To dokazuje tudi 100 največjih avtoprevozniških podjetij (H-49-410), ki so lani imela 0,77 milijarde evrov prihodkov in 35,7 milijonov evrov čistega dobička, kar je 41,6 milijona evrov prihodkov in 10,6 milijona evrov čistega dobička več kot leta 2014.

Največji avtoprevoznik

eurotek 1
Reporter
Eurotek je lani zabeležil 25,75 milijona evrov prihodkov.

Avtoprevozniki (v Sloveniji jih je registriranih več kot 6000, a je velika večina teh mikropodjetij z do desetimi zaposlenimi) so lani prepeljali 43,5 milijona ton blaga v notranjem in 27 milijonov ton v mednarodnem prevozu. To je 14 odstotkov manj prepeljanega blaga v notranjem prometu kot leta 2014 in 15 odstotkov več v mednarodnem prometu. Toda največji so svoje poslovanje precej izboljšali.

Največji po prihodkih ostaja trebanjski Eurotek. Lani je imel 25,75 milijona evrov prihodkov, kar 1,4 milijona evrov manj kot leta 2014, je pa zato močno znižal stroške. Če je podjetje še predlani imelo 0,97 milijona evrov izgube, je imelo lani 1,18 milijona evrov čistega dobička. Eurotek, ki ima v voznem parku 200 vozil, ki jih vozi 220 voznikov, prevaža za Revoz, Petrol, Trimo, Shell in Knauf.

Največji dobičkar

kastelec 1
Reporter
Avtotransporti Kastelec so največji dobičkar med slovenskimi avtoprevozniki.

Največji dobičkar med slovenskimi avtoprevozniki je drugi največji po prihodkih – Avtotransporti Kastelec. Lani so imeli 24,4 milijona evrov skupnih prihodkov, kar je skoraj milijon evrov več kot leta 2014. Podjetje, ki ima 120 posebnih tovornjakov za prevoz avtomobilov, ki letno prepeljejo 150.000 vozil in naredijo 16 milijonov kilometrov, ima skoraj 40-letno tradicijo. Lani je ustvarilo 1,55 milijona evrov čistega dobička, bilančni dobiček znaša že skoraj 14 milijonov evrov.

Večino prihodkov (dve tretjini) ustvari na trgih Evropske unije (EU). Revija Manager je lastnika Lada Kastelca leta 2014 kot edinega samostojnega podjetnika uvrstila med stoterico najbogatejših Slovencev (91. mesto), njegovo premoženje so ocenili na 13,8 milijona evrov, lani je pristal na 117. mestu (13,4 milijona evrov premoženja).

Nevarno blago

jurcic 2
Reporter
Pri Jurčič & Co. so specializirani za prevoze nevarnega blaga ADR.

Enako kot predlani je bil tudi lani tretji na lestvici Valentin Jurčič, lastnik podjetja Jurčič & Co. Podjetje s sedežem v Šenčurju je imelo lani 19,3 milijona evrov prihodkov (1,7 milijona evrov več kot predlani) in 0,92 milijona evrov dobička (0,22 milijona več kot leta 2014). Družinsko podjetje je specializirano za prevoze nevarnega blaga ADR, prevaža tudi vse vrste odpadkov. V voznem parku je več kot 70 polpriklopnikov in priklopnikov, večino prometa ustvarijo na tujih trgih (Nemčija, Danska, Avstrija in Italija).

Četrti je tujec

gefco-pl
Reporter
Gefko je med tovornjakarji največji tujec v Sloveniji.

Na četrtem mestu med največjimi je prišlo do spremembe. Tja se je uvrstilo podjetje Gefco, ki je med tovornjakarji največji tujec v Sloveniji. Lani je bil na 8. mestu, s 17,3 milijona evrov prihodkov je napredoval za štiri mesta. Prisotni so predvsem v Luki Koper, specializirani so za avtomobilsko industrijo. V Sloveniji imajo dve direktorici: Francozinjo Yamino Amziano in Ukrajinko Olgo Danjliuk. Matični Gefco je sicer registriran v Franciji, a večinski lastnik so RZD (Ruske železnice). Lani je 22 zaposlenih ustvarilo 70 tisoč evrov dobička (predlani je imel slabih 160 tisočakov izgube).

Največji ljubljančan

tls
Reporter
Vozni park T. L. Sirk obsega 120 novejših vozil.

