Slovenija

Bruselj začel preiskavo državne pomoči Revozu

STA / A.M.
2. 7. 2013, 17.28
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Evropska komisija je danes začela preiskavo državne pomoči proizvajalcu avtomobilov Revoz, v kateri bo podrobno preučila, ali so slovenski načrti v skladu s pravili EU. Zlasti bo preverila, ali pozitivni učinki projekta na regionalni razvoj odtehtajo izkrivljanje konkurence, ki bo posledica državne pomoči, so pojasnili v Bruslju.

Mediaspeed
Marcel Brouiller, predsednik uprave Revoza

Slovenija je leta 2011 komisiji priglasila namero, da bo proizvajalcu avtomobilov Revoz, hčerinski družbi francoskega koncerna Renault, dodelila 40 milijonov evrov neposrednih nepovratnih javnih sredstev za naložbeni projekt v novomeški regiji, vreden 300 milijonov evrov, v okviru katerega se bo začela proizvodnja dveh modelov vozil - novi renault twingo in novi štirisedežni smart.

Ta modela sodita v razred majhnih mestnih avtomobilov na trgu osebnih vozil, ki je trenutno v očitnem zatonu. Cilj naložbe je oblikovanje več kot 162 novih delovnih mest v novomeški regiji, ki je upravičena do regionalne pomoči kot območje z veliko brezposelnostjo, kjer je življenjska raven nižja od povprečne.

Komisija je nato začela preiskavo, saj smernice EU o državni regionalni pomoči določajo, da mora začeti formalno preiskavo o naložbenem projektu, ki ustvari precejšnjo proizvodno zmogljivost na trgu v zatonu. Z uvedbo preiskave imajo zainteresirane tretje strani možnost, da predložijo pripombe o predlaganem ukrepu, kar pa ne bo vplivalo na rezultat preiskave, so pojasnili v Bruslju.

V preiskavi bo komisija preučila, ali je pomoč nujna za izvedbo naložbe ali bi bilo projekt mogoče izvesti tudi brez nje. Poleg tega bo preverila investicijske stroške za posebna orodja dobaviteljev, torej za namensko opremo v tovarnah dobaviteljev za proizvodnjo avtomobilskih delov družbe Renault zunaj novomeške regije.

"Komisija pozdravlja pomoč za spodbujanje naložbenih projektov v prikrajšanih regijah. Vendar pa take naložbe ne smejo povzročiti več škode za konkurenco kot koristi za zadevno regijo, zlasti v sektorjih s presežnimi zmogljivostmi," je ob tem poudaril evropski komisar za konkurenco Joaquin Almunia.