Slovenija

Usoda projektnega učenja še nejasna

Mojca Žnidaršič
28. 5. 2015, 21.06
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Novomeški RIC že od leta 2005 izvaja program za mlade osipnike, stare od 15 do 26 let, Projektno učenje za mlajše odrasle (PUM), s katerim mladim zagotavlja podporo in pomoč pri vključevanju na trg dela, učenju, oblikovanju svoje poklicne in tudi življenjske poti.

Mojca Žnidaršič

»Konec junija se izteka leto in pol dolgo obdobje delovanja programa pod okriljem centralne službe zavoda za zaposlovanje, ki se financira z denarjem Evropskega socialnega sklada ter ministrstva za delo, družino in socialne zadeve, le nobenega zagotovila za njegovo financiranje v naslednji finančni perspektivi nimamo,« je izpostavila Marjeta Gašperšič, vodja novomeškega RIC.

Zato so se tudi odločili, da na nedavnem 4. regijskem festivalu Znanje aktivira te (zaTE) opozorijo na težaven položaj mladih na trgu dela s strokovnim dogodkom Mladi med šolo in zaposlitvijo, s katerim so povezali strokovnjake, financerje, uporabnike, izvajalce, udeležence, partnerje in mentorje programa PUM.

»Želeli smo opozoriti, da je PUM edini program, namenjen mladim, ki so predčasno opustili šolanje  da lahko v letu dni, ko so vključeni vanj, najdejo sebe in rešitev zase, se vrnejo v izobraževanje ali pa morda celo najdejo priložnostno zaposlitev,« je povedala Gašperšičeva in dodala, da bo s koncem financiranja programa, četudi naj bi se nadaljeval, na tem področju nastala velika praznina in s tem tudi velika škoda za mlade.

Z rezultati programa PUM, ki je v preteklosti zaradi težav pri financiranju že miroval leto in pol, so zelo zadovoljni. V vseh teh letih se je kar 65 do 75 odstotkov mladih osipnikov, ki so bili vključeni vanj, vrnilo v izobraževanje, našli so zaposlitev, naredili splošno ali poklicno maturo … »Tu šteje vsak mlad človek, večinoma pa gre za mlade, ki tudi doma nimajo prave podpore oziroma prihajajo iz socialno ogroženih družin,« je poudarila Gašperšičeva.

Letos 37 mladih

Letos so v PUM vpisali 37 mladih iz JV regije, s katerimi delujejo na osebni in skupinski ravni. »Udeleženci se učijo različnih predmetov za dokončanje šole, iščejo priložnosti za delo in pišejo prošnje za službo. Učna projekta, ki smo ju že izpeljali, sta produkcijski PUM praznični bazar in izbirni Igrišče za gledališče. Načrtujemo še PUM video, izbirni učni projekt za zaključek programa. Ves čas potekajo interesne dejavnosti, kot so humanitarne aktivnosti, ustvarjalne in kuharske delavnice, šport in sprostitev, kultura in zabava, računalništvo, socialne veščine, miselne in družabne igre,« je program opisala Zvonka Potočar, mentorica PUM v novomeškem RIC.