrat ne sme ponoviti.

STA
Med drugim so o drugem tiru razpravljali Milan Kučan, Emil Milan Pintar, Andrej Cetinski in Slavko Pregl (od leve).

Predsednik foruma 21 Milan Kučan je uvodoma izpostavil, da ideja o drugem tiru obstaja že dolgo, zdaj pa dileme o tem, ali se bo zgradil ali ne, ni več. Kot je izpostavil, je na projekt premier Miro Cerar nedavno celo vezal mandat, ko je dejal, da vlada s tem projektom stoji ali pade, pa tudi infrastrukturni minister Peter Gašperšič je med interpelacijo dejal, da se bo gradnja drugega tira začela do konca leta, je spomnil nekdanji predsednik.

Interes javnosti je po Kučanovih besedah velik in projekt zahteva transparentnost. "Ob tem ni nepomembno, da ima slovenska javnost negativno izkušnjo z gradnjo Teša 6, kjer se je zgodila vrsta nepravilnosti," je poudaril. Kot je še pojasnil Kučan, je izraz interesa javnosti, po svoje pa tudi zaskrbljenosti, oblikovanje sveta za civilni nadzor projekta drugi tir, katerega člani so se udeležili današnje razprave.

STA

Andrej Cetinski iz sveta je izpostavil strateški pomen drugega tira, ki je izredno pomemben za Luko Koper. Kot je poudaril, ima pristanišče najugodnejšo prometno povezavo med Jadranskim morjem in srednjeevropskimi državami.

Preprečiti aneksiranje cene projekta

Emil Milan Pintar pa je poudaril, da so v svetu zaskrbljeni, da se ne bi na izvedbo projekta drugi tir prenesel prav model, ki se je oblikoval pri gradnji šestega bloka šoštanjske termoelektrarne. Dodal je, da so vladi zato predlagali, naj organizira organ, v katerega bodo vključeni tudi predstavniki civilne družbe. Pintar je ponovil, da namen sveta ni zaustavljati gradnjo drugega tira in s tem držati v negotovosti Luko Koper, saj vedo, da konkurenčni pristanišči v Trstu in na Reki ne počivata.

STA
Milan Kučan in Mitja Meršol, nekdanji urednik Dela.

Mi želimo spremljati razvoj projekta drugi tir, je dejal in naštel da so doslej med drugim preverili njegovo začetno ceno, model financiranja in zakonske podlage za na hitro ustanovljeno in po njegovem mnenju zelo sporno projektno podjetje 2TDK. Želimo preprečevati aneksiranje cene projekta, obenem pa bi radi spodbudili pristojne organe, kot sta računsko sodišče in deloma tudi protikorupcijska komisija, naj projekt spremljajo, je še povedal. Pintar je še pojasnil, da je bil projekt ob njegovem nastanku ocenjen na 880 milijonov evrov, nato pa je leta 2013 nastal poseben dokument, podpisan s strani štirih strokovnjakov, ki je projekt podražil na 1,4 milijarde evrov.

Pojasnil je, da so želeli v svetu za civilni nadzor od vlade pridobiti investicijski elaborat, s katerim so želeli preveriti posamične postavke pri projektu, a so trčili ob zid. Ko bodo tega pridobili in preučili, bi lahko po Pintarjevi oceni dokazali, da je vrednost napihnjena za okoli 700 milijonov evrov. 

STA
Od desne: Milan Kučan, Slavko Pregl, Emil Milan Pintar in Andrej Cetinski.

STA