Peto največje (predlani je bilo četrto) je ljubljansko podjetje T. L. Sirk. Imelo je dobrih 17 milijonov evrov prihodkov in 0,76 milijona evrov čistega dobička. Vozni park obsega 120 novejših vozil, največ prepeljejo nevarnega blaga ADR. Podjetje ima okoli 140 voznikov, ki vozijo v 24 držav.

avtoprevozniki_makse1
Reporter
Pri Makšetu so zabeležili 1,3 milijona evrov dobička.

Več kot 15 milijonov evrov prihodkov imajo še ljubljanski Petrans, šempetrski Gatis in ptujska Špedicija Goja. Največje dobičke pa so poleg največjih in omenjenega podjetja beležili še podjetja Makše (1,3 milijona evrov, po prihodkih na 41. mestu), Brus (1,16 milijona evrov, po prihodkih na 18. mestu), Petek transport (1,13 milijona evrov, po prihodkih na 10. mestu), Ko-Trans (1,11 milijona evrov, po prihodkih na 15. mestu), Ploj (0,98 milijona evrov, po prihodkih na 12. mestu), Transport Frangež (0,91 milijona evrov, po prihodkih na 21. mestu) in Omahen Transport (0,9 milijona evrov, po prihodkih na 24. mestu).

petrans 2
Reporter
Med največje prevoznike spada tudi ljubljanski Petrans.

Pomanjkanje voznikov

petek 1
Reporter
Petek transport je po prihodkih 10. največji.

Kljub boljšemu poslovanju se slovenski avtoprevozniki srečujejo s številnimi težavami. Poleg neurejenih razmer na cestah (poletni zastoji, nezadostna pretočnost skozi predor Karavanke, zastoji na cestninskih postajah) so tu še visoki stroški, plačilna nedisciplina, visoke kazni za podjetja in odgovorne osebe za napake voznikov, različne zakonodaje v članicah EU in pomanjkanje voznikov. Slednje potrjujejo tudi podatki Zavoda RS za zaposlovanje, saj so avtoprevozniška podjetja samo v prvih šestih mesecih letos razpisala 2414 prostih delovnih mest za voznike težkih tovornjakov in vlačilcev.

Nizko plačilo

brus 1
Reporter
Brus d.o.o. se z 1,16 milijona evrov dobička uvršča na 18. mesto po prihodkih.

Delno je za pomanjkanje voznikov krivo tudi precej nizko plačilo. Majska povprečna bruto plača v cestnem tovornem prometu je bila po podatkih statističnega urada 1087 evrov, kar je skoraj 500 evrov manj od slovenskega povprečja. Delodajalci običajno plačo sicer obračunajo po prevoženih kilometrih, a različno. Giblje se med devetimi in 15 (tujina) centi za prevoženi kilometer, kar pomeni, da bi moral voznik, ki na mesec prevozi 15.000 kilometrov, prejeti med 1350 in 2250 evrov bruto. A toliko le redkokdo zasluži, saj so drugi stroški izredno visoki.

ploj 1
Reporter
Ploj se med največjimi glede na prihodke uvršča na 12. mesto.

Če pogledamo največje podjetje Eurotek, je iz letnega poročila razvidno, da skoraj 30 odstotkov odhodkov podjetja (6,72 milijona evrov) znašajo stroški goriva, več kot šestino (3,99 milijona evrov) stroški cestnin. Visoki so tudi stroški vzdrževanja tovornjakov (1,7 milijona evrov), plačila uporabe cestnih predorov so lani podjetje stala več kot pol milijona evrov. Stroški dela predstavljajo nekaj manj kot sedmino vseh odhodkov (3,75 milijona evrov).

Povzročitelji nesreč

goya
Reporter
Ptujski špedicijski velikan Goja ima več kot 15 milijonov evrov letnega prihodka.

Vse to (ob konkurenci voznikov z Vzhoda) voznike sili, da vozijo več za manjše plačilo. Zato se soočajo z utrujenostjo in povzročajo nesreče. V prvem polletju so po podatkih policije vozniki tovornih vozil povzročili 671 prometnih nesreč (od tega 251 tujci), v lanskem letu 1485 (525 tujci), na leto so udeleženi v več kot 2000 prometnih nesrečah. Delež nesreč s smrtnim izidom je sicer majhen – giblje se od enega do enega in pol odstotka vseh nesreč, kjer so udeleženi vozniki tovornjakov.

Najpogostejše ugotovljene kršitve pri voznikih tovornih vozil so bile po podatkih policije lani povezane s hitrostjo (6214 kršitev), preobremenjenostjo vozil (5005 kršitev), časom trajanja vožnje (2716 kršitev), nepravilnostmi na tovoru (1943 kršitev) in tehnično brezhibnostjo vozil (1104 kršitve).