Cerar audit

Janša Audit

Predsednik SDS je zelo aktiven uporabnik družbenega omrežja Twitter. Dnevno objavi ali pa posreduje več deset sporočil, s katerimi širšo javnost obvešča o svojih pogledih na aktualno politično in družbeno dogajanje. Številke na njegovem uradnem profilu kažejo, da mu sledi in njegova sporočila prebira kar 43.900 uporabnikov tega družbenega omrežja. S tako velikim številom sledilcev se uvršča v sam vrh priljubljenosti.Nekdanji minister za gospodarstvo in profesor na Ekonomski fakulteti Matej Lahovnik je v nedavnem intervjuju izrazil mnenje, da ima Janez Janša več sledilcev na twitterju, kot je naklada Dnevnika, Dela in Večera skupaj.

twit 1

twit 2

Resnica

A bloger Roni Kordiš Had je podvomil o resničnosti podatkov o številu ljudi, ki sledijo Janši. Ker se da danes uporabnike na twitterju tako narediti kot ponarediti, je z aplikacijo twitter audit preveril, koliko sledilcev je resničnih in koliko lažnih, in dobil zanimive rezultate: le nekaj več kot deset tisoč naj bi bilo resničnih, več kot 33 tisoč pa lažnih. Res je, da aplikacija uporabnike na lažne in resnične loči na podlagi aktivnosti na twitterju in da je možno, da so med lažne zajeti tudi profili, za katerimi stojijo resnični ljudje, a so na omrežju twitter zgolj opazovalci. A razmerje 1 : 3 v korist lažnih profilov vseeno kaže na to, da bi si prvak opozicije lahko do priljubljenosti pomagal tudi z malce nezdrave kreativnosti.

Janša je znan po tem, da ljudi, ki mu niso pogodu, na twitterju hitro blokira. Med blokiranimi je tudi veliko število novinarjev našega časnika.

Preverili smo tudi profil Mira Cerarja, ki ima glede na twitter audit 41 odstotkov resničnih sledilcev, stranka SMC 91 odstotkov, stranka SDS pa 43 odstotkov.