Slovenija

Dars in Asfinag sklenila sporazum o širitvi predora Karavanke

M.J.
14. 4. 2015, 14.43
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Vodstvi slovenskega in avstrijskega upravljavca avtocest sta danes v štajerskem kraju Most na Muri podpisali sporazum o financiranju širitve predora Karavanke, ki povezuje Avstrijo in Slovenijo. Dela, ocenjena na 312 milijonov evrov, naj bi bila končana do zime 2022/23.

STA
Predor Karavanke.

Sporazum temelji na starem meddržavnem sporazumu, ki sta ga leta 1977 podpisali Avstrija in takratna Jugoslavija, ureja pa skupno financiranje ter izvedbo širitve predora. Državi bosta pod Karavankami zgradili še eno predorsko cev, nato pa popolnoma obnovili obstoječo predorsko cev iz leta 1991. Začetek gradnje druge predorske cevi je predviden konec leta 2017.

Na avstrijski strani bi lahko prvo lopato zasadili že letošnjo jesen, je poročala avstrijska tiskovna agencija APA. Pred začetkom gradnje druge predorske cevi bo namreč treba na avtocesti pri kraju St. Jakob postaviti 350 metrov dolg most.

Stroški del so ocenjeni na 312 milijonov evrov, od tega bo Dars prevzel 150 milijonov evrov, Asfinag pa 162 milijonov evrov. Karavanški predor je dolg 7864 metrov: po avstrijskem državnem ozemlju ga teče 4414 metrov, po slovenskem pa 3449 metrov.

V imenu Družbe za avtoceste v RS (Dars) sta sporazum podpisala predsednik uprave Matjaž Knez in član uprave Franc Skok, v imenu avstrijske družbe Asfinag pa člana uprave Alois Schedl in Klaus Schierhackl.

Knez je po podpisu poudaril, da se bo s projektom druge cevi karavanškega predora "predvsem zagotovilo večjo prometno varnost, odpravilo pomembno ozko grlo na desetem panevropskem prometnem koridorju, zagotovilo večjo pretočnost prometa in izboljšalo možnosti za gospodarski razvoj".

S tem projektom sledi Dars interesom svojih uporabnikov in se tudi preko njega v srednjeevropski prostor poleg Asfinaga umešča kot eno izmed vodilnih družb upravljavcev avtocest, so v sporočilu za javnost zapisali v Darsu.

Karavanški predor je pomembna čezmejna cestna prometna povezava in je za določanje jedrnega prometnega omrežja EU bistvenega pomena. Leži na desetem koridorju, je del vseevropskega cestnega omrežja in predstavlja pomembno povezavo med državami članicami EU in povezavo med državami zahodnega Balkana in Turčije. Druga cev bo omogočila tudi enostavnejšo sanacijo obstoječe cevi in lažje izvajanje rednih vzdrževalnih del.