Slovenija

Kazen zaradi prekratke varnostne razdalje neživljenjska; policija se 'opravičuje'

G.G./sa
5. 11. 2015, 10.04
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Res je, da imajo te dni policisti težko delo na mejah in prav tako drži, da njihove plače niso visoke, s prijemom kot ga je opisala uporabnica Facebooka pa si ne bodo pridobili naklonjenosti med ljudstvom. Po objavi članka pa se policija kar nekako opravičuje. Pravijo, da bodo z namenom, da se podobni primeri ne bi dogajali, dodatno opozorili policiste na dotični 'neživljenjski' primer.

Facebook
Plačilni nalog, ki ga je dobila voznica.

Očeta ogorčene bralke (najprej smo pisali, da je bila za volanom voznica, a to prigode v ničemer ne spremeni) so so med vožnjo v Kopru ujeli pri »hudem prekršku«. Kaj je storil? Vozil je na prekratki varnosti razdalji, so z laserskim merilnikom strokovno ugotovili policisti.

Spada voznik med tiste, ki vozijo tik za avtom pred njimi? Ne, pri hitrosti 46 kilometrov na uro je peljal 23,9 metra za pred njim vozečim avtomobilom. Laik bi tako počez, na oko, ocenil, da je razdalja zadostna. A na tem mestu bi se laik uštel.

»V skladu z določili 44. člena Zakona o varnosti cestnega prometa bi morala varnostna razdalja pri hitrosti 46 km/h, znašati najmanj 25m,« so razložili možje postave na plačini nalog, ki ga je prejel voznik. 

Oglobljena voznica je ogorčena. Državljane opozarja, naj pazijo »na varnostno razdaljo in imejte s sabo meter. Kajti, če boste vozili le kak meter (1m!) manj, kot je priporočena varnostna razdalja, bo sledila kazen. V našem primeru je to 200 evrov, no, če plačaš takoj pač polovička manj, ampak nima veze. Bistveno je, da smo ogrožali varnost, ker nismo vozili na varnostni razdalji 25 m ampak (pazi to!) 23,9 m! Tole sodi v kategorijo "Nemejebat!" oziroma "Saj ni res pa je!"«.

»To je praktično nemogoče«

Youtube

»En meter je res minimalno. Tudi jaz ne bi natančno vedel, ali vozim 24 ali 25 metrov za nekim vozilom. To je praktično nemogoče,« je dejal bivši dirkač, izkušen voznik in inštruktor varne vožnje Brane Küzmič. Pri varnostni razdalji je sicer treba, kar v teoriji učijo tudi v avtošolah, upoštevati pravilo dveh sekund. Ena sekunda je »namenjena« reakcijskemu času voznika, druga sekunda pa je za nekakšno »rezervo« (lahko da imamo slabše pnevmatike kot vozilo pred nami ipd.).

V praksi pa avtošole kandidate učijo, da mora biti varnostna razdalja na polovici od hitrosti vozila, torej če se vozimo s hitrostjo 100 km/h, naj bi bila varnostna razdalja 50 metrov, in če se vozimo s hitrostjo 46 km/h, naj bi bila zadostna razdalja 23 metrov. S tem pa se, kot kaže, policisti ne strinjajo in se tudi v nekaterih primerih striktno držijo zakona. »Zakon je pač takšen, kot je. V nekaterih primerih je 'življenjski', v drugih pa ne. V tem primeru (voznika v Kopru) zagotovo ni,« je dodal Küzmič.

Lahko bi izrekel le opozorilo

»Usmeritev Sektorja prometne policije UUP enotam na terenu je, naj se na področju meritev varnostne razdalje osredotočajo na hujše kršitve oz. na vožnje na občutno prekratki varnostni razdalji. Policist je v konkretnem primeru ugotovil, da je voznik vozil na razdalji, ki je sicer manjša, kot jo predpisuje zakon, vendar pa ne sodi v kategorijo t. i. hujših kršitev, zato bi lahko odločil drugače in izrekel zgolj opozorilo,« so pojasnili pri policiji in dodali, da so že v pravilniku za izvajanje postopkov v cestnem prometu zapisane usmeritve policistom, naj se meritve izvajajo prvenstveno na avtocestah in naj se za izvedbo konkretne meritve policisti odločijo takrat, ko dve vozili vozita na občutno prekratki razdalji. Zaključili so, da bodo, z namenom, da se podobni primeri ne bi dogajali, dodatno opozorili policiste na omenjeni primer.