Na Zvezi potrošnikov Slovenije so pred kratkim testirali priljubljene instant napitke s kakavom in ugotovili, da večina takšnih napitkov vsebuje manj kot 25 odstotkov kakava. Kaj torej sploh pijemo?

25 odstotkov kakava bi moral po pravilniku vsebovati instant kakav. Več kot polovica izdelkov tega kriterija ne upošteva. 

Na ZPS so pregledali 14 vzorcev instant napitkov s kakavom znanih blagovnih in trgovskih znamk, dodali so še vzorec kakava v prahu in vzorec čokolade v prahu. Preverili so vsebnost sladkorja in kakava, saj je kakovost napitka odvisna od količine kakava v praškasti mešanici. Ne samo da so bili nad rezultati razočarani, ugotovili so, da večina proizvajalcev instant napitkov ne upošteva pravilnikov, ki velevajo, koliko kakava bi ti napitki morali vsebovati. To pomeni, da so proizvajalci v prekršku. »Samo 6 od 14 izdelkov je vsebovalo najmanj 25 % kakava, kolikor je meja za oslajeni kakav ali čokoladni napitek, glede na Pravilnik o kakovosti kakavovih in čokoladnih izdelkov. Če izdelek vsebuje manj kot 25 odstotkov kakavovega prahu, mora biti poimenovan drugače,« so zapisali v izjavi za javnost.

Gre torej za očitno zavajanje potrošnikov, za kar ne moremo kriviti trgovcev, temveč proizvajalce tovrstnih napitkov. »Ti izdelki v skladu s pravilnikom niso ne čokoladni napitek, ne oslajeni kakav, ne oslajeni kakavov prah, ampak so instant sladkane mešanice z dodatkom kakava. Proizvajalci bi jih zato morali poimenovati drugače, in sicer razumljivo in jasno, da bi lahko potrošnik razlikoval med tem izdelkom in pravim instant napitkom s kakavom,« je izpostavila Nika Kremić, prehranska strokovnjakinja pri ZPS.

Sladkana mešanica s kančkom kakava

Z enim kozarcem instant napitka s kakavom zaužijemo približno štiri kocke sladkorja.

Pri vseh pregledanih vzorcih, ki so jih obravnavali na ZPS, je kot prvi na seznamu sestavin naveden sladkor. Vzorci instant oslajenih kakavov so vsebovali od 63 do 74,4 odstotka sladkorja. Z enim kozarcem instant napitka s kakavom (zmešanim s 13 grami napitka in dvema decilitroma mleka) bi tako zaužili približno štiri kocke sladkorja.

Vlaknine: V kakavu najdemo tudi velik delež prehranskih vlaknin, ki dobro vplivajo na naš prebavni sistem – čistijo črevesje in spodbujajo peristaltiko. Kakavova zrna lahko zobamo cela.

Kri: V kakavu najdemo tudi kar nekaj mangana, ki pomaga železu pri oskrbi krvi s kisikom ter sodeluje pri proizvodnji hemoglobina. Kakav je zato odličen za slabokrvne.

Železo: V kakavovih zrnih najdemo tudi precej železa, ki je ključni element v prehrani vsakega posameznika. Precej železa vsebujejo tudi špinača in koprive.

Magnezij: Kakavu lahko brez slabe vesti pripišemo lastnosti živila z največjo vsebnostjo magnezija. Magnezij skrbi za zdravo srce, krepi delovanje možganov, blaži menstrualne krče in krepi kosti.