Slovenija

V prihodnji petletki bo umrlo vsako tretje

STA
11. 2. 2016, 08.51
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Podjetja umirajo hitreje kot kdajkoli prej - v prihodnjih petih letih bo zaradi stečaja, lividacije, združitve ali prevzema ugasnilo vsako tretje podjetje, izhaja iz študije Boston Consulting Group. Njihovi strokovnjaki so prepričani, da podjetja ugašajo mlajša, ker se jim ne uspe prilagoditi naraščajoči kompleksnosti okolja.

Profimedia
Razlog za ugašanje podjetij študija pripisuje predvsem dejstvu, da se podjetja borijo za prilagoditev v bolj kompleksnih poslovnih okoljih.

Stopnja "umrljivosti" podjetij je danes šestkrat višja kot pred 40 leti in to velja ne glede na velikost, starost podjetja ali sektor, v katerem ta deluje, prav tako pa ni zagotovilo za preživetje obseg poslovanja ali izkušenost.

Razlog za ugašanje podjetij študija pripisuje predvsem dejstvu, da se podjetja borijo za prilagoditev v bolj kompleksnih poslovnih okoljih. "Mnogi napačno ocenjujejo okolje, zastavijo napačno strategijo ali napačno izvedejo zastavljen pristop, ki predvideva prava vedenja in rezultate poslovanja," v študiji, ki so jo povzeli v družbi Giacomelli Media, navajajo strokovnjaki.

Študija vleče tudi vzporednico z življenjsko dobo človeka in ugotavlja, da sta se od leta 1950 skupna življenjska doba podjetja in čas, ko njihove delnice kotirajo na borzi, bistveno zmanjšala. Dejstvo je, podjetja "umirajo" veliko mlajša od ljudi, ki jih vodijo.

Povprečna življenjska doba ljudi leta 2010 je bila približno 60 let, kar je v povprečju 20 let več od leta 1950 in približno podvojena starost povprečnega podjetja, ki je kotiralo na borzi. Življenjska doba slednjih se je skoraj prepolovila v samo treh desetletjih.

Boston Consulting Group v študiji še svetuje, kaj lahko korporacije naredijo, da okrepijo svojo dolgoročno odpornost brez ogrožanja svojih trenutnih zmogljivosti: odkrivajo zgodnje opozorilne znake, prilagodijo strategijo v trenutnem okolju, poslujejo in hkrati inovirajo, ciljajo na odpornost v vseh časovnih obdobjih, ne mešajo vztrajnosti z rezultati poslovanja.