Projekt vključuje obnovo, elektrifikacijo in nadgradnjo odseka proge Pragersko-Hodoš za vožnjo s hitrostjo 160 km/h, posodobitev nivojskih prehodov ter gradnjo podhodov na železniških postajah, so sporočili v Bruslju.

Z naložbo se bosta po navedbah komisije izboljšali kakovost in konkurenčnost prevoza tovora, povečala se bo hitrost prometa in okrepila varnost na progi.

Ta železniška proga je del vseevropskega prometnega omrežja TEN-T ter eden prednostnih železniških koridorjev med EU in drugimi evropskimi državami.

"To je dober primer tega, kako naše regionalne naložbe pomagajo državljanom, da potujejo lažje in varneje," je ob potrditvi projekta poudaril evropski komisar za regionalno politiko Johannes Hahn.

Poleg tega bo danes odobrena naložba po komisarjevih besedah podprla premik Slovenije k bolj vzdržnim oblikam prometa ter privabila več investitorjev in posla ter s tem izboljšala konkurenčnost Slovenije.

Pri Slovenskih železnicah so odločitev Evropske komisije zpozdravili ter poudarili, da je sodobna javna železniška infrastruktura, ki je sicer last države, bistvena za razvoj Slovenskih železnic kot prevoznika v potniškem in v tovornem prometu.

"Zastarela infrastruktura namreč omejuje hitrosti in težo ter dolžino vlakov in obenem za Slovenske železnice pomeni višje stroške, vse to pa omejuje konkurenčnost Slovenskih železnic tako v potniškem kot v tovornem prometu," so še dodali za STA.

Danes odobrena naložba EU je povezana z izvedbo prve faze projekta ter je del programa EU za regionalno politiko na področju razvoja okoljske in prometne infrastrukture.

EU bo prispevala 166 milijonov evrov, skupna vrednost projekta pa je 330 milijonov evrov.

Ker gre za večji projekt, torej projekt, vreden več kot 50 milijonov evrov, je bila zanj potrebna posebna odobritev Evropske komisije. Manjši projekti se odobrijo na nacionalni ali regionalni ravni.

Sloveniji so bile v okviru financiranja kohezijske politike v obdobju 2007-2013 skupno dodeljene približno štiri milijarde evrov.