Milijonska škoda

Normalno stanje šele v dveh mesecih

Simon Rosc
5. 7. 2016, 17.35
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Stanje v Luki Koper kaže napredek, delo je delno steklo, kljub temu pa se za danes napoveduje še en shod. Škoda medtem raste ne samo v Luki, ampak tudi pri Slovenskih železnicah.

STA
Luka Koper je izgubila ugled pristanišča brez stavk in izrednih razmer.

Delavci Luke Koper bodo tudi danes, tako kot včeraj, delali med 9. in 17. uro. Kljub prvotni obljubi, da bodo delali osem ur, pa so kritično pomembne zadeve po dogovoru z upravo včeraj opravili tudi zunaj dogovorjenega urnika. Zunaj delovnega urnika bodo najnujnejše opravili tudi danes, ko je hkrati napovedan še en velik protestni shod.

OSEMURNI DELAVNIK NI DOVOLJ

Slovenske železnice medtem opozarjajo, da osemurni delavnik ne bo preprečil nadaljnjega nastajanja škode, ki na dan presega dva milijona evrov. Medtem namreč tovorni železniški promet zaradi blokade ostaja zaustavljen. Zato pozivajo upravo Luke Koper, da se blokada v celoti čim prej odpravi in se zagotovi 24-urni delovnik. »Ob tem poudarjamo, da napovedani osemurni delavnik v Luki Koper ni ukrep, s katerim bi preprečili nadaljnje nastajanje velike gospodarske škode,« so še zapisali.

ZARADI STAVKE ODPOVEDI POGODB

Slovenske železnice se namreč pri prevozih blaga ne bodo mogle izogniti vzpostavitvi prioritetne obravnave ključnih strank, kar pa lahko povzroči odpovedi že sklenjenih pogodb drugih strank, ki jim ne bodo mogli zagotoviti kakovostnega izvajanja storitev. Poleg tega v kratkem pričakujejo nekaj mednarodnih razpisov za prevoze tovora, na katere pa se v primeru nadaljevanja izrednih razmer v Luki Koper ne bodo mogli prijaviti.

Slovenske železnice: »Skrbi nas, da bo poleg neposrednih dnevnih izgub in pogodbenih kazni zaradi nedostavljenega tovora prišlo tudi do odpovedi pogodb.«

»Že trenutni zastoji in zasedenost omrežja povzročajo, da bomo v normalno stanje prešli šele v dveh mesecih,« so zapisali v Slovenskih železnicah. Njihov krizni štab sicer redno spremlja razmere in skrbi za to, da drugi delovni procesi na železnici, ki niso vezani na pristanišče Koper, potekajo neovirano. O razmerah redno poročajo tudi poslovnim partnerjem. »Nastale razmere bodo imele velik negativni vpliv ne samo na poslovanje Slovenskih železnic v letošnjem letu, temveč tudi na uspešnost dolgoročnega poslovanja in v kontekstu optimalnega povezovanja s strateškim partnerjem, zato bomo uporabili vsa sredstva za zaščito svojega premoženja in ugleda pri poslovnih partnerjih,« so dodali.

OKRNJEN LUŠKI UGLED

Direktor združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije Robert Sever pa je dejal, da je za oceno škode še prezgodaj. Upravni odbor združenja je zato ponovno pozval upravo Luke, da se čim prej normalizirajo razmere in vzpostavi normalen 24-urni delavnik. Razvoj dogodkov je po njegovem mnenju okrnil ugled Luke Koper, saj je veljala za pristanišče brez stavk in izrednih razmer. »To je zapravljeno in je za zdaj, preden številke še niso znane, največja škoda,« je dodal.